skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Arnout van Erp
Arnout van Erp Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Arnout van Erp
Arnout van Erp Bhic

Zoektocht naar Anna Martina de Preter geboren 29-4-1888

Wilma de Preter vertelde op 1 oktober 2018 om 20:30 uur
Nadat haar man is geƫmigreerd naar Amerika in 1889, besluit Maria Paulina de Preter-van den Bosch met haar 3 maanden oude baby terug te keren naar haar ouderlijk huis in Kerkdriel. Op 17 december 1896 besluit zij met haar dan 8 jaar oude dochter Anna Martina de Preter te vertrekken. Maria Paulina vetrekt naar Den Bosch en haar dochter Anna Martina vertrekt naar Geldrop. Mijn vraag is, waar is zij naar toe gegaan in Geldrop? Is zij naar een pleeggezin of een pleeghuis gegaan en wat is het adres. Pas in 1914 vind ik Anna Martina terug als zij gaat trouwen met Hermanus Giepmans. Ik ben benieuwd waar zij van 1896 tot 1914 is verbleven. Wie kan mij verder helpen? Alvast hartelijk dank.

Reacties (9)

Norah zei op 2 oktober 2018 om 20:23
Je kunt eens informeren bij www.rhc-eindhoven.nl
Als het goed is, dan moet Anna Martina genoteerd staan in een bevolkingsregister van Geldrop.
In 1897 trouwde wel ene de Preter in Geldrop, maar deze man was afkomstig uit Budel, mogelijk gerelateerd? En is ze hierbij ingetrokken? www.zoekjestamboom.nl
Mvg.
Wilma de Preter zei op 3 oktober 2018 om 09:33
Dank je wel Norah, ik had al gezocht bij familieleden, maar kon nergens woonplaats Geldrop vinden. Nu zie ik op de trouwakte dat haar overgrootouders daar hebben gewoond. Dus vermoed ik dat ze daar is ondergebracht. Even kijken of ik een adres kan vinden. Super bedankt. Ik dacht aan een pleeghuis of gezin maar ik moest het veel dichterbij zoeken.
Norah zei op 3 oktober 2018 om 11:12
Graag gedaan, Wilma.
Welke overgrootouders waren dit? Toch niet van vader's kant?
Mvg.
Norah zei op 3 oktober 2018 om 17:09
Ik ontdek geen overgrootouders in de trouwakte.
Norah zei op 3 oktober 2018 om 20:04
Ik kom op ouders bruidegom: Henricus de Preter x Maria Helena Roothans, grootouders: Philippus de Preter x Elisabeth van Bokhoven > Vlijmen, begin 19e eeuw.
Adrianus de Preter die in de V.S. overleden is, werd geboren in Hedikhuizen. Ik wil best geloven dat het familie is, maar dan wel ver weg.
Overgrootouders trouwakte de Preter-Dieliss 1897 Geldrop niet kunnen vinden, kan aan mij liggen.
Norah zei op 3 oktober 2018 om 20:15
En overgrootouders Joannes Antonius de Preter en Adriana Wolfs, en het klopt dan komt men ook bij de vader van Anna Martina uit.
Het concrete bewijs dat ze bij haar verre verwanten heeft gewoond, haal je uit het bevolkingsregister Geldrop. Vóór haar trouwen, woonde ze in Weurt/Beuningen.
De familie heeft sowieso een bewogen geschiedenis gekend.
Wilma de Preter zei op 8 oktober 2018 om 18:07
Inderdaad Norah. Maar in Geldrop kan ik haar niet vinden, ook Beuningen word zei niet vermeld. Ze moet toch ergens hebben gewoond.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.