skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Stef Uijens
Stef Uijens RA Tilburg
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Stef Uijens
Stef Uijens RA Tilburg

van Orsouw-burgemeester van Oss in 1688

Bart Gevers vertelde op 22 februari 2011 om 18:38 uur
LS!
Ik heb eens op internet een artikel gelezen, dat er in Oss in 1688 een burgemeester is geweest die van Orsouw heette. Ik stuit nu op een document in de Schepenprotocollen van Oss in 1691 en daar wordt een Claessen als burgemeester-vanaf 1688- genoemd.
Ik ben bezig met de familienaam van Orsouw en die naam is in 1650 tot 1710, inderdaad Claessen ( namelijk Claessen, die uit Orsoy- in Duitsland gelegen, kwam). Maar ik kan de bevestiging van van Orsouw als eerste burger daar in Oss, niet meer vinden op internet.
Ik zou graag wat meer van die burgemeester weten, omdat hij wellicht in mijn familieplaatje past. In Oss in het Stadsarchief hebben ze alleen een overzicht van burgemeesters vanaf 1800. En zij verwijzen mij naar BHIC.
Ook de historische vereniging "de werkende mens in Oss" weet er geen raad mee.
Wie weet er wel raad mee?
bij voorbaat dank!!

Reacties (54)

Bart Gevers zei op 23 februari 2011 om 11:52
Inmiddels heb ik wel, via veel 'googlen' info gevonden: de burgemeester Michiel van Orsouw was er in 1657 en niet in 1688, maar in 1688 was er een Claessen burgemeester en dat kan een van Orsouw geweest zijn.
En als daar iemand wat vanaf zou weten, houd ik mij nog altijd aanbevolen voor info
dank je voor de medewerking
Hanneke van der Eerden, namens BHIC bhic zei op 23 februari 2011 om 22:22
Beste Bart, de burgemeester of borgemeester was de beheerder van de dorps- of stadsfinanciën. Hij werd voor twee jaar aangesteld. Hij stond borg voor de dorpsfinanciën, vandaar zijn naam. Gedurende een jaar droeg hij zorg voor de tijdige betaling van de belastingen, en voor de inkomsten en uitgaven. De borgemeester behoorde in de regel tot de meest draagkrachtigen van het dorp omdat hij uit eigen zak het verschil bij moest leggen als de kas niet kloppend was.
Bij de invoering van de gemeenten na de Franse tijd werd de burgemeester hoofd van het gemeentebestuur. Zijn naam was afgeleid van de borgemeester, maar zijn takenpakket was totaal verschillend.
Ing. Gerard W. Ch. Lemmens zei op 24 februari 2011 om 11:53
Dag Bart,

Ik heb wel een van Orsouw uit Os, die met een familielid Lemmens, maar daar ben je waarschijnlijk niet in geinteresseerd ??
Ik weet wel dat men in Oss druk bezig is meer over de Osse industrie (Juregens en van den Bergh) te publiceren en daar is Pieter Roskam druk mee bezig ! Dus ik zou zeggen kijk in het telefoonboek van Oss of je hebt kunt vinden of tijp anders in google in - Jurgens genealogie en dan zie je onder Dionisius Jurgesn Bierbrouwers en fabrikanten zijn contact vermeld staan.

Ik hoop dat dit helpt ??
veel succes met de van Orsouw's research !

Gerard Lemmens
Bart Gevers zei op 24 februari 2011 om 12:26
Hallo Gerard,
Ik heb de stamboom tot en met mijn moeder, die een van Orsouw is, uitgezocht tot en met de van Orsouw's in 1650, nagenoeg allen afkomstig uit Oijen. Omdat ik daar niet verder kom; (er zijn geen doop-trouw-begraafboeken vóór 1712 in Oijen), ben ik gaan neuzen in de scheepenprotocollen van Oss; zodoende kwam ikeen burgemeester tegen met de naam Claessen(mogelijk eenvan Orsouw). Mogelijk is deze verwant aan onze tak, maar ik kan vooralsnog de verbinding niet maken. Inmiddels heb ik van de vereniging de werkende men in Oss', een lijst gekregen met alle Scheepenen, en Borgemeesters uit Oss. Er waren al heel vroeg in 1605 en 1612 ook van Orsouws al Scheepenen.
Groeten en bedankt voor het meedenken
Ing. Gerard W. Ch. Lemmens zei op 25 februari 2011 om 17:27
Dag Bart,

Heb je het e-mail adres van Pieter Roskam nu al gevonden ?? Ik wil dat liever niet op een web site zetten, maar misschien willen die behulpzame mensen van dit web (BHIC) jou misschien mijn e-mail adres of mij jouw e-mail dres egven dan kan ik het je wel direct geven.
Heb je die Antonius Theodorus Lemmens, geb. Nijmegen 1 mrt. 1897, overl. Born 28 sept. 1987,tr. Nijmegen 17nov.1921 Maria Gertruda van Orsouw, geb. Oss 14 okt. 1896, overl. Born (Lb) 25 nov. 1980, dr.v. Johannes van Orsouw (Van hem ik een foto voor je !!) en Adriana Hendriks.
Antonius Theodorus Lemmens was een half broer van mijn vader !!

Veel succes,

Gerard Lemmens
Wadhurst, East Sussex, Engeland, U.K.
Bart Gevers zei op 25 februari 2011 om 19:45
beste Gerard,
de Johannes waar jij het over hebt is geen directe familie van mij -voor zover ik weet op dit moment- dus ik beperk me ook tot de directe lijnen; en het is niet mijn bedoeling om alle van Orsouw's in kaart te gaan brengen, hoe interessant dat op zich ook kan zijn!1
bedankt voor het meedenken!en prettig week-end!
Gr
harry hüsken zei op 18 januari 2012 om 20:57
Geachte heer Gevers,

In de genealogie van mijn vrouw hebben wij:
Hermani Nicolai Claessen van Oirsou
overleden 12-04-1766 te Oijen.
{ e.v. Maria Huberti van de(n) Bogart x 11-11-1714)
Helaas zijn wij nog niet verder gekomen. Maar misschien een hint om op deze naam verder te zoeken.
mvrgr. Harry Hüsken
Bart Gevers zei op 18 januari 2012 om 21:21
beste Harry,
Herman Claessen van Oirsau is een van mijn voorvaderen, gehuwd met Mariken Huberti (Huberti-zij was eerder gehuwd met Hubertus Willems van den Bogert.) Zij heet: Mariken Teunissen Janse Reijnen. Alle nazaten (en nog enkele voorvaderen van Hermanus) zijn inmiddels in beeld gebracht. Ook de Burgemeesters en Schepenen van Oss met de naam van Orsouw heb ik volledig in beeld. Er komt een boek uit -ik hoop -in mei a.s., over deze familietak van Orsouw.
Heel hartelijk dank voor uw attente reactie! Is uw vrouw ook een van Orsouw? zoja, welke tak??
met vr. groeten,
harry hüsken zei op 18 januari 2012 om 21:43
Beste Bart,

Mijn vrouw is in "rechte"lijn afstammelinge van Hermani Claessen van Oisou. ( nummer 0128).
Zij is in Bemmel als dochter van Bernardus van Orsouw en Maria Peren.
Bernardus van Orsouw is in 1907 in Oijen geboren als zn van Bernardus van Orsouw en Lamberta van Geffen.

Wij zijn benieuwd naar dit boek.
Latat "even" weten wanner de juiste verschijningsdatum is. Er waar dit te verkrijgen zal zijn.
Prettige avond en tot mailens.
Harry.
Bart Gevers zei op 19 januari 2012 om 00:05
van welk kind -welke lijn- van Herman Claessen van Orsouw? En hoe liep die lijn ?
Op te nemen in het boek, evt?
gr Bart
wij stammen af van Herman Claessen-> Nicolaas-> Herman-> Albert->Herman-> Albert-.-> mijn moeder Hermina( daar is Herman's naam weer).
gr Bart
harry hüsken zei op 19 januari 2012 om 21:16
Bart,

Via BHIC heb ik 1 gedcom bestand en 1 rtf bestand doorgezonden.
Daar ik jouw mailadres niet had, en het van zelfsprekend is dit niet via deze weg uit te wisselen.
Mag ik je wel verzoeken om de jongste generatie de privacy-regels te hanteren.

Ik kreeg deze er niet zo snel uit gesloopt.

