skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg

Een dikke 8 voor het BHIC!

Margot America
Margot America Bhic
14 februari 2014
bijgewerkt op 30 april 2014
Een dikke 8 voor het BHIC!

Het BHIC is altijd erg benieuwd naar wat jullie van ons vinden, omdat we onze dienstverlening zo goed mogelijk willen afstemmen op jullie, onze bezoekers. We zijn dan ook erg blij met het rapportcijfer dat we onlangs hebben gekregen, een 8,1. Dit cijfer is naar voren gekomen uit de resultaten van de Kwaliteitsmonitor 2013, een landelijke tweejaarlijkse enquête naar de kwaliteit van de dienstverlening van archiefdiensten. In totaal hebben ruim 270 gebruikers onze vragenlijst ingevuld.


Begonnen we in 2005 met het rapportcijfer 7,5 (nog onder het landelijke gemiddelde van 7,9), sinds die tijd is onze score gestaag blijven stijgen naar een 8,1 in 2013. Dit in tegenstelling tot het landelijke gemiddelde dat sinds 2005 is gezakt van 7,9 naar 7,7 in 2013.


Deze stijging heeft ongetwijfeld te maken met de interactieve manier waarop wij contact zoeken met het publiek en bezoekers betrekken bij hun lokale verleden. Geschiedenisliefhebbers kunnen op onze website niet alleen oude foto’s kijken en verhalen lezen, maar ook zelf foto’s plaatsen en verhalen schrijven. Daarnaast verkennen we voortdurend nieuwe publiekswegen en experimenteren we met digitale middelen zoals weblogs, Twitter, live chat en interactieve forums.
De koers die we jaren geleden zijn ingeslagen lijkt de goede. De focus op lokale geschiedenis, digitale dienstverlening en digitalisering werpt zijn vruchten af. We hopen dan ook deze stijgende lijn te kunnen vasthouden.

De belangrijkste resultaten:


Positief zijn bezoekers over de vriendelijkheid van onze studiezaalmedewerkers, de snelheid waarmee op verzoeken wordt gereageerd en de wijze waarop verzoeken worden afgehandeld. Ook het gebruik van sociale media wordt zeer hoog gewaardeerd. De doordeweekse live chat blijkt een welkome aanvulling voor onderzoekers bij hulp buiten de openingsuren. De website scoort op alle onderdelen ruim boven het landelijke gemiddelde. Vanzelfsprekend houden wij rekening met alle opmerkingen die zijn gemaakt bij het verder ontwikkelen van onze nieuwe website. Deze nieuwe website ‘Het geheugen van Brabant’ zal de komende jaren één van de belangrijkste speerpunten van het BHIC zijn. Verder zijn er veel wensen binnengekomen voor te digitaliseren archiefbronnen. Ook naar deze wensenlijst wordt goed gekeken. Zo zijn bijvoorbeeld onlangs 35.000 samenvattingen van notariële akten versneld online gezet, omdat veel onderzoekers deze bron hoog op hun wensenlijstje hadden staan.

Al met al zijn we erg in onze nopjes met de positieve resultaten en gaan we aan de slag met de verbeterpunten en wensen. Op deze manier kunnen we onze dienstverlening in de toekomst blijven afstemmen op jullie behoeften. Over twee jaar vragen wij jullie graag weer om te beoordelen of wij daarin zijn geslaagd. Zijn er vragen, wensen of opmerkingen? Bel (073 – 6818500) of mail ons.

 

Hartelijk dank voor jullie medewerking!