Wilhelmus (Judocus) - Willem Jooste van Cemenaade

vertelde op 4 november 2017 om 19:42 uur

Hallo,

Wie kan mij helpen aan de geboortedatum en plaats van Wilhelmus (Judocus) - Willem Jooste van Cemenaade maar ook misschien vernoemd als: van de Kemenade / van Kemmenoy/ van Kimmenayen/van (de) Kemenay / van Kemenoijen / van Ceemenade?

Hij is op 2 september 1742 getrouwd te Son met Adriana (Thomas) (Thonis) van Vroenhoven, ook wel Vroonhoven.
Een van hun zoons is Martinus van (de) Kemenade geb. 8 mei 1755 te Son en overleden in Mierlo op 26 november 1811.

Reacties (27)

Wils zei op 4 november 2017 om 22:15 uur

Hallo Susanne,

Ik kan de doop van Wilhelmus niet vinden ...
Bij de kinderen van Wilhelmus Joosten van K. en Adriana Thomas van Vroon hoven kom ik de volgende van Kemenades tegen:
1. Judocus Martinus van K. (zeer, zeer waarschijnlijk de vader van Wilhelmus)
2. Catharina Judocus van K. (een zus van Wilhelmus)
3. Maria Joannes van K. (zeer waarschijnlijk een tante van Wilhelmus) Maria Bernardus was gehuwd met Joannes Martinus van K.

Wilhelmus moet volgens mij gezocht worden in het gezin:
Judocus Martinus van Kemenade en Maria !Wilhelmus van Lieshout.
Zij krijgen de volgende kinderen te Son:
1. Maria 01-12-1701
2. Joanna 27-12-1703
3. Christina 16-12-1705
4. Catharina 16-12-1708
5. Aldegondis 16-11-1710
6. Martinus 16-02-1714
7. Joannes 24-07-1717

Je ziet eerste een hele rij dochters en Willem kan hier tussen geboren zijn en is dan vernoemd naar zijn opa Wilhelmus van Lieshout.

De vrouw van Wilhelmus, Adriana van Vroonhove is ged te son op 22-04-1711. Dit geeft wellicht een indicatie van de doopdatum van Wilhelmus.

Succes!

Norah zei op 4 november 2017 om 23:45 uur

Wilhelmus zou de tweede zoon "moeten" zijn, vernoemd naar grootvader van moeder's zijde. Je komt dan op een geboortejaar uit van tussen 1715 en 1717....
Maar men week ook wel van deze regels af.
Het viel me wel op met die doopboeken van Son dat er hele perioden ontbraken, slordig.

Helena zei op 5 november 2017 om 03:45 uur

Van Son zijn r.k. doop- en trouwregisters bewaard gebleven vanaf 1700-
Mogelijk zijn de ouders al voor 1700 gehuwd en is Willem voor 1700 gedoopt in Son?

Hans Vogels zei op 5 november 2017 om 09:39 uur

Jean Coenen publiceerde in 1978
"Die men heijt van Kijmenaden. De oorsprong van het geslacht Van Kemenade/Kimmenade in het kader van de geschiedenis van Son".
Dat werk kan ook wel eens nuttig zijn. Het valt te raadplegen in de bibliotheek van het RHC Eindhoven.