Harry
Bart Gevers zei op 19 januari 2012 om 23:06
beste Harry,

Hartelijke dank !
Ik heb nog niets ontvangen van BHIC. Ik publiceer alleen gegevens met toestemming van de nog levende personen...
Gr en pr week-end !
Mariët Bruggeman, namens BHIC bhic zei op 23 januari 2012 om 12:30
Beste Bart en Harry,
mijn collega Christian heeft het bestand vrijdagmorgen doorgestuurd. Dus als het goed is heeft Bart het al ontvangen.
Nou, dat is toch allemaal vrij snel gegaan!
Met vriendelijke groeten,
Bart Gevers zei op 23 januari 2012 om 13:07
Alles ontvangen, via BHIC,waarvoor dank aan Christian ! (En inmiddels in de stamboom verwerkt. )
Hartelijk dank voor de aanvulling van de gegevens van jullie familie Harry!
Zijn er geen (klein)kinderen in jullie, resp.nà jullie generatie?? Die mis ik nog!! Hoe kom ik er achter of iedereen het eens is met publicatie ? kun jij daar voor zorgen Harry? Even een paar e-mails naar de broers en zussen van je vrouw; en dan voor accoord doorzenden aan mij. En foto's? en andere documenten van de familie?? , zoals
trouwboekjes/geb/kaartjes etc.
Het hoeft niet persé hoor, maar het is wel leuk!(Als jullie ook geïnteresserd zijn in het boek, tenminste ! Anders heeft het niet zoveel zin. Anderen kennen jullie familie verder niet. Ik heb er geen bezwaar tegen als BHIC MIJN E-MAIL_ADRES AAN JOU DOORSTUURT!
groeten,
Gr Bart Gevers
Mariët Bruggeman, namens BHIC bhic zei op 23 januari 2012 om 15:31
Beste Bart (en Harry),

ik heb net een mailtje gestuurd naar Harry met daarin het emailadres van Bart.

Met vriendelijke groeten,
Bart Gevers zei op 23 januari 2012 om 18:03
beste Marriet,
hartelijk dank!!
groetjes
Deborah zei op 25 januari 2012 om 18:48
Beste Bart,

Mijn (net gepensioneerde) collega, die van Orsouw heet en oorspronkelijk uit Ooijen komt, weet wel wat van de naamsgeschiedenis af. Ik neem aan dat je hem kent als je familie bent van de familie van Orsouw (hij is de oudste van een gezin van 8) en hem kunt vragen hoe het zit. Als ik het goed begrepen heb, is de naam van Orsouw een keer aangenomen door de man, toen hij trouwde (zij heette van Orsouw, hij niet) en was het oorspronkelijk van Orsuy (of dit goed gespeld is weet ik niet).

Succes!
Deborah zei op 25 januari 2012 om 19:58
Beste Bart,

Heb je volgende artikel al wel gelezen:
'De Van Orsouw's en de stad Oss'
Auteur: Orsouw, J. van
2003 (tijdschriftartikel)
Gerard W.Ch. Lemmens zei op 25 januari 2012 om 20:13
Beste Deborah,

Het is erg jammer maar hierboven kun je wel zien dat Bart alleen geinteresseerd is in een Stamreeks van Orsouw (direct van vader op zoon) en niet in een genealogie van Orsouw (alle manlijk telgen).

Zo heeft iedereen in de genealogie zijn eigen ideen - ik daarintegen ga juist verder en ga al de afstammelingen van de vrouwlijke leden van mijn familie Lemmens ook napluizen - een Parenteel. Hopenlijk gaat Bart dat danook in de toekomst doen ??

Wie weet,

Gerard Lemmens
Deborah zei op 25 januari 2012 om 20:20
Dat had ik inderdaad niet begrepen!

(Ik zoek zelf ook alle kanten op, anders zou het alleen een naamonderzoek zijn en niet een onderzoek naar de genetische afkomst.)
Gerard W.Ch. Lemmens zei op 25 januari 2012 om 20:33
Dag Deborah,

Ik ben het helemaal met jou eens !! Maar we zijn niet allemaal hetzelfde in deze soms kleine wereld, nietwaar ??!!
Ik vind het jammer dat Bert het niet ruimer opgezet heeft want dan was "mijn" (ik heb er een uit Os die met een Lemmens getrouwd is!) van Orsouw er ook bijgeweest.

