skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman Bhic

Forum reacties

Reactie Onderwerp Auteur Datum
Hallo Peter, Ik heb alleen Jan en Maria als voorouders uit deze streek dus ik ben niet zo goed op de hoogte van vernoemingen en gebruiken uit deze … de Greef / Greeff / Gref Tonge mildreddekok 20-10-23
Hallo Mildred, In sommige families wordt niet vernoemd naar de grootvader als die nog in leven is. Henricus overlijdt verm. in 1732. Volgende zoon… de Greef / Greeff / Gref Tonge Peter van de Laar 20-10-23
@Peter als je weet met wie de zussen getrouwd zijn worden de doopgetuigen inderdaad meer duidelijk maar waarom heet de oudste zoon Arnoldus en niet … de Greef / Greeff / Gref Tonge mildreddekok 20-10-23
Let op de vermelde dochters Maria en Gommerijn (= Gommusa/Commusa) de Greef deze komen (met de achternaam van de echtgenoot) voor als doopgetuige bij… de Greef / Greeff / Gref Tonge Peter van de Laar 20-10-23
Merci, Dorothé. De doopget. vindt je in de BHIC zoekmachine DTB, daar staan de dopen 2 x aangegeven per datum. Verder had ik inderdaad hetzelfde ver… Voorouders Jacob Ansems van (d Jan Lange 20-10-23
En bij www.stadsarchiefoss.nl Café het schipperke Oss Norah 20-10-23
Probeer dit eens: www.dewerkendemensoss.nl Dit is de Heemkundekring voor Oss en omgeving. Café het schipperke Oss Norah 20-10-23
Jazeker, maar de info die ik daar vond was niet wie de ouders van Jan zijn, eerst moet ik dat helder hebben voor ik verdere familieleden kan verbinden de Greef / Greeff / Gref Tonge Mildred de Kok 20-10-23
In 1977 was de eigenaar ene van Bakel. Café het schipperke Oss Norah 20-10-23
Het gevaar schuilt in de mens dat is niet anders.Destijds had je godsdienslessen op school door de pastoor onderwezen hij bepaalde wie er misdienaar w… Paters, fraters en nonnen in B Bart Martens 20-10-23
Frank, Dat zou in strijd zijn met wat ik eerder schreef in april 2017, ik herhaal het hier voor het gemak : Gevonden in "Noord-Brabantse Studenten… Johan Vorstenbosch Heer van Aa Peter van de Laar 20-10-23