Tiny van Dooremolen zei op 5 november 2017 om 14:54 uur

Een stukje uit mijn notities:
I.
WILLEM JOOSTEN VAN KEMENADE, begr. Son 23-02-1765 (Willem Joosten van Kimmenaden, laat vrouw, kindere en vaste goederen nae, 't houte brugske), tr.kerk Son 02-09-1742 ADRIANA VAN VROONHOVEN, ged. Son 22-04-1711, overl. Son 20-10-1773, weduwe van Jan Jansen van Kemenade, dr. van THOMAS VAN VROONHOVEN en JOANNA PETERS VAN DER AA.
Uit dit huwelijk:
1. JOANNES, ged. Son 03-07-1743.
2. JUDOCA (JOSINA), ged. Son 20-03-1746.
3. JAN, ged. Son 30-1-1749.
4. PETRUS, ged. Son 1-1-1752.
5. MARTINUS, zie II.
Bronnen:
Son R53 fol.99/25-8-1742: Inventaris Ariaantje Thomas van Vroonhoven wed. Jan Jansen van Kemenade, gaat trouwen met Willem Joosten van Cemenade.
Son R63 fol.33/29-12-1775: Staat en inventaris Adriaantje van Vroonhoven laatst weduwe Willem van Kemenade (gemaakt door Hendrik van de Ven en Joost Verhagen als voogden over Peter en Marten van Kemenade, minderj. kinderen van wijlen Adriaantje bij haar laatste man verwekt).
Son R32 fol.57/9-2-1781: Jan Willems van Kemenade, Peeter Willems van Kemenade, Marten Willems van Kemenade, alle te Son, Francis Peeters van de Ven man van Josina
Willems van Kemenade (Oers).
II.
MARTINUS WILLEM JOOST VAN KEMENADE, ged. Son 08-05-1755 (dooph. Joannes van Kemenade en Joanna van der Reijdt), tr. JOANNA VAN DEN BRAN(D)T, ged. Son 16-02-1749, dr. van ANTONIUS CORSTIAENS VAN DEN BRANT en JUSTINA JOANNES VOS.
Uit dit huwelijk o.a.:
1. ADRIANA, ged. Son 20-02-1780.
Bronnen:
Son R fol.12/23-8-1780: Borgbrief Johanna van den Brandt.

Tiny van Dooremolen.

Susanne zei op 5 november 2017 om 16:36 uur

Als ik uitga van wat er bij II dan klopt onderstaande dus niet?

Bruidegom Martinus van de Kemenay
Geboorteplaats Son
Woonplaats Stiphout
Opmerkingen jongeman
Bruid Jenneke Goort Brante
Geboorteplaats MIerlo
Woonplaats Mierlo
Opmerkingen jongedochter
Datum huwelijk 23-05-1779
Plaats huwelijk Mierlo
Religie Schepenbank
Bron Schepenbank trouwboek 1756-1805
Plaats Mierlo
Toegangsnr. 8078
Inv.nr. 13
Folio/pagina 100v

Tiny van Dooremolen zei op 5 november 2017 om 17:13 uur

Susanna, als niet bewezen wordt dat Martinus van de Kemenay, geb. Son dezelfde is als Martinus die in 1755 in Son gedoopt wordt (wat jij vermeld) moet je mijn opmerking vergeten want volgens mij is er sprake van een andere Martinus. Martinus in Mierlo trouwt Jenneke Goort Brante, niet Johanna Antonius van den Brant. We moeten een nieuwe Martinus in Son zoeken.

Tiny van Dooremolen.

Susanne zei op 5 november 2017 om 18:58 uur

Nou dat weet ik niet. Er werd wel meer gegoocheld met namen.
Maar van Jenneke Goort Brante vind ik geen kinderen.

Van Johanna (Maria) Branten wel. Maar betreft dat inderdaad de juiste Martinus??

Welke Martinus is dan de vader van onderstaande?




Plaats van inschrijving:
Mierlo
Datering:
29-08-1785
Dopeling:

Wilhelmus van Kemmenoy
Vader:

Martinus van Kemmenoy
Moeder:

Johanna Branten
Getuige:

Petronella Verberne
Folio:
85v
Toegangsnummer:
10225 Collectie doop-, huwelijks- en overlijdensregisters daterend van voor de invoering van de Burgerlijk Stand, 1562-1810
Inventarisnummer:
65.5

Norah zei op 5 november 2017 om 20:32 uur

Johanna Maria Branten overleed te Mierlo + 11-02-1831, ouders Gregorius Branten en Jacomina Beniers.
Ze is gedoopt te Mierlo als dochter van Godefridus(Goort) Brante en Jacomina Benniers(Baniers) op 04-11-1752.

Bij haar huwelijk met Martinus van K. droeg ze als patroniem Goorts. Bruid afkomstig uit Mierlo, bruidegom uit Son, wonend in Stiphout.

Een Antonius! Branten heb ik niet kunnen vinden. Volgens mij klopt dit wel >

Jenneke Goorts Brante is gewoon dezelfde als Joanna Maria Branten gehuwd met Martinus Willems van Kemenade. Ze kregen ook een zoon genaamd Godefridus.

Helena zei op 5 november 2017 om 20:47 uur

@Tiny, - Heb je dan een huwelijksdatum waarbij Johanna Antonius van den Brant de bruid was?

Bij schepenhuwelijk staat toch duidelijk het patroniem 'Goort' en dat de bruid geboortig en woonachtig was te Mierlo.