Laten we hopen dat Bert er in de toekomst een Parenteel van gaat maken !!

Hartelijke groeten,

Gerard Lemmens uit Engeland
Deborah zei op 25 januari 2012 om 20:36
Moet iedereen voor zich weten natuurlijk ;-)
Bart Gevers zei op 25 januari 2012 om 20:50
beste Deborah,
ik weet wel wat van de naam:
dat was van Oirsau (zo opgenomen in de doop-trouw-en begraafboeken van Oijen) en daarna evolueerde de naam: in van Oirsou, Assou (Nassouw zelfs)Oirsow, Oirsouw, Oorsouw en Orsouw.etc. Deze laatste twee komen nu het meest voor. De naam is afkomstig van Orsoy, een plaats nabij Duisburg aan de Rijn gelegen. Ik heb daar een mooi boekje over, gekocht in Orsoy. Natuurlijk ken ik niet alle van Orsouw's(dat zijn er inmiddels duizenden).
Ik heb wel alle burgemeesters en schepenen in Oss en Oijen met de naam van Orsouw opgenomen in mijn boek.
Als jouw kennis geïnteresserd is kan hij reageren. (graag)
Het artikel: 'De van Orsouw's en de stad Oss' heb ik gelezen. Ook info van Cunen.
In mijn boek komt echt een heuse parenteel van de afstammelingen in mijn lijn en diverse zijlijnen, vanaf 1580 tot nu toe, met mannelijke en vrouwelijke afstammelingen, zeer uitvoerig gedocumenteerd, met vele documenten uit testamenten, akten van koop en verkoop, geb. en-overlijdens, huwelijken, bidprenten, graven etc. en vele foto's van de laatste generaties!! Jammer dat jij dacht dat ik alleen maar in een stamreeks geïnteresserd was, maar dat is niet het geval. Ik wil alleen niet alle takken van van Orsouw uitpluizen; dat is al door diverse mensen gebeurd. en ik heb daar ook contact mee, voor zover ze in onze takken passen.
Veel succes met de Lemmens-familie !
gr Bart
Deborah zei op 25 januari 2012 om 20:55
Beste Bart,

Bedankt voor je toelichting.

Succes met je boek!

(Ik kijk bij gezinnen van mijn familie wel of er broers of zussen waren, maar niet hoe het met hun kinderen zit. Het is wel lastig dat er een aantal takken naar Duitsland leiden, wat het zoeken bemoeilijkt.)

Mvg Deborah
Bart Gevers zei op 25 januari 2012 om 23:06
ook succes gewenst!
gr
Bart Gevers zei op 26 januari 2012 om 10:46
Geachte Hr. Hüsken,
ik heb u een mail gestuurd - die helaas terug kwam- met de volgende tekst:

Geachte hr.Hüsken,

Kan ik nog gegevens van u verwachten? ; ik heb de stamboom-werkzaamheden nu stopgezet, want als er nog essentiële wijzigingen komen dan verandert de hele codering.
Echter ik kan niet lang meer wachten, want ik heb nog veel te werken aan het boek (en aan andere zaken).

Mocht ik van u binnen nu en een week geen aanvullende gegevens hebben ontvangen dan ga ik door met de huidige gegevens die ik heb om de zaak tot een afronding te kunnen brengen.

Ik hoop dat u daar begrip voor heeft,

Groeten,
Henk Buijks, namens BHIC bhic zei op 26 januari 2012 om 16:09
@Bart, toevallig zag ik jouw vraag, gesteld op 22-02-11 en prima beantwoord door mijn collega Hanneke 1 dag daarna. In aanvulling daarop verwijs ik je graag naar J.Cunen, Geschiedenis van Oss (1932), p.117-125. Daar zie je een lijst van de Osse borgemeesters zoals Hanneke die omschreef, en wel van 1597 tot en met 1810. Laat even weten of je die lijst nog nodig hebt voor je boek, dan stuur ik je wel scans van deze lijst toe.
Gerard W.Ch. Lemmens zei op 26 januari 2012 om 16:21
Dag Bart,

Net als Deborah wil ik je heel veel succes toewensen met je toekomstige publikatie van Orsouw !!

