skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

Moederheil Breda 1966-1970.

Eugène vertelde op 4 november 2021 om 16:20 uur
Ongewenst kind.
Mijn moeder is op haar zestiende verkracht en naar Moederheil verbannen. Ik, Eugène W.D.M. Kortekaas, ben in 1966 in Moederheil geboren. Na vier jaar ben ik bij haar terecht gekomen. Een agressieve, beschadigde vrouw die ik niet herkende. 14 jaren heb ik fysiek en geestelijk moeten ondervinden wat vrouwen is aangedaan en ben ik het ouderlijk huis ontvlucht om te ontkomen aan haar terreur.
Ik ben als bastaard niet belangrijk. Ik doe er niet toe.
Nu anno 2021 ben ik wel iemand, maar nu vragen mensen me om m'n geschiedenis prijs te geven...
Hier staat een beginnetje:)

https://www.gaingate.com/ek/index.htm

Reacties (4)

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper bhic zei op 5 november 2021 om 20:54
Beste Eugène, wat een indrukwekkend en verdrietig verhaal om te lezen. Wat naar dat je het gevoel hebt gehad dat je er niet toe deed. Er zullen vast veel meer mensen zijn die soortgelijke situaties hebben meegemaakt en ook voor hen is het denk ik mooi om jouw geschiedenis te lezen. Deze verhalen moeten namelijk zeker niet vergeten worden. Hartelijk dank voor het delen van jouw herinneringen.
Jan van Weert
Jan van Weert zei op 6 november 2021 om 12:30
@ Eugène:
Respect voor het feit dat je dit heftige verhaal wilt delen.

Naar mijn mening hoort dit in de rubriek “verhalen” van het BHIC. Daar heb je een veel groter bereik dan nu in de rubriek “forum” . Ik denk namelijk dat dit verhaal een veel ruimer publiek verdient.

Het is echter aan jou Eugène om het BHIC hiervoor toestemming te verlenen..

Nogmaals bedankt voor het delen.
Eugène zei op 6 november 2021 om 15:09
Hallo Lisette,
Dank voor je bemoedigende woorden. Maar zo uniek is mijn situatie niet, er zijn heel veel mensen die er niet toe doen:) Evenzo, de middelbare school poging er woorden aan te geven, die ik tijdens onze corona misère heb gewaagd, heeft het verwerkingsproces behoorlijk geïntensiveerd en ik kan het iedereen aanraden. Velen, waaronder ikzelf, zagen jarenlang enkel een bevestiging dat geluk voor hen niet weggelegd was maar toegegeven, hier word ik heel gelukkig van. En rustig:)

Hallo Jan,
Ik correspondeer met Thijs van het BHIC over een plek op de site.
Maar grasduinend door de BHIC data en bezig in "Mijn BHIC", kon ik het niet laten even iets te proberen.
Het kan dus zijn dat mijn verhaal verhuist naar een andere plek op deze site.
Ik heb het BHIC al laten weten dat alles gedeeld, gekopieerd en verspreid mag worden.
Thijs de Leeuw
Thijs de Leeuw bhic zei op 8 november 2021 om 09:17
Hallo Eugène, ik sluit me helemaal aan bij Jan en collega Lisette. Deze verhalen verdienen een breder bereik en ik waardeer het dat je ze met ons wilt delen. En ons ook dat stuk vertrouwen gunt. Laten we eens kijken hoe we dit aanpakken. Op onze pagina over Moederheil ( https://www.bhic.nl/ontdekken/verhalen/moederheil-valkrust-valkenhorst-in-ginneken )heb ik al een duidelijke verwijzing aangemaakt naar jouw website en verhalen.
Of je het hierbij wilt laten of toch jouw verhalen een plek op de site wilt geven, dat is helemaal aan jou. Je kunt me hier altijd over mailen. Hartelijke groet,

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.