Bij doop Adriana in 1780 in Son was een Godefridus van den Brandt doopgetuige.
Dopeling: Adriana van Kemenade <-- vernoemd naar de grootmoeder aan vader's zijde
Vader: Martinus van Kemenade
Moeder: Joanna van den Brant
Getuigen: Godefridus van den Brandt en Judoca van de Ven
Doopdatum: 20-02-1780

Er zijn meer kinderen geboren uit dit huwelijk, o.a.:
Johanna ~ 27 juli 1790 Mierlo.

De borgbrief die in aug. 1780 werd afgegeven te Son was voor een Johanna van den Brandt die vertrekt van Son met onbekende bestemming. [ ze zal toch niet haar man en kind achtergelaten hebben?]
Voornaam: Johanna
Achternaam: Brandt, van den
Bijzonderheden: geen bijzonderheden vermeld
Datum afgifte: 23-08-1780
Plaats afgifte: Son
Plaats bestemming: onbekend
Vindplaats: O.A.A. Son en Breugel

Helena zei op 5 november 2017 om 20:51 uur

Zie dat Norah tot dezelfde conclusie kwam terwijl ik nog bezig was met een en ander neer te pennen. Inderdaad-> dochter van Goort Branten en Jacomina Benniers

Zie nu ook dat ik in mijn laatste bijdrage diverse kinderen gemist heb te noteren, maar die kun je zelf ook wel vinden via BHIC of RHCE.

Tiny van Dooremolen zei op 5 november 2017 om 23:02 uur

Ik ben er ook nog niet helemaal uit, maar hier vast wat aanvullingen om mee te denken (en te zoeken).
1)
Trouwen RK Mierlo: 9-5-1779/23-5-1779: Martinus van Kimmenoeyen, woonpl. Son, en Johanna Brante, woonpl. Mierlo.
2)
Marten Willems van Kemenade woont in 1781 nog in Son, niet in Mierlo of Stiphout (Son R32 fol.57/9-2-1781).
3)
(ene) Martinus van Kemenade krijgt met kind Petronella een borgbrief van Son naar ? (Son/Breugel O.A.A.16-7-1781).
4)
Dopen Breugel: 6-2-1749 Joanna dr. van Antonius van den Brant en Justina Joannes Vos, get. Christianus van den Brant en Maria Petrus Huijbens.
5)
Dopen Breugel: 16-7-1950 Angela, nu heet de vader Corstianus van den Brant, de moeder Justina Joannes Vos.
6)
Trouwen Breugel: 18-2-1748 Antonius van den Brant en Justina Joannes Vos.

Er zijn dus 2 personen Joanna Brante (van den Brant) en ook 2 huwelijken van ene Martinus van Kemenade (ofwel dezelfde, of 2 personen).
In Son 1. Martinus van Kemenade ged. 8-5-1755, z.v. Willem Joost.
2. Martinus van Kemenade, ged. 31-8-1759, z.v. Adrianus Jansen van
Kemenade en Maria Godefridi van Someren, ook Maria Godefridi
Wouters.
Tot zover mijn voorlopige aanvullingen.

Tiny van Dooremolen.

Helena zei op 5 november 2017 om 23:45 uur

Re 5) : Kijk je in de scan van de doopinschrijving dan zie je 'filia leg. (?)ntonii Corstianii van den Brant; mogelijk staat er Antonius en met zijn verdere patroniem Corstiaan ofwel verwijzend naar een vader die Christianus gehten zal hebben? Getuige bij die doop was een Dominicus van den Brant. De geboorteplaats van deze Dominicus van den Brant werd bij zijn huwelijk met Antonetta (Antonia) van Gulick weduwe van Leendert Aert Merks, in 1750 te Best onder Oirschot genoteerd als St.-Oedenrode. Mogelijk daar eens zoeken.
Zowel een Anthonius van den Brant alsook een Christiaan van den Brant waren doopgetuigen bij dopen van hun kinderen.

