Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:

Reacties (30)

theo spanjers zei op 2 oktober 2018 om 18:06 uur

Joost Kocken: dank je wel dat je dit hebt vermeld. Gerard Hoefnagel: misschien is het goed er even op te wijzen dat Jan Willems van Schaick en Maria Artsen van Deursen uit Ravenstein wel in augustus 1678 getrouwd zijn, maar dat dat op de negende is geweest staat niet in het trouwboek vermeld. Ik zou graag de bron weten waaruit blijkt dat Jan Willems van Schaick is gedoopt op 22 december 1642. De dtb’s van Schaijk beginnen pas in 1659. Ook enkele van mijn data zijn anders dan de jouwe:
Maria Aarts van Deursen is in Ravenstein gedoopt op 29 oktober 1643 als Maria [dv] Arnoldus Rutgeri et Catarina uxoris. Patrini Petrus Vos van Horss et Mechtildis Jois. Zij is gestorven op 23 januari 1692. [DTB Ravenstein (1): 1692 3 jan sepulta in navi templi Maria van Deursen condicta van der Lijnden, rite munita]. Haar man Jan Willems van der Linden (de bovengenoemde Jan Willems van Schaick) hertrouwt op 24 november 1697 in Ravenstein met Anna de Kock. Jan Willem van der Linden is volgens dtb Ravenstein voorzien van de sacramenten overleden op 25 september 1705 in Ravenstein en daar in de kerk begraven. Het dtb Herpen vermeldt zijn begrafenis in de kerk van Ravenstein op 30 september 1705 met daarbij de aantekening “vader van de pastoor en bijzonder weldoener van de kerk van Herpen”. Zijn zoon Abraham Ignatius van der Linden was pastoor van de Parochie Sint Sebastianus in Herpen van 1702-1725 en vanaf 1716 deken van Ravenstein en Megen .
.

Marilou Nillesen
Marilou Nillesen bhic zei op 2 oktober 2018 om 13:20 uur

Interessante materie Joost! Dank voor deze waardevolle aanvulling!

Joost Kocken zei op 2 oktober 2018 om 11:25 uur

In Bosch'protocol inv.nr.1284 f 589v mei 1514 wordt de oliemolen van Herperscadewijck al vermeld: '.. huis, erf en tuin .. gelegen in de parochie Herpen op een plaats Herperscadewijck genoemd tussen het erfgoed van .. Wouterss aan een zijde en tussen de gemene straat Olimoelensche straet genoemd aan de andere zijde strekkende van genoemde straat tot de molen genaamd de Olimoelen ..'

theo spanjers zei op 1 augustus 2018 om 22:10 uur

Kwartierstaat van Peter Tonis Olijmeulen

1 Peter Tonis Olijmeulen, begraven op 10-04-1745 in Schaijk; trouwde op 02-06-1712 in Herpen met Barbara Lucia van der Linden, 22 jaar, dochter van Jan Willem van der Linden en Maria Aert Rutten van Deursen, gedoopt op 05-08-1689 in Ravenstein. Barbara is begraven op 13-10-1757 in Schaijk, 68 jaar.

(ouders)
2 Teunis Jacob Lamers Olijmeulen, begraven op 10-02-1727 in Schaijk. Teunis is weduwnaar van Josijntghe Henricks Verhoeven (ovl. 1676). Hij trouwde (2) op 13-10-1677 in Schaijk met
3 Jenneke Peter Aerts, begraven op 26-06-1716 in Schaijk.

(grootouders)
4 Jacob Lamberts Jacobs in de Olimeulen, begraven op 11-12-1672 in Schaijk.
Hij trouwde met
5 Lijsken ev Jacob Lambers inde Olimeulen, begraven op 04-09-1668 in Schaijk.

6 Peter Aerts Cleijnen, geboren in Huisseling, begraven op 07-12-1674 in Schaijk.
Hij trouwde met
7 Marijke Luiberts, begraven op 25-01-1678 in Schaijk.

(overgrootouders)
8 Laemert Jacobs (Oliemeulen).
Hij trouwde met
9 n.n..

