skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Stef Uijens
Stef Uijens RA Tilburg
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Stef Uijens
Stef Uijens RA Tilburg

zoek overlijden broer/zus Visser in Den Bosch ca.1807-1810

H.Nuys vertelde op 6 november 2008 om 12:45 uur
Hallo allemaal,

Is er iemand die me kan helpen bij onderstaand probleem, via archiefbezoek of anderszins, helaas ben ik zelf niet meer in staat tot archiefbezoek.

Het gaat om broer en zus Matthijs en Willemina Visser, hij geb. 1728 , zij in 1732, beiden in Nijmegen. (NH kerk)
Mijn vragen:
- is in Den Bosch tusssen ca. januari 1807 -1811 het overlijden te vinden van deze Matthijs en/of Willemina Visser ? (soms ook Visscher, Vissen)
- zo niet, komen ze in die jaren voor in de nh lidmatenboeken en zo ja, wat staat daar aan info ?
- is tussen 1807- 1811 het overlijden van hun nicht Elisabeth Ro(o)sveld, wed. van Johan Filip Reijts. te vinden?

achtergrondinfo:
Het laatste wat ik weet is dat ze in Nijmegen in 1807 samen een testament maken, ''beiden nog steeds gaande en staande en gezond van memorie'',
ze verkopen begin dat jaar het huis waar ze samen wonen en vervolgens is in Nijmegen niets meer van ze te vinden. (geen begraven/overlijden, niets in lidmatenboeken enz.)
Ik vermoed dat ze Nijmegen verlaten hebben en bij een familielid zijn gaan inwonen.
Een nicht van ze woonde in 1807 in Den Bosch , zij heet Elisabeth Ro(o)sveld, dan wed. van Johan Filip Reijts, dit paar krijgt in 1786 eb 1787 in Den Bosch kinderen (NH).
Nu is mijn vermoeden en hoop dat Mattijs en Willemina Visser in 1807 naar hun nicht zijn gegaan.
(Kinderen hadden ze beiden niet , echtgenoten al overleden en verdere familie hadden ze ook niet meer voor zover bekend.)

hartelijke groet,
Henriette Nuys

Reacties (3)

Annemarie van Geloven namens BHIC bhic zei op 7 november 2008 om 09:50
Beste mevrouw Nuys,

Als er niemand via dit forum op uw bericht reageert, zou u uw vragen aan het Stadsarchief 's-Hertogenbosch kunnen stellen. Daar kunnen zij u waarschijnlijk verder helpen.
Via hun website www.stadsarchief.nl kunt u hen e-mailen. Onder 'Contact' vindt u een reactieformulier. U kopieert uw tekst van ons forum en plakt die in hun e-mailformulier en klaar is Kees!

Vriendelijke groet en succes,


H.Nuys zei op 9 november 2008 om 19:00
Beste Annemarie van Geloven,

hartelijk dank voor uw reaktie,
dat zou ik eventueel kunnen doen, alleen worden er doorgaans onderzoekskosten berekent bij archieven ,
nu heb ik best wel wat over voor mijn stamboom, maar het kan behoorlijk oplopen en niet voor iedereen zomaar even ''te doen''.
hartelijke groet,
Henriette Nuys
D. Eijkemans zei op 14 november 2008 om 16:14
Misschien deze?

overleden op maandag 23 november 1807 's-Hertogenbosch

Inventarisnummer: 9, kantoor: Brabant, memorienummer: 1
OVERLEDENE: Matthijs Visser
Plaats overlijden: `s-Hertogenbosch
Datum overlijden: 23-11-1807


Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.