Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.

Reacties (8)

Jules Vismale zei op 7 december 2018 om 21:23
Als ze in Nijmegen nog een gedeeltelijke replica van het oude station (1894-1944) van C. H. Peters zouden nabouwen, wat talloze inwoners van die stad daar graag willen daar het huidige station een grote miskleun is, dan worden we in Nederland hopelijk van een heel stel "moderne" stations verlost die kapitelen aan renovaties kosten, verschrikkelijk slecht functioneren en waar bijna alles in kapot gaat!
Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman bhic zei op 6 december 2018 om 11:27
Bedankt voor je toevoeging over het stationsgebouw van Boxmeer. Wat grappig dat het helemaal nagebouwd in China of Japan staat.
acwm peters zei op 6 december 2018 om 00:33
Stationsgebouw van Boxmeer
acwm peters zei op 6 december 2018 om 00:33
Het stationsgebouw is steen voor steen nagebouwd in een dorp dat geheel aan Nederland is gewijd. Het staat in China of Japan, dat weet ik niet.
Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman bhic zei op 5 december 2018 om 21:54
Wat jammer dat je ideeën geen gehoor vinden Jules. Geld speelt natuurlijk een belangrijke rol, maar het is des te meer jammer dat de mooie oude stationsgebouwen zo in de verdrukking komen. Jammer!
Jules Vismale zei op 5 december 2018 om 18:30
@Mariët Bruggeman, helaas niet omdat je van de NS, Arriva en aanverwante treindiensten totaal niet hoeft te verwachten dat ze alles meteen oplossen wat de boemellijnen en stations betreft daar geld meer waarde voor hen heeft dan de treinreizigers! De Maaslijn is door de enorme drukte in de treinen zelfs zo onbeheersbaar geworden dat alleen verdubbeling en elektrificatie dit nog kunnen oplossen.
In het uiterste noorden van Nederland zullen ze trouwens de boemellijnen NOOIT elektrificeren en voor minder dan de helft verdubbelen, de oude stations zijn tegenwoordig meer dan 60% van een modern interieur voorzien, ze worden ingesloten door moderne hoogbouw en de moderne stations zijn walgelijke misbaksels die kapitalen aan onderhoud kosten en zo krap zijn geworden van binnen en buiten dat het nog een worden mag wezen dat daar geen ernstige verkeersongelukken gebeuren!
Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman bhic zei op 5 december 2018 om 16:08
Prima oplossing zo te lezen Jules, heb je dit al wel eens doorgegeven aan de NS of haar dochterondernemingen?
Jules Vismale zei op 3 december 2018 om 22:52
De Maaslijn zou eigenlijk bijna helemaal dubbelsporig moeten worden tussen Roermond, Venlo en Nijmegen en eveneens geëlektrificeerd. Daarnaast is het handiger als sommige spoorwegovergangen op de Maaslijn verdwijnen, daar ondertunneling komt en er eventueel intercity's overheen gaan rijden. Er is daar ruimte genoeg voor het verdubbelen van het spoor en de spoorbrug bij Cuijk kan eventueel van een fietsbrug worden voorzien.
Op het station van Venlo kan de voetgangerstunnel doorgetrokken worden naar het zuiden van de stad en de perrons van langere overkappingen voorzien.