Dag allemaal,
Voor iedereen die wil weten wat dat nou toch is, met dat chatvenstertje dat steeds in de rechter benedenhoek van het scherm verschijnt, lees verder:
Zoals jullie weten proberen we als BHIC voortdurend onze dienstverlening te verbeteren.
Een van die manieren is om via de chatfunctie vragen te beantwoorden van bezoekers van de website, een beetje zoals we dat vroeger vooral deden op de studiezalen.
We merken namelijk dat veel bezoekers lang op bepaalde pagina's blijven hangen of juist snel afhaken. Een aanname van ons is, dat mensen bijvoorbeeld in een archiefinventaris niet goed raad weten wat te doen. Dat probleem herkennen we van de studiezalen, maar dan zijn we in de buurt om te helpen, online liggen de zaken anders.
Daarom zijn we een proef gestart:
Als iemand 2 minuten (was eerst 1 minuut, ik heb dit al verhoogd) nog steeds op dezelfde pagina zit, dan verschijnt een uitnodiging om te chatten, in de rechter benedenhoek van het venster. Een soort strohalm voor mensen die er niet uitkomen en voor wie de hulp van een archivaris online als geroepen komt. Ieder ander kan het wegklikken.
De software die we daarvoor gebruiken is nog niet heel fijnmazig afgesteld. Zo zit het venster soms in de weg, verschijnt het dubbel of een paar keer achter elkaar.
Als de proef met deze chatfunctie slaagt, dan gaan we hiermee natuurlijk verder aan de slag. Anders gezegd: we trekken er dan een som geld voor uit om deze chatfunctie netjes in de website in te bouwen, zodat ie alleen hulp biedt en niet in de weg zit.
Kortom, "werk in uitvoering" en als dat ongemak met zich meebrengt, sorry daarvoor. Bedenk dan, dat een ander er op datzelfde moment misschien mee is geholpen :-)
Uiteraard houden we jullie via de website op de hoogte van de proef en de resultaten.
Mocht je opmerkingen hebben of wordt de irritatie onhoudbaar, dan laat het weten.