Tiny van der B zei op 1 augustus 2018 om 17:13 uur

Jostinus teunis in de olimeulen is een kind van Antonius Thonis Jacobs Olimeulen
en Johanna (Jeneken) Peters Arnoldusse (arts)
de andere kinderen zijn: Peter Thoni in de Olimeulen Marie en Anna Elisabeth.
Bij de doop van de kinderen van Peter thoni Olimeulen gehuwd met Babara van de Linden is Jostinus diverse keren getuige
Bij de kinderen van Jostinus is Babara van de Linden getuige
Voor mij zijn dus de ouders van Peter Thoni (Teunis) bijna zeker Thonis Jacobs gehuwd met Joanna Peters Arnoldussen

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman bhic zei op 31 juli 2018 om 09:48 uur

Ondertussen telefonisch bericht gehad van Gerard; het e-mailadres is inmiddels aan Tiny doorgestuurd.

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman bhic zei op 30 juli 2018 om 13:57 uur

Ik heb Gerard nog even gemaild om te vragen of hij akkoord gaat met het toesturen van zijn e-mailadres aan jou. Zodra ik van hem hoor, laat ik het je uiteraard weten.

Tiny van der B zei op 30 juli 2018 om 10:34 uur

Hallo Gerard< In dorp zeeland woont nu de oudste Oliemeulen nl 102 jaar
Geboren 2-12-1915 in Schaijk Ik heb zijn stamboom tot 1640 heb je interesse dan stuur ik hem . Groet, Tiny van der Bolt.
Als je wil kan bhic me je mail adres geven

jan lange zei op 9 januari 2017 om 15:43 uur

Merci, Theo, duidelijk !

theo spanjers zei op 9 januari 2017 om 12:28 uur

A.
Derick Hermens van Helmont uit Deursen is getrouwd met Stijntje Jacob Lambers in de Oliemeulen: DTB 1671. 24 Novembris contraxerunt matrimonium Theodorus Hermanni a Doornen cum Christina Jacobi inde Olimeulen. Testes erant Johannes Cornelii de Smit et Johannes Godefridi.
.
het wordt wat veel om hier al mijn gegevens te kopiëren, maar als je meer wil, kun je ook mijn bronnen krijgen. Kort dus:
Stijntje Jacob Lambers in de Olimeulen, dochter van Jacob Lamberts Jacobs in de Olimeulen en Lijsken ev Jacob Lambers inde Olimeulen. Stijntje is overleden in 1694. Zij is begraven op 17-03-1694 in Deursen. Stijntje:
(1) trouwde op 24-11-1671 in Schaijk met Derick Hermens van Helmont (ex Deursen). Derick is overleden. Hij is begraven op 10-05-1682 in Deursen.
(2) trouwde op 03-10-1685 in Deursen met Bastiaen Peters. Bastiaen trouwde later op 22-11-1695 in Deursen met Maria Jansens ex Huijsselingh.
Kinderen van Stijntje en Derick:
1 Lijsbet Derick Hermens van Helmont (ex Deursen).
2 Jacob Derck Hermens van Helmont (ex Deursen).
3 Ludolphus Derk Hermens van Helmont (ex Deursen). Hij is gedoopt op 13-07-1674 in Deursen. Ludolphus is overleden.
4 Hermen Derck Hermens van Helmont (ex Deursen). Hij is gedoopt op 30-03-1676 in Deursen. Hermen is overleden.
5 Hermen Derck Hermens van Helmont (ex Deursen). Hij is gedoopt op 09-02-1678 in Deursen. Hermen is overleden.
6 Aelken Derrick Hermens van Helmont. Zij is gedoopt op 15-03-1682 in Deursen. Aelken is overleden.
Kinderen van Stijntje en Bastiaen:
7 Theodorus Bastiaen Peters. Hij is gedoopt op 24-04-1685 in Deursen. Theodorus is overleden, 11 jaar oud. Hij is begraven op 22-12-1696 in Deursen.
8 Petrus Bastiaen Peters. Hij is gedoopt op 13-02-1691 in Deursen. Petrus is overleden.
9 Ludolphus Bastiaen Peters. Hij is gedoopt op 30-04-1693 in Deursen. Ludolphus is overleden, 3 jaar oud. Hij is begraven op 08-01-1697 in Deursen.
.
B.
huw. Schaijk 18.5.1680 Jan Jans Hendriks in de Oliemeulen x Margaretha Jans Hendriks uit Heesch is nog geen los eindje, zijn vader is Jan Hendriks in de Oliemeulen, overleden in 1685, zijn moeder heet Jenneke; zij zijn de voorouders van al die "andere Oliemeulens" uit Schaijk:
Kinderen van Jan en Jenneke:
1 Jan Jansen Hendriks Olimeulen. Jan is overleden op 18-04-1730 in Ravenstein. Hij is begraven op 24-04-1730 in Ravenstein. Jan:
(1) trouwde op 18-05-1680 in Schaijk met Margriet Jan Hendriks ex Heesch. Margriet is geboren in Heesch, dochter van Jan Hendriks ex Heesch en nn. Margriet is overleden. Zij is begraven op 04-11-1708 in Schaijk.
(2) trouwde op 13-05-1712 in Ravenstein met Anna Cocken. Anna is overleden op 21-04-1730 in Ravenstein. Zij is begraven op 24-04-1730 in Ravenstein. Anna is weduwe van Jan Willem van der Linden (ovl. 1705), met wie zij trouwde op 24-11-1697 in Ravenstein.
2 Christina Jan Hendricks. Christina is overleden. Zij is begraven op 04-10-1702 in Schaijk. Christina trouwde op 10-02-1660 in Schaijk met Jacob Jan Jacobs. Jacob is een zoon van Jan Jacobs en Neelken ev Hermen Lamert Jacobs. Jacob is overleden. Hij is begraven op 16-10-1708 in Schaijk.
3 Marij Jan in de Olimeulen. Marij is overleden in 1703. Marij:
(1) trouwde op 10-05-1671 in Schaijk met Willem Everts. Willem is overleden op 11-06-1683 in Dieten.
(2) trouwde op 01-11-1684 in Dieden met Aert Jan Engelen (Langeslag).
.
Voor enkele lezers is het misschien saai, al deze opsommingen, daarom nog een messengevecht als toegift:

