skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Saskia Green
Saskia Green Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Saskia Green
Saskia Green Bhic

Stamboom Bartholomei/van den Bergh/van den Berg1630-1790

Stephan van den Berg, Hoorn NH vertelde op 15 november 2010 om 16:00 uur
Oudste stamvader Joannes Bartholomei trouwt 5 okt.1676 met Ida, weduwe van Sebastianus Romwaldi
2de gen.Sebastianus Bartholomei
3de gen. Antonius van den Bergh
4de gen. Sebastianus van den Bergh
5de gen. Francis van den Berg trouwt in 1814 met Theodora (Doremie) van de Rakt (geb.4 juni 1789)
Wie heeft aanvulling/bevestiging?

Reacties (4)

Dorethé zei op 15 november 2010 om 16:20
Stephan, kun je ook nog even plaatsnamen vermelden?
Dorethé zei op 15 november 2010 om 16:30
Als je even op deze site zoekt (Stamboom, voorouders binnen Brabant), dan vind je o.a. de gegevens van het huwelijk Francis van den Berg x Theodora Maria van de Rakt, plus de namen van hun ouders.
Je vindt dan ook het huwelijk, kinderen en overlijden van Sebastianus (4de gen.). Ook de doop van Sebastianus is te vinden (1752).
Verder vind je dan het huwelijk van Antonius (3de generatie) plus naam van zijn vader en een rits kinderen.
Enz. enz.
DTB Heesch zijn ook op deze site in te zien via Wat zit erin?
Succes.
Stephan van den Berg zei op 15 november 2010 om 16:40
Dank je Dorothé,hetgeen je noemt heb ik reeds eerder gevonden.
Ik wil graag weten of de aansluiting van de stamvader t/m de 5de generatie 100 % korrekt is, want ik kan een aantal bewijzen niet in de DTB Heesch vinden.
Zeker is dat t/m de 8ste generatie de plaats Heesch het draaipunt van de familie is.
Dorethé zei op 15 november 2010 om 17:13
Dan zul je op zoek moeten naar secundair bewijs. Je kunt dan bijv. zoeken in de schepenprotocollen Heesch, ook te vinden op deze site. Ga hiervoor naar Onderzoek -> Boeken en archieven -> gescande bronnen. Deze zijn helaas niet gekoppeld aan indexen.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.