skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg

WOI 1914-1918 register Nederlandse soldaten

Annelies vertelde op 21 februari 2014 om 22:29 uur
Mijn opa is in 1914-1918 als militair actief geweest bij de bewaking van de Nederlandse-Belgische grens.

Is het mogelijk (via internet)daarover meer informatie te vinden, bv welke periode hij in dienst is geweest, welke plaats(en) enz.

Reacties (3)

Dorethé zei op 21 februari 2014 om 22:55
Je zou kunnen kijken of hij voorkomt op www.militieregisters.nl. Ook via www.genver.nl kun je zoeken in militaire stamboeken.
Zie verder in de blauwe balk hiernaast onder Genealogisch gereedschap. Daar vind je een informatieblad Militieregisters.
Annelies zei op 23 februari 2014 om 01:03
Niet gevonden bij militieregisters.nl Gegevens van GENVER zijn van eerdere periode.
Dorethé zei op 23 februari 2014 om 16:33
Heb je het informatieblad Militieregisters al bekeken? Daar vind je ook tips.
Verder kun je zoeken bij het Nationaal Archief in Den Haag; ik weet niet hoeveel er online beschikbaar is. Mogelijk wel indexen. Website: www.gahetna.nl

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.