skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Arnout van Erp
Arnout van Erp Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Arnout van Erp
Arnout van Erp Bhic

Adolph van Steenhuis (Oploo/Sambeek) drost in Ulft 1511

Gérard Derks vertelde op 16 juli 2017 om 13:11 uur
Zou Adolph van Steenhuijs (uit Oploo, later woonachtig in Sambeek en omstreeks 1515 gehuwd met Catharina Hack / van Götterswick uit Sambeek) dezelfde kunnen zijn als de Aleff of Alof van den Steenhuyss die in 1511 door Frederick graaf van Bergh werd benoemd als drost in Ulft (en bewaarder van het huis Ulft)? Zie regestenlijst van Huis Bergh, regesten nr. 1794 en 1822.

Reacties (6)

Kees Wijnhoven zei op 12 augustus 2017 om 20:22
Misschien is deze uit het geslacht van Steenhuys uit Tiel(overbetuwe).
Dezen hadden als wapen 3 zwarte omkijkende, liggend luipaarden.
Godfried van Steenhuys, ambtman van Rees, bezitter van Oploo(* ca.1457 + 1484)trouwde ca.1475 met Fia(Reiske) van der Voort, d`r van Johan van der Voert x Dorothea Bleys van kasteel "de Voirt" in Groeningen(* ca. 1455 + 1506). Zij hadden waarschijnlijk 6 kinderen waaronder o.a.Henric, Johan, Adolf en Frans. Het kan dus ook deze Adolf geweest zijn. Adolf trouwde met Catharina van Grutterswijck(Blitterswijk??) Hack en zij wonen op de Hatendonk in Sambeek.
Gérard Derks zei op 12 augustus 2017 om 21:19
Hallo Kees,
Dank voor je reactie. Ik houd het wat Adolf betreft voorlopig nog even op de tak te Oploo, maar zoek nog een echt bewijs.
Over het echtpaar Van Steenhuys-Van der Voort zie ook mijn vraag en opmerkingen op dit forum van 24.6.2017. (Bleys is wellicht Van Plees uit Oploo).
Hoe weet jij zeker dat Johan van der Voert van het kasteel "de Voirt" in Groeningen afkomstig was? Kun jij hem inpassen in een genealogie Van der Voordt ?
Gérard Derks zei op 27 augustus 2017 om 22:03
@ Kees, zou jij nog willen reageren op mijn vragen m.b.t. Johan van der Voort / Voert? Ik zou dat zeer op prijs stellen.
Hanneke van der Eerden
Hanneke van der Eerden bhic zei op 28 augustus 2017 om 15:07
Het BHIC heeft jullie e-mailadressen uitgewisseld
Gérard Derks zei op 30 augustus 2017 om 21:53
..... maar ik heb tot nu toe geen bericht gehad van het BHIC (ook niet van Kees, maar dat kan dezelfde oorzaak hebben)
Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman bhic zei op 31 augustus 2017 om 09:51
Dat is vreemd Gérard, zou je ons misschien een mailtje willen sturen (info@bhic.nl), dan kunnen we dat meteen doorsturen naar Kees.
Hopende dat dat op die manier dan wel goed gaat.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.