Wat vinden jullie van het BHIC???

vertelde op 24 september 2013 om 15:12 uur

Beste forumgebruikers,

"De (digitale) klant centraal", dat blijft het motto van het BHIC. Dat wil zeggen dat we onze dienstverlening zo goed mogelijk willen afstemmen op jullie wensen. En daarom willen we natuurlijk graag weten hoe jullie over onze dienstverlening denken. De landelijke, tweejaarlijkse Kwaliteitsmonitor Dienstverlening Archieven is een goed instrument om daar achter te komen.

Het beantwoorden van de vragen kost maar een minuut of tien, en je doet er ons als BHIC een groot plezier mee. Wij hopen dan ook dat jullie die moeite willen nemen. Alvast bedankt!

Link naar de vragenlijst:
http://panel.noties.nl/go/archieven" target="_blank">http://panel.noties.nl/go/archieven

Doorsturen van deze link naar collega-onderzoekers mag natuurlijk. Hoe méér ingevulde vragenlijsten, hoe méér wij hebben aan de uitslag!

Reacties (14)

P.J.Smits zei op 24 september 2013 om 23:49 uur

super! Vooral omdat het bhic op internet behoorlijk aandacht besteed aan de recentste geschiedenis!

Christian van der Ven, BHIC zei op 25 september 2013 om 10:06 uur

@P.J. Smits: Fijn dat je zo enthousiast bent! En als je met net zoveel enthousiasme de vragenlijst invult, dan komt het wel goed met ons rapportcijfer. :-)

Paul zei op 27 september 2013 om 19:59 uur

Beste Christian

Ik vind de vragen nogal vaag.
Hoe kan ik weten welke bronnen digitaal te raadplegen zijn en is er maandelijks een upgrade? Hoe kom ik dit te weten?
Misschien zou het nuttig zijn deze kenbaar te maken .
Maar misschien ben ik niet goed ingelicht en ken ik nog niet alle mogelijkheden van Uw website.

Vb de vraag: De hoeveelheid beschikbare gedigitaliseerde bronnen op de website. Waar kan ik deze vinden?
De downloadmogelijkheden; Idem.


MVG

Christian van der Ven, BHIC zei op 28 september 2013 om 10:52 uur

@Paul: De vragenlijst is er mede voor bedoeld om onduidelijkheden in onze dienstverlening (waaronder de website) aan het licht te brengen. Vul de vragenlijst dus gewoon zo goed en zo kwaad als het kan (of niet kan) in, en dan hopelijk kunnen wij er vervolgens uit opmaken welke pijnpunten we moeten oplossen.

Met andere woorden: als je bijvoorbeeld níet kunt vinden welke bronnen we gedigitaliseerd hebben, dan is dát je antwoord (en met die uitkomst zullen wíj vervolgens iets moeten doen!)

De precieze vragen heb ik zelf overigens niet bij de hand; het is een landelijk opgestelde vragenlijst. De vragen zijn dus wat algemener gesteld omdat ze op iedere archiefdienst kunnen slaan. vandaar dat ze soms misschien vaag overkomen.

Hopelijk lukt het je toch om de vragenlijst in te vullen. Dank alvast!

willem zei op 2 oktober 2013 om 23:57 uur

ik ben hardstikke tevreden
ik gebruik alleen deze site
voor mijn gevoel zou een chatroom er voor kunnen zorgen dat zoekers van elkaar leren en wellicht soms elkaar kunnen helpen

voor de mensen achter de site petje af
zo soepel als het loopt en zo snel als ik hier antwoorden zie verschijnen

Willie Damen zei op 3 oktober 2013 om 07:48 uur

Ook ik ben hardstikke tevreden.

Christian van der Ven, BHIC zei op 3 oktober 2013 om 08:19 uur

@Willem en Willie: Hopelijk vullen jullie twee dan ook zéker die vragenlijst in. :-)

Een chatroom, dat is een goed idee. Er zitten ook wel wat haken en ogen aan hoor, maar het zou prachtig zijn als dit zou 'werken'!

Trouwens, het archief in Tilburg had jááááren geleden al een chatroom op de website staan. Maar dat was toen nog te vroeg... Chat was nog niet zo ingeburgerd.

Maken jullie wel eens gebruik van de chatservice van het BHIC?

Willem zei op 3 oktober 2013 om 10:11 uur

Vragenlijst had ik al ingevuld
En ja ik de chat wel eens gebruikt

van deursen 8000 coördinator zei op 5 oktober 2013 om 21:34 uur

Maken jullie wel eens gebruik van de chatservice van het BHIC?
Christian van der Ven, BHIC, 03-10-2013, 08:19 uur

JA
Als we het niet kunnen vinden, geeft de chatservice meestal wel aan waar het te vinden is.
Met de nadruk op CHAT is binnen enkele minuten de vraag beantwoord.

Jan zei op 6 oktober 2013 om 18:01 uur

Hallo, het bhic brengt veel Gieds maar gesloten op vrijdag vind ik een aparte keuze. het is toch een dag dat veel werkende mensen vrij zijn?

Christian van der Ven, BHIC zei op 7 oktober 2013 om 08:00 uur

@Jan: Klopt, als mensen vrij zijn, dan is dat vaak op een vrijdag. Maar onze bezoekstatistieken wezen juist uit, dat die mensen dan in ieder geval níet naar het BHIC kwamen. De vrijdag was namelijk met grote afstand de minst drukke dag op onze studiezalen. Daarom is gekozen voor de vrijdag.

Brigitte vd Broek zei op 17 oktober 2013 om 23:33 uur

Wat ik reuze handig zou vinden is een lijst met beschikbare bronnen buiten het BHIC. Op het forum worden vaak tips gegeven. Als die nu verzamelt worden en in een lijst gezet worden kan iedereen die inzien. Mensen zouden dan bronnen kunnen doorgeven en wat er te vinden is. Het BHIC zou wel de controle over de lijst moeten houden zodat er geen "spam" bij komt te staan.

Helena zei op 17 oktober 2013 om 23:56 uur

Brigitte, - zo'n lijst is er al. Mogelijk niet zichtbaar genoeg? Wat verborgen onder de andere links? En mogelijk niet up-to-date gehouden?

Zie:
http://www.bhic.nl/index.php?id=11004

http://www.bhic.nl/index.php?id=211&id_rubriek=1

Christian van der Ven, BHIC zei op 18 oktober 2013 om 09:49 uur

@Brigitte: Inderdaad, zoals Helena zegt, hebben we een aantal links op onze website staan. Maar het aanbod is simpelweg te groot en zo'n lijst is eigenlijk nauwelijks meer actueel te houden.

Je kunt je een soort Startpagina-achtige pagina voorstellen en daar werken we ook wel aan, samen met andere Brabantse archiefdiensten:

Van onszelf:
<a href="http://bhic-studiezaal.slimmestart.nl" target="_blank">http://bhic-studiezaal.slimmestart.nl</a>;

Van alle Brabantse archieven:
<a href="http://brabantarchieven.slimmestart.nl" target="_blank">http://brabantarchieven.slimmestart.nl</a>;

Het is trouwens al een hele klus om daar alle links naar onze eigen databases op te krijgen, laat staan links naar alle andere relevante bronnen.

Maar als dit in de buurt komt van wat jullie ongeveer zouden willen, dan kunnen we daar wel verder aan werken. Suggesties zijn welkom!

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op: