skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman Bhic

Scholtze 1854 Oirschot

M. van Iersel vertelde op 18 maart 2012 om 17:43 uur
Beste lezer,es,

Volgens de bevolkingsregisters
zou Johannes Scholtze geboren zijn te Oirschot 3-3-1854.

Ik kan echter geen geboorte akte vinden.

Wie kan mij verder helpen?
Met dank en groet,
Martien

Reacties (6)

Norah zei op 18 maart 2012 om 20:53
Hallo Martien,

Er is wat vreemds aan de hand(in Uden).
Deze Johannes is op die datum niet in Oirschot geboren, zijn zuster? Hendrika Maria *02-11-1850 ook te Oirschot(vlg. bevolk. reg. Uden), trouwt later in Den Bosch, en daar staat bij dat ze in Deventer ! geboren is.
Ouders zouden dan Martinus Scholtze en Johanna Brekelmans zijn.
Als dit alles juist is, dan moeten de twee oudste kinderen gewettigd zijn geweest. Ik ben er nog niet helemaal zeker van.
Mvg, Norah
Norah zei op 18 maart 2012 om 21:00
Vergiste me, ouders Johannes Scholtze en Johanna Brekelmans.
Norah zei op 18 maart 2012 om 22:14
Johannes Scholtze was 1 jaar eerder geboren op 3 maart 1853 te Deventer! als onechte zoon van Johanna Brekelmans. Zie Genver, Deventer geboorten 1853, scan 336.
Zijn zuster Hendrika Maria op 2 november 1850, ook te Deventer, zelfde geboorte. Zie Genver, Deventer, geboorten 1850, scan 540.
Ouders Johanna Brekelmans en Johannes Scholtze trouwden op 9 augustus 1856 te Den Bosch, en erkenden toen deze twee kinderen.
Later volgden nog Martinus in Uden en Nicolasina Woutera in Den Bosch. De laatste trouwde net als haar zus ook in Den Bosch.
Johannes Scholtze sr. was afkomstig uit Oisterwijk, zijn vrouw uit Den Bosch. Huwelijksakte te zien bij Genver, huwelijken Den Bosch 1856, afb. 98/99.
Snap wel niet hoe men in Uden op Oirschot kwam...?
Mvg, Norah
Norah zei op 18 maart 2012 om 22:50
Johannes Scholtze sr. overlijdt op 1 februari 1873 in Den Bosch als zoon van Martinus Scholtze en Antonetta Dankers, en echtgenoot van Johanna Brekelmans. Zie Stadsarchief Den Bosch
(scan).
M. van Iersel zei op 19 maart 2012 om 09:18
Hallo Norah,

Opnieuw mijn hartelijke dank voor al je speurwerk. Ik ga verder zoeken met jouw aanwijzingen.

Groeten

Martien van Iersel
Norah zei op 19 maart 2012 om 11:59
Heel graag gedaan, Martien!

Heb nog het overlijden van Johannes jr. proberen op te zoeken, is me niet gelukt. Zijn broer en zusters echter wel, allemaal overleden in Den Bosch, zie Stadsarchief aldaar. Martinus is maar 2 jaar oud geworden. Dus men heeft slechts kort in Uden gewoond.
Moeder Johanna Brekelmans overleed op 13-09-1895 te 's-Hertogenbosch, als weduwe van Johannes Scholtze, en dochter van Mathijs Brekelmans en Sebastiana de Haas. Zie Genver, overlijden 1895 Den Bosch, scan 125. Scan van het Stadsarchief was verkeerde blz., had net 1 blad daarvoor moeten zijn, komt wel vaker voor.
Mvg, Norah

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.