skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman Bhic

Bevolkingsregister Erp (Boerdonk) 1934

van DEURSEN 8000 vertelde op 27 januari 2011 om 23:17 uur
We beseffen het: het is recent maar toch.
We zoeken de werkgever(s) of hospis te Boerdonk van Josephina van DEURZEN. 1934.
Dat kan ook een van Deurs(z)en zijn maar hoeft niet.
Waar zou de BR Erp (Boerdonk) 1934 in te zien zijn?
Betrokkene werd in 1909 geboren en is in 1962 overleden. Dus denken we dat het vlgns de Wet privacy, kan.

Team vD8

Reacties (14)

Annemarie van Geloven namens BHIC bhic zei op 28 januari 2011 om 10:52
Josephina van Deurzen, geboren 2-5-1909 te Bakel c.a., is op 10-8-1932 naar Erp vertrokken en ging op 29-5-1934 weer terug naar Bakel.
Haar beroep was naaister en zij voerde haar werkzaamheden uit op adres wijk D nr. 104 in Erp.

Deze informatie is te lezen in het dienstbodenregister van Erp. Daarin komen ook Maria Anna van Deursen, geb. 19-2-1909 te Gemert en Adrianus van Deursen, ook te Gemert geboren op 17-10-1906, voor.

We zullen eerst even wachten op een reactie van een genealoog of heemkundige die weet welk pand met D104 in Erp bedoeld wordt...
van DEURSEN 8000 zei op 28 januari 2011 om 12:48
Geweldig, Dank u wel. Annemarie,
Adrianus en Maria Anna zijn geen broer en zus van Josephina. maar misschien wel van elkaar.
We zien zelfs niet of zij neef en nicht van Josephina zijn.
Dat omdat we de ouders van Adrianus niet kennen en Maria Anna voor ons helemaal nieuw is.
Waarschijnlijk woonden ze alle drie in bij een familie van Deursen op een grote boerderij op Boerdonk.

We roepen Heemkundige op die weten wat en hoe er op het adres D 104 zoveel personeel was.

Intussen speuren wij verder naar de andere details.

Bedankt al vast,
Theo

Annemarie van Geloven namens BHIC bhic zei op 28 januari 2011 om 14:32
Dank je wel Theo. Even nog voor de goede orde: Josephina, Adrianus en Maria Anna dienden alle drie op verschillende adressen in Erp. Alleen Josephina werkte op adres D104 in Erp.

Uiteindelijk kom je er wel achter door in het bevolkingsregister te gaan bladeren... Maar we wachten even af!
van DEURSEN 8000 zei op 28 januari 2011 om 15:10
Maar waar kunnen we bladeren? behalve in de dienstboderegisters? Beste Annemarie, Staan die on-line? of zal ik nog eens moeten camperen?

Het vreemde is dat er in zo'n kleine gemeenschap; "Boerdonk" tegelijkertijd verschillende families van deurs(z)en woonden die absoluut geen verwantschappen hadden.

Josephina's broer Theodorus vestigde zich in Keldonk.

Het probleem is de periode: (te jong) en uit deze families kunnen we geen levende personen meer raadplegen. Josefa, jongste zus van Josephina, overleed in 2007 op 94 jarige leeftijd.

Er zijn 154 neven en nichtjes maar geen enkele weet iets over hun ooms en tantes.
Zelfs hun afgebrande boerderij staat niet in het brandweerregister gemeld.

Was zou er te verbergen kunnen zijn geweest?
Ik denk niks!
Eenvoudige, hardwerkende boeren families die het woord "Bureaucratie" nog niet kenden.

We wachten eventjes af,
Fijn weekend,,,

Theo
Annemarie van Geloven namens BHIC bhic zei op 31 januari 2011 om 09:37
Beste Theo, dat wordt weer gezellig camperen! Dan kun je in de studiezaal van BHIC in Den Bosch in de bevolkingsregisters van Erp bladeren, op zoek naar een familie die op wijk D104 woonden. Alleen indexen op de bevolkingsregisters kun je via de genealogische databank raadplegen, maar je kunt niet door scans van de registers bladeren.

In de woningkaarten van ca 1940 komt wijk D104 niet meer voor. Dat wil niet zeggen dat het pand niet meer bestond. Waarschijnlijk is het omgenummerd. De paar huizen, die ik in wijk D gezien heb, stonden in Keldonk.
van DEURSEN 8000 zei op 31 januari 2011 om 11:28
Dat blijkt dus de misleiding te zijn
Beste Annemerie,
Josephina trouwde Gem. Erp en Kerk te Boerdonk.
Overleveringen willen dat Josephina daar ook woonde en werkte maar schijnt dus nu KELDONK te zijn.
Geloofwaardig want haar oudste broer had zich daar gevestigd. Dat pand staat er nog. Dus kan dat D 104 niet zijn geweest.
Als Heemkunde kringen aldaar niet voldoende opleveren zet ik het in de lijst "Citadel" voor komende lente.

Heel hartelijk bedankt voor de info,
Theo
van DEURSEN 8000 zei op 31 januari 2011 om 19:54
Een oprechte dank is op de plaats, beste Frank,
We gaan er meteen achteraan,
Theo
Hans van Gemert zei op 4 februari 2011 om 16:06
Josephina van Deursen woonde gedurende 2 jaar op het adres D 104.(vlgs.BHIC)
Dit adres is niet in Keldonk, niet in Boerdonk maar in Erp, en wel de huidige Heuvelbergstraat.
Daar woonde toen op het adres D104 waarschijnlijk een fam.Hubertus Peters X Martha Kuijpers,
welke voorheen wel in Boerdonk gewoond hebben.
Dit om de verwarring nog groter te maken.
Met vr.Groet,
Heemkundekring Erthepe Erp.
Hans van Gemert.
van DEURSEN 8000 zei op 4 februari 2011 om 20:16
Dat is misschien nog niet zo verwarrend, Beste Hans met dank voor uw bericht.
De enige vraag die nu nog rest is:
Waren Hubertus Peters X Martha Kuijpers de werkgevers? of waren ze daar in pension?
Dit omdat er meer vanDeursen's in de kost waren die van elkaar geen, of nauwelijks familie waren.
Wat gebeurde er in dat pand D 104?
Was dat een grote boerderij? een bedrijf? of gewoon een woonhuis?

vriendelijke groet
Theo Aldenzee
Jan Kuppens zei op 1 mei 2012 om 14:26
Graag zou ik van Dhr. Tonny van Brussel nu woonachtig in Beek en Donk aan de Merellaan 40, De geboorte datum en zijn doopnamen en adres van U krijgen.Zover ik weet is hij geboren in februari 1945. Dit i.v.m
Een aanvraag voor een belangrijke onderscheiding die ik moet doorsturen naar de Parochie St.Petrus te Uden.
jan van der biezen zei op 1 mei 2012 om 18:57
gewoon eens opbellen?

met vriendelijke groet
Marilou Nillesen, namens BHIC bhic zei op 4 mei 2012 om 11:04
@Jan Kuppens: Wij kunnen die gegevens niet verstrekken omdat geboorteakten pas na 100 jaar openbaar worden. Die gegevens zijn mogelijk sneller te traceren die mensen in zijn omgeving te benaderen.

@Jan van der Biezen: Bellen is natuurlijk ook een optie maar dan is Tonny natuurlijk zelf ook op de hoogte en ik vraag me af of dat de bedoeling is...
PHP Peters zei op 12 februari 2013 om 15:14
Hubertus Peters en Martha Kuijpers zijn te Gemert getrouwd en vertrokken naar Boerdonk daar huurden zij een boerderij. Vervolgens met jonge kinderen vertokken naar Erp ,ik denk het adres D 104 Mijn tante Tonia de oudste dochter van Hubertus en Martha Peters-Kuijpers vertelde mij dat de boerderijen zijn afgebrand.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.