Met hartelijke groeten,

Gerard
Bart Gevers zei op 26 januari 2012 om 16:28
Beste Henk (BHIC),
Ik heb een complete lijst van Burgemeesters en aangevuld met door mij gevonden Antonius van Orsouw, die ook burgemeester was; doorgegeven aan Heemkunde Oss. Alle van Orsouw's Schepenen en burgemeesters komen in mijn boek aan bod (soms familie en soms niet?)
In ieder geval: heel hartelijk dank voor het meedenken!!
groeten,
Bart Gevers zei op 26 januari 2012 om 16:29
beste Gerard,
heel hartelijk dank voor je reactie
ook succes verder!
Gr Bart
Bart Gevers zei op 5 september 2012 om 17:33
Beste mensen,
Ik ga binnenkort mijn van Orsouw -boek uitbrengen'; ik krijg snel de drukproef van de drukker. De kosten zullen voor een full-colour-uitgave ongeveer 55 euro bedragen en voor zwart wit 35 euro. Harde kaft en ingebonden. (350 pagina's met 450 afbeeldingen, foto's/scans van akten etc.) Geïnteresserden kunnen bij mij te bestellen.
Groeten aan alle van Orsouw-familieleden.
Leo van Oorsouw zei op 12 oktober 2012 om 16:24
Voor alle van O(o)rsouw's verwijs ik naar de stamboom "van Oorsouw" op internet zie www.vanoorsouw.nl
Bart Gevers zei op 12 oktober 2012 om 17:11
Leo,
Hoe meer info hoe beter zou ik zeggen; dat maakt het interessant. !
met familiale groeten,
Gerard W. Ch. Lemmens zei op 12 oktober 2012 om 17:17
Hallo Bart en Leo,

Komt in jouw boek een Maria Geertuida van Orsouw, geb. Oss 14 okt. 1896(dr.v. Johannes van Orsouw en Adriana Hendriks) voor die met een Antonius Theodorus Lemmens is getrouwd ??

Ik zou dan geinteresseerd zijn in een full colour uitgave !!

Met dank,

Gerard Lemmens
Leo van Oorsouw zei op 13 oktober 2012 om 01:25
Hallo Gerard;

Ik kan je vanuit onze stamboom niet verder helpen met de naam Maria Geertruda van Orsouw.

Groet, en succes met de verdere zoektocht.

Leo van Oorsouw
Joyce zei op 2 januari 2013 om 15:31
Hallo,
mijn moeder is een van orsouw uit Oijen, een vriendin van mij( ook een van orsouw) heeft het boek. Mijn familie staat er in als mogelijk nog in leven, de familie wil om privacy redenen niet in het boek. ik vind dit raar want er is blijkbaar niemand uit onze familie die hier iets over heeft gehoord en er is met niemand contact opgenomen.

Groetjes Joyce
Bart Gevers zei op 21 februari 2013 om 15:01

beste Joyce,
Ik las het bericht pas vandaag.
Door een directe nazaat van die bertreffende tak is aan mij uitdrukkelijk gevraagd om de levende personen niet in het boek te vermelden, hetgeen ik grespecteerd heb.
Via BHIC is mijn e-mail-adres wel te verkrijgen. Dan kun je me even mailen en kan ik je evt. meer info verstrekken.
groeten, Bart
Steve Van Orsouw zei op 5 januari 2015 om 02:04
I'm sorry. I'm an American Van Orsouw who cannot type in Dutch. Thank you very much for the information on our family name.
Marcel zei op 19 november 2017 om 17:40
Beste Bart Gevers,

Ik realiseer me dat deze post vrij oud is, maar nooit geschoten is altijd mis. Uit eerdere correspondentie kan ik opmaken dat het je gelukt is om een boek uit te brengen omtrent de geschiedenis van de familie van Orsouw. Mijn vraag is: is dit boek nog te koop? Zo ja dan heb ik hier interesse in. Ik zou graag iets meer willen weten over mijn achternaam en ben beetje bij beetje meer informatie aan het inwinnen.

Alvast bedankt.

Groeten,
Marcel
Annemarie van Geloven
Annemarie van Geloven bhic zei op 20 november 2017 om 10:29
Beste Marcel, ik heb je vraag even per e-mail doorgestuurd naar Bart Gevers.
Diny zei op 27 augustus 2018 om 19:39
De info over de familie Van Orsouw is voor mij ook interessant. Ik ben een verre nazaat van Theodora van Orsouw, geboren 1843 in Oss. Ik kan de geboortedatum en -plaats van haar grootvader Henricus (of Dirk, of Thierry) van Orsouw, geboren rond 1785 niet vinden.
Norah zei op 27 augustus 2018 om 20:32
Ik kan me voorstellen, Diny, dat je de doop niet vinden kon, een heel gepuzzel.

Theodorus van Nassou * 20-06-1786 Oss. -in de kantlijn Dirck-
Ouders Adrianus Jois van Nassou en Joanna Maria Janse.

Alleen de naam van de moeder was helemaal goed. Degene die dit ooit opschreef(priester?) was lichtelijk hardhorend...
De werkelijke namen van zijn ouders waren Arnoldus Joannis van Orsouw en Joanna Maria Joannis Verhoeven, maar dat weet je wel.
Mvg.
Diny zei op 28 augustus 2018 om 23:42
Geweldig Norah, mooie vondst. Hoewel Van Nassau van mij ook had gemogen.
Groeten, Diny
Norah zei op 28 augustus 2018 om 23:46
Ha, ha, begrijp ik, Diny...
Groeten.
Bartel zei op 25 mei 2020 om 16:44
Bart is 25 maart overleden! Er zijn nog steeds boeken, ik verkocht er vier voor 35 per stuk omdat ik gewoon niet wist wat m’n vader hiervoor vroeg. De rest van de boeken mogen weg voor 45 per stuk, diegene die ze had voor 35 heeft geluk gehad en zie die boeken liever onder de mensen dan hier in een doos!
Mvg Bartel Gevers
Diny zei op 26 mei 2020 om 07:14
Gecondoleerd met het overlijden van je vader.
Ik zou het boek wel willen hebben, als mijn tak van de familie erin voorkomt. In die tak komen onder meer Michiel van Orsouw, gehuwd met Ida Klaassen voor.
Bartel Gevers zei op 15 juni 2020 om 16:54
Heb gekeken in de index achterin maar kan 123 niets anders vinden dan Hermanus Klaasen. Ga nog wat verder zoeken als ik wat vind hoort u het. Mvg
Bartel Gevers zei op 15 juni 2020 om 17:24
Hemanus Cleasen ipv Klaasen. Verder niks Mvg
Justin van Orsouw zei op 10 december 2021 om 10:53
Beste Bartel,

In de stamboomuitwerking van mijn achternaam kwam ik ook uit op het werk van je vader.

Is er nog een exemplaar beschikbaar van het boek? Ik die ook graag ontvangen voor ons deel van deze grote familie.

Groetjes,

Justin van Orsouw
Bartel Gevers zei op 12 december 2021 om 07:53
Ja hoor we hebben nog wel wat boeken liggen, zegt. Wil u dat ik het opstuur of komt u het ophalen in in Rosmalen? Mvg Bartel
Justin van Orsouw zei op 12 december 2021 om 09:48
Super, opsturen heeft dan mijn voorkeur.
Bartel Gevers zei op 12 december 2021 om 10:19
Mail u adres naar [e-mailadres verwijderd] en ik stuur u een bankrekeningnummer waar u 35 + 6,95 porto naar kunt overmaken, ik zorg dat het boek bij komt. Mvg
Hilde Jansma
Hilde Jansma bhic zei op 13 december 2021 om 10:15
Beste Bartel, ik heb je e-mailadres even uit je reactie verwijderd. Dit forum is namelijk openbaar, dus iedereen zou erbij kunnen. Niet alleen goedbedoelende forumgebruikers dus, maar ook internetcriminelen en spammers. Ik zal je e-mailadres zo direct rechtstreeks naar Justin van Orsouw toesturen, zodat jullie alsnog met elkaar in contact kunnen komen (mocht dat niet reeds al zijn gebeurd). Als iemand anders graag met jou in contact wil komen over dit boek, dan kunnen we hetzelfde doen (uiteraard alleen met jouw toestemming om jouw e-mailadres met die persoon te delen).
Bartel Gevers zei op 13 december 2021 om 10:20
Is ondertussen al geregeld, dus prima hoor.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.