1668 RALvR 50 [ 13 martij 1668 Herpen in judicio ]
Informatien overt gevecht tusschen Gerrit en Jan Willems tegens Wellen en Leonart Hermens voorgevallen den 1en januarii 1668. Schaijck.
getuige Wellen Hermens, citatus, juratus et avisatus, seght geschiet te sijn, dat op St. Stevensdaegh naestleden hij is geweest praeten s' avonts, bij Jan Hendricx in de Olij Mulle, alwaer ook quaem Jan Willems, ende doen sij tsamen naer huijs gongen, den vors. Jan Willems hem inviel, roepende well thien mael, schelm werdt u, ende dat hij deponent daerop antwoorde: het is schande, dat wij nu vechten, het is gesteren Kersmis geweest, ende dat echter Jan Willems hem met sijn mesch toeviel, ende dat hij deponent sijn mesch mede uijthadde, ende daermede, soo goet als hij conde was keerende, sonder dat ijmant doen gequetst is, ende dat Jan Sijmons ende Jan Gorts doen daerbij aen ende present waeren.
Addeerende: dat hij deponent nu op nieuwjaersdaegh ten huijse van Sijmon de Custer ten gelaage is geweest, neffens veelen anderen ook Jan Willems, ende dat daerop daerin mede gecoomen is Gerrit Willems, ende dat Jan aenstonts daerop riep, brueder nu drincken wij noch eens t'samen, ende dat soo aenstonts Gerrit sijn mesch uijtruckte, ende naer hem deponent was snidende, gelick Jan Willems ook al dede, sulx, dat de luidens tusschen beijden waeren scheidende, en dat sijnes weetens, de messchen uijthadden hij deponent, Gerrit en Jan Willems, ende dat hij deponent met sijn mesch geweert, en afgekeert heft. Tot dat sijne moeder riep, en seijde: dat Gerrit Willems haer gesteeken hadde. Seght mede deponent, dat hij de glaasen heft hooren klincken, en dat hij niet en weet, dat het liecht ofte keers heft uijtgesien.
Aldus gedaen Scaijck desen 4den januarij 1668, was geteekent, A de Beijharts scholtis, Peter Aerts schepen, Heijmerick Jacobs schepen, Th Baum lantsr.
.

jan lange zei op 9 januari 2017 om 00:42 uur

Dank je Theo voor je aanvulling ! Na de reactie van Gerard wist ik ook niet meer wat hieraan nog toe te voegen, maar nu dan nog dit richting Gerard: een patroniem is nog heiliger dan een familie/plaatsnaam (Oliemeulen). De gegevens van de cie van Breda maken een en ander nog aannemelijker. lijkt me.
Wat heeft de fam. van Helmont hiermee overigens te maken , Theo ?

