skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman Bhic

volkstellingen Belgie 1693

Reacties (8)

Paul zei op 22 maart 2013 om 22:55
Via Google

Volkstelling Baarle-Hertog 1693www.amaliavansolms.org/.../index.php?...volkstelling-baarle-hertog...

Wordt hier weergegeven volgens mij.

MVG

Paul zei op 22 maart 2013 om 22:57
Tekst begint met
" Volkstelling Baarle Hertog 1693

Wij heer Gerardus Smekens Deservitor vande pastorije alhier, heer ende meester Marcus Pauli Schauteth, Guilliam Van Heyst Borgemeester, peeter Anthonis, Adriaen De Wilde, Adriaen Van Reuth, peeter Vande Nauwelande, Willem De Dries ende peeter Cromen Schepenen, mitsgaeders Henrick Van Gilse Secretaris van Baerle onder den Hertoghe verclaeren onder den Eede die wij gepresteert hebben int aencomen van ons Oficie gedaen te hebben, soodanigh neerstigh ondersoeck als ons mogelijck is geweest, van alle de vaste Innewoonderen vanden voorschreven Dorpe Baerle Hertoghe van wat Secxt, Staet ofte conditie de selve mochten wesen, ingevolghe van sijne Maj. placcaerte, van den 7 november 1693 ende aldaer bevonden te hebben, alle persoonen hier onder uytgedruckt, bij naeme ende Toenaeme

enz ..."
Paul zei op 22 maart 2013 om 23:10
Beste

zoeken via www.google.be
"Volkstelling Baarle Hertog 1693"
Eerste item

MVG-Paul
JFA Jansen zei op 23 maart 2013 om 07:37
Beste Paul,

Dank voor je hulp, maar die link had ik al gevonden (staat ook in mijn bericht).
Ik ben juist op zoek naar een scan van de originele documenten...
Paul zei op 23 maart 2013 om 08:35
Beste Jaap

Volgens mij moet je voor de originele akte U wenden tot het Rijksarchief.
( niet in te kijken via internet)

MVG-Paul
Goddevriendt Maurice zei op 1 mei 2015 om 22:53
Hallo , ik ben Maurice Goddevriendt en ben op zoek naar de volkstellingen voor 1700. Kan er iemand mij vertellen waar ik die digitaal zou kunnen vinden.
Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman bhic zei op 6 mei 2015 om 10:00
Beste Maurice,
kun je ons nog even laten weten naar welke plaats je aan het zoeken bent?
Mariët Bruggeman, namens BHIC

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.