skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

Arnoldus(Ari) van Hal plm 1730 uit Bennekom

Frank Zwenne vertelde op 5 februari 2018 om 14:47 uur
Beste Formuleden,
Ik vraag jullie hulp bij mijn doodlopende spoor;
Het betreft Arnoldus (Ari) van Hal. Hij zou omstreeks 1730 zijn geboren in Bennekom. Zijn ouders Stephanus (Steven) van Hal en Judith van Baal.
Arnoldus is gedoopt op 21 maart 1730. Hij is begravan op 15-11-1782 in Amsterdam.
Arnoldus zou zijn getrouwd met Bernadina Wenders, die omstreeks 1735 zou zijn geboren in Gelder.
Ik heb de Van Hal tak in Amsterdam redelijk kunnen traceren, maar hier loop ik stuk. Heeft iemand een tip voor mij waar ik mee verder kan ?

Reacties (9)

Frank Zwenne zei op 5 februari 2018 om 14:50
PS. Ik weet dat het niet echt een Brabantse vraag is, maar ik zoek op dit moment overal.
Norah zei op 5 februari 2018 om 15:46
Doopdatum Arnoldus klopt. Hij is wel in Wageningen gedoopt, R.K.
Norah zei op 5 februari 2018 om 15:53
Volgens een -stamboom van Ewijk- zijn Steven Hendriks van Hall en Judith Arents van Baal te Bennekom getrouwd 23-04-1724. Laten hun kinderen in Wageningen dopen.
Te controleren bij www.geldersarchief.nl en www.zoekakten.nl
Frank Zwenne zei op 5 februari 2018 om 15:57
Dank je wel voor je reactie Norah, met deze aanwijzing kom ik misschien weer een stapje verder
Norah zei op 5 februari 2018 om 16:15
Graag gedaan.
Verder kun je ook nog kijken(vermoed dat je dit al weet) bij de indexen archief Amsterdam.
Je ziet hen terug in de ondertrouwregisters(05-12-1760) en doopregisters. Bij de dopen heette Bernardina ook wel Berendina.
Haar afkomst wordt wat lastiger, ben bang dat er in Duitsland? gezocht moet worden > Geldern. Of er wordt wat anders aangeduid.
Mvg.
Hans van Hall zei op 28 september 2021 om 22:02
Ik heb in 1973 onderzoek naar mijn stamboom gedaan en kwam toen gaande weg uit bij Steven van Hal.
Ik ben van mening dat er een l mist (schrijffout?). Zij kwamen uit het dorpje Hall
Hans van Hall zei op 28 september 2021 om 22:05
Mijn opa was ook geboren in Amsterdam. Maar is verhuisd naar Den Haag. Ik ben ook geboren in Den Haag.
Hans van Hall zei op 28 september 2021 om 22:06
Wil je meer weten van de tak waar ik uit voortkom hoor ik dat graag.
Hans van Hall zei op 28 september 2021 om 22:07
Mijn mailadres is (mailadres door forumbeheer verwijderd, ivm mogelijke kans op spam). Wel op aanvraag en met goedkeuring van Hans van Hall via BHIC te verkrijgen).

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.