skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

BHIC krijgt rapportcijfer 8.2 van bezoekers!

Margot America
Margot America Bhic
22 februari 2018
Dolblij met uitslag gebruikersonderzoek

 

Het BHIC is altijd erg nieuwsgierig wat mensen van ons vinden. Aan de tevredenheid en mening van de gebruikers wordt grote waarde gehecht. Daarom nemen we bijvoorbeeld iedere twee jaar deel aan de Kwaliteitsmonitor Dienstverlening, zo ook in 2017. Iedereen die van onze diensten gebruik maakt, krijgt de gelegenheid een oordeel te vellen over alle aspecten van onze dienstverlening. De uitslag is nu binnen: onze gebruikers waarderen ons gemiddeld met een 8.2.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ons publiek is zéér over onze dienstverlening te spreken en daar zijn we erg blij mee! In 2017 deden maar liefst 34 archieven mee aan dit landelijke onderzoek. In totaal hebben ruim 3.700 mensen hun oordeel gegeven, waarvan 522 hun mening gaven over het BHIC. Voor geen enkele andere archiefdienst werden zo veel vragenlijsten ingevuld en cijfers uitgedeeld. Dat laat zien hoe betrokken mensen zijn bij het BHIC.
Met ons rapportcijfer 8.2 scoren we boven het landelijk gemiddelde van 7,9. Het cijfer is ook hoger dan ons rapportcijfer bij alle vorige kwaliteitsmonitoren. In 2015 was dat een 8,1. Voor bijna alle onderdelen kregen we in 2017 een beter cijfer dan in 2015.

We scoorden vooral goed op de hulpvaardigheid, vriendelijkheid en deskundigheid van het personeel bij het bezoek aan het archief. Maar ook op de snelheid waarmee we reageren op een verzoek om informatie en het beantwoorden hiervan.
Ook de website werd uiteraard in dit onderzoek meegenomen. Op alle deelaspecten, zoals vindbaarheid van de website, snelheid waarmee gezocht kan worden in de archieven en duidelijkheid van de teksten op de site, krijgen we hogere cijfers dan het landelijk gemiddelde. Als het gaat over de hoeveelheid gedigitaliseerde bronnen op de website en de interactiviteit behoren we volgens ons publiek zelfs tot de beste archieven van Nederland. Ook de sociale media gooien hoge ogen bij het BHIC.

Respondenten konden hun antwoorden extra toelichten en daar hebben ze ruimschoots gebruik van gemaakt. Voor ons is deze feedback heel belangrijk, omdat we zo de verbeterpunten kunnen achterhalen. Zo staan er een paar punten op het verlanglijstje waar we de komende tijd aan gaan werken. Denk aan het scannen van nóg meer archieven, het sneller kunnen leveren van scans op verzoek en het bieden van extra hulp bij onderzoek.
Met zo’n mooi rapport wordt het al een hele klus om deze hoge waardering vast te houden. Maar alle gemaakte opmerkingen van ons publiek geven bovendien veel aanknopingspunten om onze dienstverlening nóg verder te verbeteren.

We willen nogmaals alle mensen bedanken die aan de Kwaliteitsmonitor hebben meegedaan, ook voor alle tips (en complimenten!). De waardering en betrokkenheid die uit de uitkomst spreekt is enorm. Betere motivatie om deze goede lijn voort te zetten is er niet. Over twee jaar mogen jullie weer beoordelen of we daar in zijn geslaagd. Of liever: laat het ons meteen weten als je denkt dat dingen beter kunnen. Heel graag zelfs.

Medewerkers BHIC