skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Saskia Green
Saskia Green Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Saskia Green
Saskia Green Bhic

Voorouders zoeken Michiel/Michaelis Stevens uit 1748

vertelde op 26 juni 2020 om 08:30 uur
hallo,
ik heb een vraag over iemand uit mijn stamboom, waar ik niet verder mee kom. Zijn naam is Michiel/Michaelis Stevens, geboren in 1748 in Joure (Garnizoen van Joure) en overleden in Drunen op 18-5-1806. Ik loop vast met de zoektocht naar zijn ouders. Zij zullen waarschijnlijk ook uit Drunen komen, maar ik kan daar nergens iets over terugvinden. Zijn vader zal waarschijnlijk in een vredesgarnizoen in Joure hebben gewerkt, omdat hij daar geboren is (heb ik overigens niet zelf gevonden, maar via myheritage gevonden). Kunt u mij verder helpen met de speurtocht naar de ouders van Michiel/Michaelis Stevens?
In Joure zelf kunnen ze er niks over vinden.
Al vast bedankt.

Reacties (5)

Norah zei op 26 juni 2020 om 11:50
Mogelijkheid ouders:

Johannes Steevens begr. Drunen 01-05-1787 -gegageerd- (= militair met pensioen)
Anna Catharina, huisvrouw Johannes Steevens begr. Drunen 29-05-1778

Oudste dochter Machiel Steevens en Johanna Maas/Maes (x Drunen 22-02-1778) heette ook Anna Catharina, Johannes Steevens was doopheffer.

Vreemd dat de doop van Michaelis niet in Friesland te vinden is. Ik wil best aannemen dat zijn ouders zuiderlingen waren. Gedoopt 1748 is een schatting...
www.salha.nl
Mvg.
Norah zei op 26 juni 2020 om 16:03
De enige die ik vinden kan is:

Laurentius Aegidius Stevens * 01-12-1750 R.K. Joure, zoon van
Joannes Stevens(miles) x Anna Catharina Elars.
image 43(family search).
Norah zei op 26 juni 2020 om 16:58
Degene uit 1750 is vermoed ik een en dezelfde als jouw Michaelis.
Afkorting van Aegidius is Gillis > Giel, idem van Michaelis > Michiel/Machiel enz.

Het zoeken naar dit echtpaar is moeilijk, het betreft soldatenfamilies, men trok steeds weer verder.
Joannes Stevens is b.v. in 1751 doopgetuige bij een kind van Leonardus Clerks x Anna Maria Elaars in Leeuwarden. Zus van zijn vrouw?
DianeReijnen zei op 26 juni 2020 om 17:03
Beste Norah,
Heel erg bedankt voor het speuren. Er zou dan waarschijnlijk toch iets te vinden moeten zijn in een militair register of zo?
Norah zei op 26 juni 2020 om 19:53
Graag gedaan, Diane.

Ik kom er niet verder mee, het spijt me. Misschien kan iemand anders er nog iets van brouwen, zoals het huwelijk b.v. Je ziet dan waar de bruidegom vandaan kwam. De naam Elars kwam o.a. in Nijmegen voor. De naam Stevens komt ook in Limburg veelvuldig voor.
Mvg.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.