theo spanjers zei op 9 januari 2017 om 00:03 uur

beste gerard, het is gewoon fout om petrus thonissen gelijk te stellen met petrus theodorus, en je maakt het alleen maar erger door aanwijzingen van anderen te negeren, en koppig de verkeerde afslag te beargumenteren met opnieuw de fout om odilia thonissen gelijk te stellen aan odilia theodorus.
om je te helpen:
a) er zijn meer bronnen dan alleen dtb's, en
b) er zijn vaak meer dtb's dan je al hebt geraadpleegd, een reden te meer om geen voorbarige conclusies te trekken.

a) wat betreft peter thonissen: betrek hierbij bijvoorbeeld als bron het cijnsboek Schaijk van de Commissie van Breda (BHIC 1158)
Voorbeeld
cvb 1158/325 cijnsboek Schaijk 1691-1813
Stijntjen bij versterf van haeren man Derick Hermens van Helmont gilt uijt de helfte van de Weijers groot 3 mergen gelegen neffens Dennis Janssen en Teuwen Wolters 1 stu. 11 den.
> 21 april 1694: Aelken Derricks van Helmont bij versterf van haere moeder Stijntjen
> 12 october 1713: Teunis Jacob Laemers in de Oliemeulen bij erfcoop van Derrisken
>17 maart 1727: Peter Oliemeulen bij versterf van sijn vader Tonnis en erfdeilinge
> 24 mei 1745: Barabara de wed. bij versterf van hare man met vier kinderen; Lijsbeth Peter Olijmeulen bij erfdeijlinge tussen de moeder en kinderen
> 13 october 1761: Francis Peter Oliemeulen bij erfmangelinge met Lijsbeth Peters Olijmeulen
> 10 october 1764: Cornelis Wilbers bij erfmangelinge met Francis Peter Olijmeulen
(nevens Matheus Groot van beide zijden)
> 20 maart 1775: Joanna van der Wielen weduwe bij versterf van haren man Cornelis Wilbers en testamentaire dispositie
> 17 november 1790: Cornelis van der Wielen bij versterf van zijne muije Joanna van der Wielen en testamentaire dispositie
.
En
CvB_1158/236_cijnsboek Schaijk 1691-1813
Teunis Jacob Laemers in den Olijmeulen bij versterf van sijn vaeder Jacob Laemers gilt uijt huijs en hoff gelegen in den Olijmeulen groot 5 mergen neffens de Meulengraef en Jenneken in den Olijmeulen 4 st. 11 den.
> 18 november 1728: Henrik Wellens met 7 kinder bij versterf van haren schoon en grootvaeder Teunis en erfdeilinge
> 20 juni 1744: Wilhelmus Kerckhof bij erfeijlinge
(nevens Jan Olimeulen en de gemeene wettering)
.
en nog veel meer.

b) Odilia Theodorus en Odilia Thonissen getrouwd met Jacobus Jois Jacobi Spaenjers zijn niet dezelfde persoon. Odilia en Jacob trouwen in Ravenstein, maar gaan ook in ondertrouw in Niftrik:
DTB Ravenstein 1714 matrimonio juncti sunt 24 junii Jacobus Janssen Spanjarts et Odilia Thonissen. Testes: Elisab. Jansen et Geraedus Egberts Niefterick.
.
DTB Niftrik NG [23] 1714 den 2 junius ondertrouwt Jacobus Janssen Spanjaerts, jm van Dieten, met Ida Teunissen, jd van Nifterick. Getuijgen de moeder van de bruidegom en de vaeder van de bruijt. Getrouwt tot Dieten den 25 dito.
.
ik hoop je met deze corrigerende tik de rechte weg gewezen te hebben, en groet hartelijk,
theo spanjers

Gerard Hoefnagel zei op 23 november 2016 om 14:30 uur

Wil toch nog wat informatie met jullie delen. Allereerst ieder kan doen met deze informatie wat hij of zij wil. Probeer alleen maar een weg terug te vinden, naar het ontstaan van een naam. Zo ook met Cornelius Theodori, van 2-8-1641.
Zie de naam Theodorus en Cornelus. Komt terug in de stamboom.!!!! Zijn kinderen hebben de naam Thonissen gekregen. Bij hun huwelijk. In het doopregister is naam de Oliemeulen bij zijn zoons geschreven. In de Oliemeulenstraat ? woonachtig.
In Ravenstein had men ook ex Schaijk kunnen zetten.
Ben gaan zoeken naar Odilia Theodorus 9-5-1671 die is alleen te vinden
in het doopregister Uden. Zij verhuist naar de Oliemeulenstraat Schaijk.

