1705 Regionale Inspectie van de Gezondheidszorg voor Noord-Brabant, 1940-1979
Uitleg bij archieftoegang
Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.
Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:
• Kenmerken van het archief • Inleiding op het archief • Inventaris of plaatsingslijst • Eventueel bijlagen
De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.
De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.
De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.
Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.
1705
Regionale Inspectie van de Gezondheidszorg voor Noord-Brabant, 1940-1979
Stukken betreffende klacht 1685 tegen een gynaecoloog, van 22 november 1955 en de beslissing van 20 december 1957 door het College voor Medisch Tuchtrecht in Eerste Aanleg te Eindhoven, alsmede de beslissing in hoger beroep van het Centraal Medisch Tuchtcollege te ’s-Gravenhage van 24 april 1958, waarin de beslissing, een berisping, wordt vernietigd en de zaak wordt overgedragen aan het Gerechtshof in ’s-Hertogenbosch, dat laat op 12 december 1958 een onderzoek instellen wat op 2 mei 1960 eindigt in vrijspraak, met bijlagen
Deze toegang bevat een of meer stukken die tot 1 januari 3000 niet zonder meer openbaar zijn. Het precieze jaar van openbaarheid kun je per inventarisnummer vinden.