i

Strijden voor het openbaar vervoer

vertelde op 2 april 2015 om 15:27 uur

“De buurtbus rijdt Oijen binnen” staat er bij deze foto. Wanneer weten we niet, maar het is een moderne bus, dus het kan nooit lang geleden zijn. Vanaf de jaren 1970 zijn steeds meer busdiensten op het Brabantse platteland vervangen door buurtbussen. En onlangs heeft een handtekeningenactie het nieuws gehaald in verband met de frequentie van busritten in Lith en omgeving.

Kortom, het openbaar vervoer is al jaren een veelbesproken onderwerp. Hoe kijk jij tegen de ontwikkelingen aan van het openbaar vervoer in de landelijke gebieden?

Heb jij misschien een aantal jaren op de bus gezeten, of maakte je er regelmatig gebruik van? En hoe zou jij het openbaar vervoer vormgeven?

Deel je kennis!

Deel dit verhaal op:
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Toevoegen als favoriet
  • Afdrukken

Reacties (4)

Gerard H.A.A. de Bie
Gerard H.A.A. de Bie zei op 2 april 2015 om 23:06 uur

WAT IK VIND!?
Dat de laatste tijd, en ik noem nu maar geen politieke partijen, het openbaar vervoer op 'n niet te evenaren grandiose manier wordt afgebroken. je kunt toch bijna nergens meer naar toe met 't openbaar vervoer zonder dat je op 'n dure manier moet overstappen. Naar kleine plaatsen of in onrendabele tijdstippen hoef je al helemaal nergens op te rekenen. Nee , het openbaar vervoer is naar mijn gevoel anno 2015 op sterven na dood.

Hugo van der Zande
Hugo van der Zande bhic zei op 7 april 2015 om 08:40 uur

Beste Gerard,

Dank voor je reactie. Volgens mij zijn er meer mensen die het gevoel hebben dat het openbaar vervoer niet meer functioneert. Of sla ik de plank mis?

Heeft iemand misschien een idee om het OV beter te organiseren in landelijke gebieden?

Norah zei op 7 april 2015 om 15:15 uur

Een suggestie, een andere regering .........

Gerard H.A.A. de Bie
Gerard H.A.A. de Bie zei op 7 april 2015 om 17:58 uur

Ja, natuurlijk een andere regering maar ook 'n heel ander beleid. Ze innen heel veel belasting via de auto - belasting maar ze geven ook gigantisch veel uit aan wegen en bruggen en alles wat er mee samenhangt. en daar hangt weer werkgelegenheid in de (wegen-)bouw, met de machtigste lobby, aan vast.
Maar meer werkgelegenheid in 't openbaar vervoer is ook werkgelegenheid.
Dus Norah je suggestie is goed alleen 't ligt uiteindelijk aan 't stemgedrag van de kiezer. Zouden daar ook historische voorbeelden van terug te vinden zijn in de archieven van BHIC ?

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:

Lees ook deze verhalen

vertelde op 12 april 2010 om 11:04 uur

De Stoomtram H.H.V.O.

vertelde op 10 maart 2010 om 13:44 uur

Buurtbusje komt zo!

vertelde op 27 november 2014 om 12:41 uur

In de rij voor verkeersenquete