1705 Regionale Inspectie van de Gezondheidszorg voor Noord-Brabant, 1940-1979
Uitleg bij archieftoegang
Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.
Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:
• Kenmerken van het archief • Inleiding op het archief • Inventaris of plaatsingslijst • Eventueel bijlagen
De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.
De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.
De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.
Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.
1705
Regionale Inspectie van de Gezondheidszorg voor Noord-Brabant, 1940-1979
Stukken betreffende klacht 1686 tegen de geneesheer directeur van het Diaconessen ziekenhuis te Breda, ingediend door een gynaecoloog, met de uitspraak, een waarschuwing, van 4 november 1957, die in hoger beroep van het Centraal Medisch Tuchtcollege te ’s-Gravenhage van 8 mei 1958 word vernietigd, alsmede een klacht tegen het Diaconessen ziekenhuis te Breda voor de Arrondissement Rechtbank te Breda van 18 oktober 1955 met de beslissing van 23 september 1958 waarin het Diaconessen ziekenhuis te Breda in het gelijk word gesteld, met bijlagen
Datering:
1955-1963
Uiterlijke vorm:
2 pakken
NB:
De gynaecoloog is op 22 december 1962 overleden, gerehabiliteerd.
Deze toegang bevat een of meer stukken die tot 1 januari 3000 niet zonder meer openbaar zijn. Het precieze jaar van openbaarheid kun je per inventarisnummer vinden.