skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

familie uit Made van Adriaan Thijssen (1842-1913) en Johanna van Gorp (1849-1925)

Thijssen vertelde op 2 juli 2013 om 09:03 uur
Zoektocht naar informatie over familie uit Made van Adriaan Thijssen (1842-1913) en Johanna van Gorp (1849-1925).
Er is een prachtige foto bekend uit 1905 waarop zij samen staan met hun 2 dochters en 10 zonen. Mijn speurtocht was gericht op mijn grootouders die na geboorte en huwelijk in 1908 in Made naar Scheveningen trokken. Zij hadden 4 dochters en 3 zonen. Mijn grootouders waren Jan Thijssen (1880-1953) en Antonia van Ham (1882-1960).
Hun verhaal heb ik in hoofdlijnen beschreven in een weblog en aangevuld met mooie foto's uit het familiealbum. In de tekst stel ik ook vragen waarop mensen uit Brabant misschien een antwoord weten.
Webadres van weblog: http://www.janthijssen.blogspot.nl" target="_blank">Jan Thijssen

Reacties (7)

Dorethé zei op 2 juli 2013 om 13:35
Wat zoek je precies? Ik denk dat je dan sneller antwoord op je vragen krijgt dan wanneer iemand eerst een heel weblog moet doorlezen.
Voor Made en omgeving kun je hier bij BHIC zoeken en op de website van het Regionaal Archief Tilburg.
Max zei op 2 juli 2013 om 13:36
Via de zoekmachine van het BHIC kun je in ieder geval elf huwelijken van de (11 verschillende) kinderen van Adriaan Thijssen vinden tussen 1897 en 1920. Helaas staan de geboorteakten uit de BS van Made en Drimmelen niet in de index. Maar uit de huwelijksakte(index) begrijp ik dat Adriaan Thijssen zelf afkomstig was uit Oosterhout :

Bruidegom Adriaan Thijssen
Leeftijd 28
Geboorteplaats Oosterhout
Vader bruidegom Judocus Thijssen
Moeder bruidegom Johanna Roelen
Bruid Johanna van Gorp
Leeftijd 20
Geboorteplaats Ginneken en Bavel
Vader bruid Jacobus van Gorp
Moeder bruid Cornelia van den Bosch
Soort registratie huwelijksakte
Aktenummer 17
Plaats Made en Drimmelen
Datum huwelijk 01-06-1870
Norah zei op 2 juli 2013 om 17:26
Made en Drimmelen >>>

-regionaalarchieftilburg-.
Thijssen zei op 3 juli 2013 om 10:59
Hartelijk dank voor de reacties. Mijn doel was een verhaal te maken voor wie interesse heeft en dat wil lezen binnen en buiten de familie. Via internet wil ik graag delen wat ik weet over de familie uit Made in de hoop dat anderen nog suggesties hebben voor aanvullingen. Zelf ben ik weinig bekend met Brabant. Het weblog heeft maar voor een klein deel betrekking op Made en omgeving. De meeste onderdelen gaan over plaatsen ver buiten Made.
Als er antwoorden zijn op terloops genoemde vragen, zou ik dat graag horen. Zo is de locatie onduidelijk van de foto uit 1905. En ik ben benieuwd naar de beroepen en het werk van de mannen en vrouwen. Uiteraard heb ik een deel van de beroepen gevonden in de digitale informatie uit de burgerlijke stand bij geboorte, huwelijk en overlijden. Hierover heb ik uitdrukkelijk geen vragen gesteld in mijn verhaal. Ik ben daarbij vooral gericht op de kinderen van Adriaan, de broers en zussen van Jan. Tot nu toe heb ik daar geen nader onderzoek naar gedaan. Het is me bekend dat er veel informatie op papier beschikbaar is bij de archiefdiensten.
Dorethé zei op 3 juli 2013 om 14:49
Niet alleen op papier, maar ook steeds meer digitaal via internet!
Rende zei op 9 maart 2019 om 13:15
Wil Jan Thijssen contact met mij opnemen? Hartelijk dank, R. van de Kamp (BHIC: het e-mailadres van R. van de Kamp hebben wij uit deze reactie verwijderd ivm kans op spammail. Maar is wel doorgemaild aan Jan Thijssen).

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.