Code | Titel | Auteurs | Jaar | |
---|---|---|---|---|
44 | "RW 264 Opkrikken..... onmenselijk". Nota, uitgegeven door de Federatie van Milieugroepen Rijksweg 264. | Mei 1977 | ||
63 | "Samenwerking 1975" komt met nota over onveiligheid van het verkeer | Brabants Dagblad, 14-10-1977 | ||
137 | Aanleg en ombouw van rijksweg A-2 | Het Klaverblad 25-07-1989 en speciale uitgave van Brabantpers. | ||
906 | Acht ton Provinciale subsidie voor fietsbrug naar Nieuw Vossenveld Vught over Drongelens kanaal | D. van der Meijden | 1999 | |
630 | Adviesnota, voorontwerp-plan en kranteknipsels over de toekomst van de Helvoirtseweg Vught, met nadruk op het verkeer | 1980-1981 | ||
139 | Alternatief plan voor Den Hoek; voorstel Rond-Ley-ding verkeer om Helvoirt en industrieterrein aan de Molenstraat | [ca 1999-2000] | ||
245 | Ambtelijke nota aan B&W betreffende argumenten voor de aanleg van de structuurweg om Schijndel | R. Remery | 1982 | |
31 | Artikelen over het kom-plan Gestel in schetsfase; verkeer struikelblok | 1977 en zonder datum | ||
242 | Bestek en voorwaarden voor verbindingswegen tussen Boxtel, Schijndel, | 1883 | ||
222 | CDA-gedeputeerde geinterviewd over het Brabantse verkeer en de A50; geschiedenis van de Provinciale Waterstaat | G. 't Sas | 1981 | |
109 | De Geus op stap voor Rijksweg 50; Vughtse raad gruwt van snelwegplan ; gemeenten desnoods dwingen in te haken op ombouw N264; Vught houdt 2 aansluitingen; grote weg N65 Vught- Tilburg voorlopig niet veiliger, tractor op fietspad | 1979-1981 | ||
71 | De broers H.G.J. Bolsius en G.J.L.M. Bolsius dodelijk verongelukt op de brug bij Vianen : Rouwstoet van 1000 personen trok door Schijndel | 06-12-1954 | ||
66 | Derde slachtoffer overleden: Ans Mathijsen bezwijkt aan verwondingen na een ongeval op de provinciale rondweg te Uden | 1966 | ||
940 | Dorpsgeschiedenis van na de Tweede Wereldoorlog over openbaar onderwijs, brandbestrijding, de rijkspolitie, de structuurweg ter gelegenheid van de feestdag op 9 november 1990 | samengest. door Kephas van der Dieze [ps.] | [1990] | |
674 | Folder van de gemeente en krantenknipsels over het Verkeerscirculatieplan Vught alsmede rapport van de winkeliersvereniging over verkeerscirculatie en parkeren in het centrum van Vught | 1980-1981 | ||
22 | Geboren en getogen; een reis door de Brabantse dorpsvernieuwing | [Circa 1987] | ||
729 | Geen cement in de Gement; geen autoweg en bedrijven in de Gement | Anoniem | [ca. 1992] | |
71 | Geld voor definitief plan verbindingsweg Berlicum vanaf het Mercuriusplein; tevens artikel over voorstel grondprijs centrum-Braakven Berlicum en over het verdwijnen pantyproductie uit Schijndel | |||
65 | Gestel breidt fietspad uit: huidig fietspad wordt voor fl. 88.450 vanaf de Eikenlaan verlengd met een kilometer tot de gementegrens met Boxtel | zonder datum | ||
64 | Gestelse raadscommissie in advies: Rijksweg 264 ombouwen | 1977 | ||
138 | Gevaarlijke kruisingen regio Den Bosch in kaart gebracht door onderzoek ROV; Sint-Michielsgestel staat nummer 1 met kruising Esscheweg-Theerestraat | L. Docter | 1993 | |