Onderstaande Borgbrieven stemmen aardig overeen met de huwelijken in resp. Breugel en in Best. Broers?
Voornaam: Antonij
Achternaam: Brandt, van den
Bijzonderheden: geen bijzonderheden vermeld
Datum afgifte: 06-11-1748
Plaats afgifte: Sint-Oedenrode
Plaats bestemming: Breugel
Vindplaats: St-Oedenrode R 183 folio 45

Voornaam: Domonicus
Achternaam: Brandt, van den
Bijzonderheden: geen bijzonderheden vermeld
Datum afgifte: 20-06-1750
Plaats afgifte: Sint-Oedenrode
Plaats bestemming: Best
Vindplaats: St-Oedenrode R 183 folio 253

Helena zei op 6 november 2017 om 01:50 uur

134 Ariaantje Thomas van Vroonhoven, eerst weduwe Jan van Kemenade, geadsisteert met Willem van Kemenade haere man. Dewelke verklaarde bij deese te cedeeren en af te staan en sulx aan en ten behoeve van haere twee minderjarige kinderen met naame Jan en *Thomas* in egte verwekt bij wijlen haeren man de togte haer competeerende van een vierde togte haer competeerende van seeker stukje teulland, geleege opt Varrenhout, aan erve met de eene seijde de kinderen Lambert Kemps ende ander seijde Goort Hurx.
Datering: 1758
Pagina: 322
Plaats: Sint-Oedenrode

Thomas van Kemenade/ Kimmenayen etc. is een aantal keren doopgetuige bij de kinderen van (zijn halfbroer) Martinus van de Kemenade / Joanna van den Brant in Mierlo gedoopt.

Norah zei op 6 november 2017 om 11:01 uur

In bevolkingsregisters Mierlo komt voor: Martin van de Kimenade * 31-05-1754 Son.
Timmerman van beroep(charpentier), en Marie Branten * 03-11-1752 Mierlo, vrouw van de timmerman.

Van de laatste klopt dan de geboortedatum. Eerste moet gecontroleerd worden, hoeft niet persé te kloppen.

Tiny van Dooremolen zei op 6 november 2017 om 16:33 uur

Mooi, al die reacties, zo komen we een heel eind. Ik begon mijn opmerking op 5 november 17.13 met de mededeling dat we moesten bewijzen dat Marten van Kemenade in Mierlo dezelfde is als Marten in Son. Nu hebben we samen het volgende:
1) Bevolkingsregister Mierlo: Marten van Kemenade 31-5-1754 Son, dat ligt voldoende dicht bij de feitelijke doopdatum: 8-5-1755.
2) Thomas van Kimmenayen, halfbroer uit Son, doopgetuige in 1788 en 1794.
3) Jan van Kemenoijen, broer, doopgetuige in 1797.
4) Henrica van de Ven, tante (vrouw van Peter Willem Joosten van Kemenade), doopgetuige in 1790.
5) Het echtpaar noemt de eerste zoon (1783) Godefridus (haar vader) en de tweede zoon (1785) Wilhelmus (zijn vader).

Martinus Willem Joost van Kemenade zal eerst met Joanna van den Brant getrouwd zijn (het kind Adriana in 1780 wordt niet illig. genoemd), het huwelijk heb ik niet kunnen vinden. Dan gaan ze uit Son weg, borgbrief voor Johanna van den Brandt in 1780 en borgbrief voor Martinus van Kemenade in 1781. Let op: de data van borgbrieven zijn die van het document, het feitelijke vertrek is dikwijls eerder of wat later (soms wel een jaar of meer verschil).
Johanna zal elders (?) overleden zijn, het kind Adriana ook (?). Martinus trouwt in 1779 (dat moet dan zijn tweede huwelijk zijn), en hier komt het dikke vraagteken: hoe is dit te rijmen met de legale geboorte van zijn dochter in Son in 1780? Wie een fout in de redenering kan aantonen is van harte welkom, ik moet er nu het zwijgen toe doen. Zeker is dat Martinus van Kemenade in Mierlo afstamt van het grote geslacht van Kemenade te Son, dat teruggaat tot ca. de 15de eeuw.

Tiny van Dooremolen.

Norah zei op 6 november 2017 om 17:20 uur

Persoonlijk denk ik niet dat Martinus van Kemenade twee maal getrouwd is geweest, dit verklaart ook dat dochter Adriana geboren in 1780 een wettig kind was.
Ik zie niet dat er twee huwelijken waren met twee Joanna's(Jennekes) van den Brandt/Brante.
In die borgbrieven kunnen ook fouten voorkomen.

Susanne zei op 6 november 2017 om 17:21 uur

Als het goed is, is die Adriana overleden te Mierlo op 15 september 1844.
En was zij getrouwd met Mathias van de Heuvel.

