skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman Bhic

Charlers Hendrikus Gruijthuijsen *23-11-1841

Mariette van Gruijthuijsen vertelde op 15 augustus 2009 om 11:10 uur
Bij het zoeken naar voorouders, stuit ik op:
Kind Charles Adrianus Maria Gruijthuijsen
Vader Charles Hendrikus Gruijthuijsen
Moeder Cornelia van Vegchel
Soort registratie geboorteakte
Aktenummer 61
Datum geboorte 19-04-1876
Gemeente Schijndel
Bron Geboorteregisters
Periode 1876
Bevat Geboorteregister Schijndel 1876
Toegangsnr. 50
Inv.nr. 7012

Van de vader (Charles Hendrikus)kon ik nog wel een geboorteakte achterhalen en weet ik wie zijn ouders waren, maar van zijn huwelijk en zijn overlijden kan ik niets vinden. Ook van zijn zoon en echtgenoot vind ik niets meer, wie weet waar en hoe ik meer zou kunnen vinden.

Groetjes,
Mariette van Gruijthuijsen
masjahe@gmail.com

Reacties (3)

Geraldine Hoevenaars zei op 15 augustus 2009 om 23:46
Er staat een prachtig dokument voor je op de website Eindhoven.digitalestamboom.nl met o.a. de geboortedatum van Cornelia van Vegchel (02-04-1842, Veghel). Zoek bij Bevolkingsregister. plaats Eindhoven, Charles Henricus Gruijthuijsen. Klik op keuze 3 en bekijk de scan.
De geboorte akte vind je op BHIC. In 1872 vestigt ze zich met haar man in Eindhoven. Ze is dan afkomstig uit Brussel. Hij is horlogemaker. In 1873 en 1874 worden in Eindhoven twee kinderen geboren. In dec. 1874 vertrekt het gezin naar Schijndel.
Veel succes.
Dorethé zei op 16 augustus 2009 om 02:02
Nog weer later komt het gezin in Sint Oedenrode terecht: zoek op deze site vanaf het "eenvoudig zoeken" scherm. Je ziet dan diverse records met inschrijvingen in het bevolkingsregister van Sint Oedenrode; de laatste betreft een inschrijving van Charles Henri Gruijthuijsen, geboren 23-11-1841, periode 1890-1900, Wijk A. Als je deze akte bestelt, zie je waar ze na 1890 heen zijn gegaan, of je vindt een overlijdensdatum.

En het huwelijk van Cornelias's ouders vind je ook op BHIC:
Johannes van Vegchel uit Beek en Donk, zv Henricus van Vegchel x Helena Verhofstad trouwt met Adriana van Eert uit Veghel dv Arnoldus van Eert x Petronella van de Ven, op 23-09-1826 in Beek en Donk. Akte bevat meer info.

Succes verder
Gerard Lemmens zei op 19 augustus 2009 om 23:27
Dag Mariette,

Je kunt ook tot 1810 veel vinden op :
www.genlias.nl

Veel succes met je onderzoek,

Gerard Lemmens

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.