skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman Bhic

Huwelijk Veghel 1606 - 1612

Twan van Duijnhoven vertelde op 21 juli 2013 om 08:27 uur
Ik ben op zoek naar het huwelijk van Leunis Leunissen (Lonissen) x Elisabeth Lamberts (Jan Lamberts) te (waarschijnlijk) Veghel. Hun eerste kind wordt in Veghel gedoopt op 29-02-1612. Bij Family Search staan de huwelijksaktes van die periode vanaf afbeelding 82 tot en met 92. Misschien dat ik er overheen lees, maar in Veghel vind ik het huwelijk niet.
Zou iemand de aktes ook even door willen kijken. Alvast bedankt.

Reacties (12)

Norah zei op 21 juli 2013 om 17:30
Bruidegom's volledig patroniem was Jan Leunis/Luenis.
Latijnse voornaam van hem is Apollonius, misschien daaronder vermeld?
Twan van Duijnhoven zei op 21 juli 2013 om 21:40
Hoi Norah,
Waar haal jij volledige patroniem vandaan?
Norah zei op 21 juli 2013 om 22:08
Gewoon bij de doop die jij ook doorgaf, Twan.

Lambertus Luenis, gedoopt te Veghel
24-02-1612.
Ouders: Luenis Joannis Luenis en N.N.
Getuigen: Theodorus Joannis en Empken Jan Lamberti.

Andere kinderen:
Elisabetha * 18-11-1618 Veghel
en
Dimpna Smenis * 16-12-1613 Veghel.
Hier staat een vraagteken bij. Volgens mij is dit ook een dochter van Leunis Jan Leunis.

De naam Leunissen kwam/komt in Limburg zeer frequent voor.
Norah zei op 21 juli 2013 om 22:27
En nog een zoon:

Luenis Luenis * 06-09-1615 Veghel.
Twan van Duijnhoven zei op 22 juli 2013 om 07:30
Naam is dus Leunis Leunis Jansen.
Kinderen had ik. Die Dimpna hoort er volgens mij niet bij. Is een kind van Leunis Jansen. Op 7-1-1618 krijgt die vervolgens nog een kind (Johannes) en daar staat als echtgenote Aelken bij.

Die reconstructie van Veghel heb ik. Daar vind ik ook nog geen aanwijzingen van het huwelijk.
Want daar gaat het mij om. Het gaat mij om die Elisabeth Lamberts. In oude registers van Veghel die ik heb wordt zij Elisabeth Lamberts Jan Lamberts genoemd. En dan zou zij een dochter kunnen zijn van Lamberts Jan Lamberts, de oudst bekende voorvader van mijn moeder. Ik had gehoopt bij het huwelijk meer aanwijzingen te vinden.
Als ik meer tijd heb spit ik de huwelijken van Sint Oedenrode door. Deze familie woonde namelijk in Eerde en dat is rond 1719 een discussiepunt geweest of dat tot Veghel of Sint Oedenrode behoorde (zie ook Oudzijtaart.nl).
Alvast dank voor meezoeken.
Twan van Duijnhoven zei op 22 juli 2013 om 10:51
Ze woonde overigens op Zijtaart (Sittart, Hostie) en niet op Eerde. Zal wel aan de hitte liggen.

Overigens worden na het overlijden van Leunis en Elisabeth, verdeeld op 22-12-1648 (RA 48 Veghel, folio 92 e.v. Daar wordt Lijsken Lamberts genoemd vermeld.
Norah zei op 22 juli 2013 om 19:51
Dag Twan, ik heb die blz. proberen door te spitten, maar helaas!
Ze zijn ook door de tijd wat vervaagd.
Misschien kan iemand anders er wijs uit komen...
Mvg, Norah
Twan van Duijnhoven zei op 22 juli 2013 om 20:23
Hoi Norah, dank voor het bekijken. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze in een ander dorp zijn getrouwd of dat ze voor 1607 zijn getrouwd. Haar mogelijk broer Henricus is getrouwd in 1617 te Veghel.
Tonny Voermans zei op 31 juli 2013 om 21:33
Leunis Leunis Jansen huwt te Veghel 17-06-1611 met Elisabeth Lamberts
Twan van Duijnhoven zei op 31 juli 2013 om 22:02
Mijn harde schijf van mijn pc heeft problemen dus kan het nu niet bekijken, maar zal wel juist zijn. Dank Tonny.
Twan van Duijnhoven zei op 2 augustus 2013 om 14:13
Laptop weer terug en inderdaad op 17 juni 1611 huwen te Veghel Leunis Leunissen en Lijsken Lamberts met als verdere patroniem Jan Lamberts. En daarmee heb ik ze gevonden. Lijsken Lamberts Jan Lamberts. Bewijs wordt steeds beter.

Nogmaals dank Tonny.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.