Bezoekers delen hoogste rapportcijfer uit: 8.7

7 januari 2020

BHIC topscorer Nederlandse archieven

Het BHIC hecht grote waarde aan de tevredenheid en mening van onze gebruikers. Daarom nemen we iedere twee jaar deel aan de landelijke Kwaliteitsmonitor Dienstverlening Archieven. Net nu het nieuwe jaar is gestart, is de uitslag van de monitor in 2019 binnen: meer dan 300 mensen vulden de vragenlijst in en zij waarderen ons gemiddeld met een 8.7! Nog nooit scoorden we een hoger rapportcijfer. En nog nooit scoorden we het hoogste cijfer van álle deelnemende archiefdiensten, nu wél (landelijk gemiddelde: 8.0). Dat is een fantastisch resultaat en écht een mijlpaal in de geschiedenis van het BHIC.

In ons eindrapport vallen twee belangrijke zaken op: de hoge waardering van onze gebruikers én hun sterke betrokkenheid bij het BHIC. Op alle fronten zijn punten gescoord.

Zo worden bijvoorbeeld de hulpvaardigheid, vriendelijkheid en deskundigheid van de archiefmedewerkers hoog gewaardeerd. Maar ook de snelheid waarmee we reageren op een verzoek om informatie en het beantwoorden hiervan. De website is uiteraard ook in dit onderzoek meegenomen. Een greep uit de vele reacties: “Het BHIC is werkelijk top! Ik ben al jaren fan! Vriendelijk en behulpzaam personeel, een prachtige locatie, super werkende website (en als er iets niet werkt, wordt dit meteen opgepakt!!... wat wil een mens nog meer? Een dikke 10 voor jullie. Ga zo door!”

Met name onze chatservice is erg populair en ook onze nieuwe scannen-op-verzoek-service stellen digitale bezoekers zeer op prijs, zo blijkt: “Een geweldige service. Dit bespaart een lange reis naar Den Bosch.” Maar ook als het gaat over de hoeveelheid gedigitaliseerde bronnen op de website, de interactiviteit en hulp bij stamboomonderzoek doet het BHIC het goed: “Supergoede hulp gehad bij het uitspitten van mijn stamboom. Ga zo door!” of “De duidelijkste website in archievenland”.

Bedankt voor tips en complimenten
We willen nogmaals alle mensen bedanken die aan de Kwaliteitsmonitor hebben meegedaan, ook voor alle tips (en complimenten!) De waardering en betrokkenheid die uit deze uitkomst spreekt is enorm. Betere motivatie om deze goede lijn voort te zetten is er niet. Over twee jaar mogen jullie weer beoordelen of we daar in zijn geslaagd. Maar liever: laat het ons meteen weten als je denkt dat dingen beter kunnen. Heel graag zelfs.

Namens alle medewerkers van het BHIC

 

Nooit ons laatste nieuws missen?   Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

 

Deel dit op:
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Toevoegen als favoriet
  • Afdrukken