skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg

Damianusstichting Grave 1896

Tom Giesbergen
Tom Giesbergen vertelde op 3 november 2014 om 14:16 uur
Vanuit Grave zijn er in 1899 studenten vertrokken naar Birmingham (Engeland) om daar de opleiding verder te volgen. Hoe is het hun vergaan? Hoe reisden men toen? In 1906 heeft mijn grootvader de studie afgebroken en is terug gekeerd naar Bavel, niet veel later getrouwd etc. Hoe kom ik meer te weten over deze periode?

Reacties (1)

Michiel zei op 3 november 2014 om 16:36
Enkele opmerkingen. Volgens internet was de Damianusstichting van de Paters van de Heilige Harten. Het archief van deze Paters is bij het Erfgoedcentrum Nederlands Kloosterleven. Misschien kunnen de daar meer informatie verstrekken. Volgens internet is de Damianusstichting opgenomen in het handelsregister van de Kamer van Koophandel, dat zou suggereren dat dezer stichting nog bestaat en wellicht eigen archief heeft. Ten laatste, specifiek over de reizen naar Birmingham: misschien geven kranten meer informatie. Deze zijn doorzoekbaar op de krantensite van de Koninklijke Bibliotheek: www.delpher.nl Naar verwachting zullen de voornaamste kranten die in de 19e eeuw in Oost-Brabant verschenen, dit of volgend jaar op die site raadpleegbaar zijn.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.