BHIC breidt scanservice en studiezaalbezoek verder uit

9 juni 2020

We zijn blij dat we onze dienstverlening nu verder kunnen uitbreiden

 

De coronacrisis is nog niet voorbij, maar gelukkig kunnen alle beperkende maatregelen beetje bij beetje worden versoepeld.

Bij het BHIC bleef de scanservice ook na de sluiting van onze studiezalen beschikbaar – met minder capaciteit dan voorheen – en al vanaf begin mei werd studiezaalbezoek weer mogelijk – op afspraak.

We zijn blij dat we deze dienstverlening nu verder kunnen uitbreiden.

Scannen-op-verzoek
Op dit moment kunnen wij op drie dagen per week archiefstukken scannen. Dit breiden we in de loop van juni uit naar vier dagen. Je zult je aangevraagde scans vanaf dan dus sneller ontvangen.

Bezoek-op-afspraak
Op dit moment ontvangen wij op drie dagen per week studiezaalbezoekers op afspraak: dinsdag, woensdag en vrijdag.

Per 1 juli zullen we op vier dagen bezoekers op afspraak ontvangen: dinsdag t/m vrijdag. En per zaterdag 4 juli zullen we ook op iedere eerste zaterdag van de maand weer op afspraak bezoek ontvangen.

Het aantal beschikbare plaatsen wordt voor alle dagen gaandeweg uitgebreid, maar blijft beperkt.

Hoe maak je een afspraak?

Het maken van een afspraak gaat via e-mail: aanvragen@bhic.nl

Geef in je e-mail aan op welke dag je onze studiezaal wilt bezoeken, hoe lang je nodig denkt te hebben voor het onderzoek, en welke stukken je wilt raadplegen. Uiteraard ook naam, contactgegevens en eventueel bezoekersnummer.

De afspraak wordt rechtstreeks met een van de studiezaalmedewerkers gemaakt. Zij lichten je ook in over de richtlijnen die gelden om je bezoek soepel en veilig te laten verlopen.

In principe kan iedereen een afspraak aanvragen. De studiezaalmedewerkers bepalen echter of een afspraak ook mogelijk is. Bij méér aanvragen dan beschikbare plaatsen wordt gelet op hoe dringend een onderzoek is, of archiefstukken via scannen-op-verzoek aan te vragen zijn enz. Vraag op tijd een afspraak aan. Je afspraak is pas definitief als deze door een studiezaalmedewerker is bevestigd.

Toekomst
Het spreekt voor zich dat wij proberen om onze scancapaciteit en bezoekmogelijkheden waar nodig en mogelijk verder te vergroten. Verreweg de meeste mensen kunnen wij gelukkig digitaal helpen.

We bedanken iedereen hartelijk voor alle steun en fijne reacties die we mogen ontvangen over onze aangepaste dienstverlening. We werken keihard aan het helpen van zoveel mogelijk mensen.

Desondanks beseffen we dat niet iedereen geholpen zal kunnen worden. Neem voor vragen daarom contact met ons op: info@bhic.nl

Dank voor ieders medewerking en begrip.

 

Nooit ons laatste nieuws missen?   Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Deel dit op:
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Toevoegen als favoriet
  • Afdrukken