Hun kinderen zijn:
Geboorte van dochter: Wilhelmina van de Heuvel Mierlo 26 apr 1805
Geboorte van zoon: Johannes van de Heuvel Mierlo30 aug 1807
Geboorte van zoon: Martinus van de Heuvel Mierlo 20 feb 1813
Geboorte van zoon: Arnoldus van de Heuvel Mierlo 28 aug 1816

Huwelijk was op 23 mei 1779
Adriana was geboren 20 februari 1780.
Kom ik uit op zo'n 9 maanden.

Tiny, ik ben vooral erg blij met je laatste zin, dat maakt het erg interessant.
Is dat het geslacht dat ook wel De Nijs was van oorsprong?

Tiny van Dooremolen zei op 6 november 2017 om 18:15 uur

Eindelijk valt het kwartje bij mij, dank zij al die slimmeriken op de site. Mijn (oude) notitie over de moeder van Adriana van Kemenade was fout. Adriana is de dochter van Martinus van Kemenade en Joanna van den Brant, waarbij ik ten onrechte een andere Joanna heb opgevoerd, dr. van Antonius Corstiaens van den Brandt en Justina Joannes Vos. Deze laatste Joanna moeten we vergeten, het is als volgt:
Martinus van Kemenade, ged. Son 8-5-1755, tr. Mierlo 23-5-1779 met Jenneke Goort Brante, ged. Mierlo 4-11-1752, en zij is dezelfde die als Joanna van den Brant in Son moeder is van Adriana (ze was dus even met haar man naar Son gegaan). De data kloppen nu inderdaad, het huwelijk ook, en Martinus is inderdaad de zoon van Willem Joosten van Kemenade en Adriana van Vroonhoven, wiens voornaam aan de eerste dochter is gegeven.
Excuses dat ik ten onrechte de lawine van reacties heb veroorzaakt.
En Susanne: de oudste is inderdaad Jan Denijs (Dionysius), geb. ca. 1465, overl. ca. 1550, hopteler, H. Geestmeester te Gerwen in 1515, en zijn vrouw Eijken Wouter Heijnen, waaruit het geslacht Van Kemenade, jouw (?) en mijn voorouders.

Tiny van Dooremolen.

Norah zei op 6 november 2017 om 19:47 uur

Tiny, ik ben blij dat je eruit bent, begon al aan mezelf te twijfelen;)
Mvg.

Hans Vogels zei op 6 november 2017 om 20:40 uur

>> oudste is inderdaad Jan Denijs (Dionysius), geb. ca. 1465, overl. ca. 1550, hopteler, H. Geestmeester te Gerwen in 1515, en zijn vrouw Eijken Wouter Heijnen, waaruit het geslacht Van Kemenade, jouw (?) en mijn voorouders.<<

En die van mij en vele anderen.
Wouter Heijn Wouter Sijmons boerde op het Swijnckel. In het cijnsboek Peelland 1498-> ca.1582 mbt Nuenen (RHC e Heerlijkheidsarchief Helmond) komt hij en zijn nakomelingen diverse malen voor.
Schoonzoon Jan Denijs zn + ca. 1550 huwde dochter Sophia, en wordt later vermeld als haar weduwnaar. Volgens het cijnboek had het echtpaar 7 kinderen:
1. Denijs Jan Denijs zn, huwde ca.1515 Jenneken Adams. Enkele van zijn nakomelingen gingen zich in de 2e helft van de 17e eeuw Swinkels noemen.
2. Wouter Jan Denijs zn, + na 1556. van hem zijn twee dochters bekend: a. Margriet, x Henrick Martens. Hun nakomelingen (zowel in mannelijke als vrouwelijke lijn gingen zich Swinckels noemen), b. Sophia x Peter Aerts.
3. Jan Jan Denijs zn. genaamd die Smijt.
4. Peter Jan Denijs zn genaamd Van Kemenade, + voor 1571.
5. Heilwig Jan Denijs dr.
6. Margariet Jan Denijs dr.
7. Sophia Jan Denijs dr., x Jacob Peter Jacobs der Venen