223 | Godfried Frans Maria baron Van Voorst tot Voorst -oud-burgemeester van Den Dungen- bij ongeluk gedood | 1983 | ||
93 | Het stoomrijtuig "Noviomagum" : uitgevonden en vervaardigd door P. van Rijn, begraven in Sint-Michielsgestel | 1886/1887 | ||
97 | Het verleden van: de brandweerkazerne, de openbare school, het gemeentehuis, de fontein, het politiebureau en de Structuurweg | K. van der Dieze | 1990 | |
776 | IJzeren Man doet het zonder blik; gratis zwemmen afgelopen; auto's mogen sinds dit jaar niet meer bij de waterkant komen; mevrouw Roes biedt 6867 handtekeningen aan tegen plan IJzeren Man inzake bouw nieuw hotel | A. Besseling | 1980, 1991-1993, 2005 | |
193 | Jaarverslag BMF (Brabantse Miliefederatie) 1989, 1997 en 1998 | [1990, 1998, 1999] | ||
730 | Knelpunten schoolroutes Vught | Anoniem | 1990 | |
672 | Kranteknipsels over verkeersmaatregelen, verkeersbeleid en parkeerbeleid in het Stadsgewest en Vught in het bijzonder | 1979-1981 | ||
483 | Krantenartikel over de Vughterbrug | Het Huisgezin, 03-06-1929 | ||
209 | Kritisch bekeken , bezwaarschrift van het Natuur- en Milieucentrum ( NMC ) tegen de ontwerp-structuurschets Schijndel met nadruk op opvattingen over de structuurweg | T. Godefrooij, N. van Hengstum, J. Raaijmakers | [ca. 1981] | |
255 | Lucht in deel Brabant toch schoner; de jacht op de vieze vrachtwagens is geopend | B. Ackermans, R. Lodewijks | 2005 - | |
152 | Meer blauw op straat; politie start met wijkteams; politieman Hans Krijgsman flitst duizenden hardrijders vanuit zijn Volvo; 3 hondenverenigingen getroffen door branden | F. van Halder | 1998-2000 | |
200 | NS-project verbreding spoor Boxtel-Liempde kost 300 miljoen; treinsporen Vught deels in tunnel | 1992 | ||
71 | Ombouw Rijksweg minst schadelijke oplossing : schade volgens Het Groene Hart veel minder dan bij alle andere varianten | 1977 | ||
73 | Onderzoek naar tracé keuze van stadsgewest : Raad Berlicum over variant 30 van Rijksweg 2 | kopie Brabants Dagblad 24-12-1976 | ||
197 | Opening nieuw politiebureau 7 en 8 juni 1991; historie van Schijndelse politie, verkeer een grote zorg, etc. | H. Effting, M. Huijnen, C. Oosthoek, et al. | 1991 | |
975 | Overlast Wijbosch duurde veel te lang : SP Schijndel wil vrachtverkeer om Wijbosch leiden | 1991-1994 | ||
1089 | Oversteken in de Hoofdstraat betekent vaak rennen; je kunt een voetganger geen harnas aantrekken | J. van de Ven | 1986, 1999 | |
235 | Persberichten betreffende de problemen op de oude en de opening van nieuwe wegen van Schijndel naar Den Bosch, Veghel en Boxtel | mei 1970 | ||
1043 | Platform Gehandicapten overleg doet gemeente idee aan de hand; "Rolroute" voor centrum Schijndel | 1985 | ||
970 | Promenade krant : zaterdag 10 december 1994 opening nieuw winkelcentrum | 1994 | ||
188 | Provinciale Staten pleiten voor omlegging Zuid-Willemsvaart; etc. | 1981- 2007 | ||
231 | Raad Schijndel stelt structuurschets vast : alle 34 bezwaarschriften volgens B en W onvoldoende geargumenteerd | [ca. 1981] | ||
76 | Rapport van het schoolroute-onderzoek Gemonde, door Peter Kamps | P. Kamps | 1986 | |
70 | Reactie op streekplan: Den Dungen blijft tegen variant 30 van de rijksweg Den Bosch- Eindhoven | Zonder datum | ||
236 | Reconstructies van vooral Provinciale wegen; plannen voor fietspaden rond Boxtel; problemen rond nieuwe randwegen rond Helvoirt en Boxtel | M. Linssen | 1999-2000 | |
165 | Reglement op het wagen-veer van 's-Hertogenbosch op Breda en vice versa, bij den magistraat der hoofdstadt 's-Hertogenbosch gearresteerd den 30 december 1782 | 1783 | ||
101 | Rijtijdenwet : stamblad, werkboekje en verantwoordingsblad | [ca. 1965] | ||
130 | Senioren zetten met vragenlijst de knelpunten in en rond de woning op een rijtje; veel onveilige straten volgens ouderen Boxtel | 1996 | ||
201 | Sluipverkeer Hoeves en Veghelsedijk in Schijndel onmogelijk gemaakt; route tussen Giersbergen en Rustende Jager afgesloten voor auto's | 1990-1992 | ||
235 | Spoorwegplannen: verdubbeling spoorlijn Boxtel- Eindhoven, afsluiting spoorovergangen in de driehoek Tilburg- Boxtel- Vught; aanval op sluiting spoorovergangen | D. Bekamp, T. Rooms, R. Lodewijks | 1999-2000, 2006 | |
240 | Structuurweg voor ontlasting kern; compromis [aansluitingen] Structuurweg in de maak; verkeer weren uit Hoofdstraat; bewoners willen fietspad op weg naar Sint-Oedenrode na dodelijk ongeval | [1977] | ||
907 | Stuurgroep furieus over besluit gemeente Vught: ingang kerkhof van Elizabethstraat blijft onveranderd na reconstructie | K. van der Zandt | 1999 | |
463 | Tentoonstelling en lentefeest, een krant uitgegeven ter gelegenheid van diverse activiteiten te Schijndel onder meer naar aanleiding van de reconstructie van 2 wegen | 1970 | ||
976 | Toekomst voor auto en fiets in Schijndel; tweede versie verkeersstructuurplan gepresenteerd | 1995 | ||
72 | Uitvoering fietspadenplan Vinkel stagneert als gevolg dwarsliggerij NCB-afdelingen tegen de recreatieplannen | 1977 | ||
96 | Van Karrespoor tot autosnelweg | 1991 | ||
169 | Van N50 naar A59; op weg naar veiligheid, bereikbaarheid en leefbaarheid | P. van Vugt, R. Emmerik, et al. | 2003 | |
1033 | Veel kritiek plan Boschweg Schijndel; winkeliers vrezen omzetverlies door afsluiten weg | 1992 | ||
138 | Verkeerscirculatieplan voor Vught in beslissend stadium | Uit het Witte Huis, juni 1981 | ||
6 | Verkeersrapport Noord-Oost-Brabant. Uitgegeven door het Nederlands Verkeers instituut | april 1954 | ||
110 | Volgens 2 verkeersstudies zijn wegen door Bossche Broek en Gement noodzakelijk; oproep tot actie tegen Rijksweg 2; Stadsgewest steunt E9-plan; reconstructie RW 264 desastreus voor Vught; weg Vught-Tilburg zou autosnelweg moeten worden | 1973-1977 | ||
1057 | Voor 3000 extra inwoners zijn 3017 woningen nodig; groei Schijndel neemt af door gezinsverdunning; geen woningbouw aan overkant van nieuwe Structuurweg | 1974 | ||
665 | Wij Willem, bij de gratie Gods, Prinse van Oranje-Nassau, Souverein Vorst der Vereenigde Nederlanden, enz, enz, enz. Hebben besloten en besluiten: Verplaatsingen te land | |||
243 | Rede, uitgesproken door de burgemeester ter gelegenheid van de opening van Markt en Hoofdstraat; tevens feestprogramma over de opening van de Markt; rede over een voorstel uit 1849 over de aanleg van de weg Vught- Schijndel- St.Oedenrode en de plannen ermee na 1944 | 1955 | ||