skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Arnout van Erp
Arnout van Erp Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Arnout van Erp
Arnout van Erp Bhic

Familienamen Gisberti en Suurs in Veghel, 1640-1670

Wim van Loosbroek vertelde op 6 maart 2023 om 16:39 uur
Wie kan mij verder helpen bij het uitzoeken van het volgende vermoeden?
Tussen 1641 en 1658 laten Joannes Gisberti en Jacoba N.N. in Veghel 9 kinderen dopen. Op 24 juni 1657 laten Joannes Antonii Gisberti en Joanna N.N. daar een zoon Wilhelmus dopen, deze twee vaders zijn volgens mij twee verschillende personen. Op 27 april 1659 laten Joannes Antonii Suurs en Joanna N.N. daar een zoon Gisbertus dopen. Deze Gisbertus is zo te zien de enige dopeling in de database met de familienaam Suurs. Mijn vermoeden is dat de vader van Wilhelmus dezelfde persoon is als de vader van Gisbertus. Bij wie gaat er een lampje branden bij de familienaam Suurs?
Alvast dank voor reacties,
Wim

Reacties (3)

Anton Schuttelaars
Anton Schuttelaars bhic zei op 7 maart 2023 om 09:05
Dag Wim,
het is in dit soort gevallen altijd verstandig om even terug te gaan naar de oorspronkelijke bron. Dat heb ik gedaan en ik moet constateren dat er geen 'Suurs', maar 'Smits' staat.
Ik heb het aangepast, de wijziging moet binnenkort ook op onze website te zien zijn.
Je kunt dit soort twijfelgevallen ook altijd melden via de reactieknoppen (fout melden, vraag stellen) bij de akte.
Groetjes, Anton
Tiny van der B. zei op 7 maart 2023 om 09:31
Joannes Anthonij Gijsberts
Gedoopt 15 februari 1625 - Veghel
Overleden

Ouders
Anthonis Gijsbert Smits ca 1593-1667
Jenneke Willem Aert Loeyen †

Broers en zusters
Emerentiana Theunis Gijsberts 1619-
Jenneke Anthonis Gijsberts 1620-
Wilhelma Anthonij Gisberti 1623-
Joannes Anthonij Gijsberts 1625-
Peterken Anthonij Gijsberts 1627-
Goossen Anthonij Gijsberts 1630-
Wim van Loosbroek zei op 7 maart 2023 om 19:44
Bedankt Anton voor je kennersblik en aanpassing. Het treft dat bij de doopregistratie op 8 september 1624 in Dinther staat vermeld dat de vader Gisbertus Joannis, mijn voorouder en woonachtig in Loosbroek, smid van beroep was.
Bedankt Tiny voor de aanvulling. Het was 1 van de puzzelstukjes in de uitgebreide familie Gisberti in deze regio. Het is me duidelijk dat deze Joannes Antonii hooguit verre familie is van onze tak.
Ik ga verder met de overige puzzelstukjes.
Groet,
Wim

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.