Helena zei op 6 november 2017 om 20:52 uur

..en nu een sprong van de 16e eeuw naar de 18e eeuw -> Mierlo-Hout

Het volgende uit het boek: 'Opt Hout, een onderzoek naar de bewoningsgeschiedenis van Mierlo-Hout' ; Theo Meulendijks en Jan Vogels, 2003, pag. 258.
- 1777 - Inventaris opgemaakt door Goort Aert Branten, de weduwnaar van Jaomijn Beniers, van alle goederen en effecten, een huis en erf op Lammers Eijnde, grootte ombekend. De helft is van Goort Aert Branten en zijn kinderen met name Goort, Nol en Jenneke. De andere helft is van Willemijn Branten. [ R105 f 375]
- 1777 / 1769/ 1761 / 1753 - Deze personen zijn belasting schuldig voor het huis en erf op Lammers Eijnd, grootte onbekend. Willemijn en Goort Aert Branten; Goort Branten en Marten Kemenade ; Marten van de Kemenaij. [ uit diverse verpondingsregisters]
- 1781 - Huiseigenaar de kinderen Goort Branten c.s. ; bewoner Marten van de Kemenaij [ huizenlijst van 1781]
- 1782 - Willemijn Branten verkoopt aan haar neven Goort Branten, Arnoldus Branten en Marten van de Kemenade, gehuwd met Anneke Branten, een huis en erf op Lammers Eijnd grootte onbekend. [ R106 f274v]
- 1785 - Marten van de Kemenaij is belasting schuldig voor het huis en erf op Lammerseijnd. [ verp. f 140]

Opm.: In latere kadaster gegevens werd dit adres aangeduid als : A571 Schutsboom nr 224. (pand gebouwd in ca. 1750, onder Mierlo-Hout dus)

Helena zei op 6 november 2017 om 21:10 uur

1832 - De kinderen van wijlen Martinus van de Kemenade en Johanna Maria Branten, Arnoldus, landbouwer, Jacoba, gehuwd met Johannis van Goor, landbouwer, Wilhelmus, landbouwer uit Stiphout, Godefridus, timmerman en Adriana beiden uit Mierlo, verdelen de goederen van hun ouders. Een huis, stal, schuur, schop, hof en erf, groot 2 bunder 30 roeden 10 ellen op het Hout, voor van f 600, 00, gaat naar Arnoldus van de Kemenade.

Susanne zei op 7 november 2017 om 15:24 uur

@ Tiny, inderdaad ook mijn voorouders, mijn oma is een Van de Kimmenade en ik heb nog steeds een ome Marti(e)n.
@ Hans, dan is de kans dus behoorlijk groot dat onze voorouders Vogels en Van de Kemenade (en varianten), rond 1700 en 1800 al familie van elkaar was?
Of in elk geval een raakvlak had met elkaar?
Even een vraag van geheel andere aard die ik wat cryptisch inpak misschien. Mijn moeder kent iemand met dezelfde naam en vraagt zich af of u gewerkt heeft bij Van Stekelenburg. Het lijkt mij handiger deze vraag te stellen dan te vragen naar uw woonplaats. Gezien dit alles openbaar is.

Even een vraag aan iedereen die verwant is aan Van Kemenade.
Ik weet niet waar wij elkaar in de stamboom tegenkomen, maar ik zou zo maar wat interessante bidprentjes in mijn bezit kunnen hebben van iemand die in jullie stamboom voor zou kunnen komen op de een of andere manier.

Zo heb ik Francina van de Kimmenade geb. 30-11-1879 te Gerwen en aldaar overleden 24 juni 1913.

Susanne zei op 7 november 2017 om 19:36 uur

Hoi allemaal, ik heb ondertussen jullie leuke weetjes (wat nog relevant is) inmiddels aan mijn stamboominformatie toegevoegd.
Bedankt allemaal. :-)

Hans Vogels zei op 7 november 2017 om 21:48 uur

Susanne@

Ik ben een Helmondse onderzoeker en nog werkzaam bij de Gemeente Helmond. Vanaf 1974 ben ik bezig met genealogie en historie in de regio en publiceer daar ook over. Mijn voorgeslacht komt uit Aarle-Rixtel en Beek en Donk, maar de recentelijk genoemde Dirk en Cornelis Vogels vallen niet aan mijn tak aan te sluiten. In vrouwelijke lijn valt de familienaam via Gemert en Son en Breugel tot ca. 1380 terug te voeren.

Peter van de Laar zei op 30 november 2017 om 03:03 uur

Susanne,
Mijn voorouder Catharina van Kemenade, die in 1797 te Schijndel trouwde met Joannes Arnoldus Steenbakkers, is een dochter van Cornelis van Kemenade en Agnes Daniel Vervoort. Cornelis was een zoon van Jan Martinus van Kemenade en Maria Bernaerts (Benders) van Deursen (die ook hierboven wordt genoemd).

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op: