Beste Forum deelnemers,
Tot nu toe zoek ik vergeefs naar de ouders en verdere voorouders van mijn voorvader:
Lucas/Luijcas Antonii/Antoni Spierings/Spirinx (en eventuele variaties op deze voor- en achternaam) geboren ca. 1670 in wellicht Berlicum.
Getrouwd met Petronelle Lucaij/Lucae/Luca (van) Wijnen - geboren ca. 1669.
Gezien het patroniem zou Lucas' vader Antonii/Antoni/Antonius/etc. zijn.
Ik heb in allerlei internetbronnen gezocht; diverse genealogie/stamboomwebsites, ook gewoon geGoogeled op allerlei onderdelen en versies van de voor- en achternaam al dan niet in combinatie met van Wijnen/Wijnenen en ook gezocht in het online archief van het BHIC.
Tevens gezocht via andere ingangen/personen - kinderen, aangetrouwde familieleden etc.
Ook heb ik - voor zover online beschikbaar her en der - Spierings/Spirinx/etc. takken nagelopen voor aanknopingspunten ergens in de 17e eeuw.
Tot nu toe zonder resultaat.
Gezien het feit dat Lucas en enkele nakomelingen zich in Berlicum/Den Dungen bevinden acht ik het aannemelijk dat er een aanknoping moet zijn met andere Spierings/Spirinx/etc. daar.
Maar tot nu toe kom ik geen Antonii/Antoni/Antonius (en verdere voorouders) tegen die de missing link blijken te zijn.
De enige Antonii/Antoni/Antonius die ik vind is:
Antonius/Antoni/Antonii/Anthonij/Athony Arien (?) Spierings/Spirinx/ ? uit Heeswijk geboren ca. 1628, overleden ca. 1697.
Getrouwd met Maria Lambertus Vughts.
Volgens huidige online gegevens - die niet compleet/correct hoeven te zijn - hebben zij echter alleen 3 dochters gekregen.
Wie kan mij verder helpen ?
Alvast veel dank !
Vriendelijke groeten,
Belem