Ga dan zoeken op Odilia Thonissen kom terecht bij de gezinsstaat Joannis Spagniers die overleden is in Schaijk. Dit is de door mij gebruikte bron.
Op 24-6-1714 trouwt te Ravenstein Jacobus Jois Jacobi Spaenjers 25-10-1691 met Odilia Thonissen waarvan men geen gegevens van heeft gevonden.
met de opmerking ongeveer 25 jaar oud bij het trouwen.
Men wist in Ravenstein toch waar zij vandaan kwam. Wonende in de Oliemeulen te Schaijk. Voor mij is Odilia Theodorus en Odilia Thonissen dezelfde persoon. Een zus van Petrus Thonissen.
Hoop jullie van dienst te zijn geweest.

Met een vriendelijke groet uit Wijchen

P.S. Heb gisteren bij het BHIC weer een naam teruggevonden waarbij het ontstaan van deze naam op precies dezelfde wijze tot stand is gekomen als hierboven.

jan lange zei op 26 oktober 2016 om 20:47 uur

Peter Thonissen Oliemeulen x 1712 Barbara v.d. Linden heeft een broer Jo(o)stinus/Stinus Thonissen Oliemeulen x Schaijk 1722 Jenneke Jacobs. Verder een zus Maria Thonissen Oliemeulen x Schaijk 1707 Hendrik Wellens Kerkhof en een zus Anna Elisabeth Tonis Olijmeulen, die 16.4.1712 in Schaijk begraven wordt als jonge dochter (20 jr. oud).
In het Doopboek Schaijk ontberen we begin 1700 de doopgetuigen, maar in 1731 bij doop Jacomina d.v. Peter Thonissen zien we de vrouw van Justinus als doopget. optreden: Jenneke Stinus Oliemeulen.
Er zijn, zie je in overzicht DTB BHIC, diverse takken van families Oliemeulen, die niet direct herleidbaar zijn tot dezelfde familie Oliemeulen. Oliemeulen was een toponiem en men woonde er in of kwam eruit.
Ik bouw onderstaande op uit de vasthoudendheid aan het patroniem Thonis. Er zijn dus 4 kinderen met de vadersnaam Thonis.
En er is nl. een vader Thonis Jacobs in de Oliemeulen in Schaijk ! Hij huwt twee keer. Te Herpen 4.4.1676 met Josijntje Henrics Verhoeven; deze overl. te Schaijk op 10.10.1676 aan de Melesoen.(= dysenterie/rode loop ? zij is niet de enigste, die aan die ziekte sterft; zie scan 104 van boek 15).
Thonis hertr. Schaijk 13.10.1677 met Jenneke Peters Aerts.
Uit dit huw. wordt gedoopt Schaijk 20.12.1680 Jacobus, get. Joes Jacobs en Richamet Rutten. Joes Jacobs in/uit de Oliemeulen is de broer van Thonis Jacobs, hij huwt 12.2.1676 met Willibrorda Joosten Noijen en krijgt o.m. 4.7.1677 kind Agnes, 14.7.1678 Jacobus, op 13.5.1693 een zoon Jan.
Richamet Rutten is Richamet Peters Aerts (zus van Jenneke) x Schaijk 29.1.1676 Rutger Hermans Walrams.
Tweede dopeling is Anna Elisabeth ged. 25.7.1692 (in boek 15 zie je in scan 84 echt vader Thonis ipv Thomas staan !), get Jan Wellens uit Deursen en Itgen Hermens int Ven.
Door de hiaten in doopboek Schaijk 1681-1695 zullen we de doop van de andere kinderen van Thonis Jacobs in de Oliemeulen, nl. Jostinus (naar de eerste overl. vrouw) en Peter en Maria niet snel vinden).
We vinden Thonis Jacobs in de Oliemeulen te Schaijk op 13.1.1691 als get. bij doop van Joannes z,v. Jan Jacobs Dircx x 26.1.1672 Peterke Jans Peters. Doop van hun tweede kind Richarda 13.1.1677, wat rechtvaardigt, dat deze Jan Jacobs Dircx de zoon is van Jacob Dircx Joosten, wiens vrouw Rijckxken overl. Schaijk 13.3.1665.
Thonis Jacobs in de Oliemeulen begr. Schaijk 10.2.1727 in de kerk bij OLV-altaar in de gang tgo de trap van de preekstoel; zijn vrouw Jenneke Thonissen Oliemeulen begr. in kerk Schaijk naast OLV- altaar 26.6.1716.
Dan nog de vader van Thonis Jacobs: Jacob Lambers in de Oliemeulen begr. Schaijk 11.12.1672; zijn vrouw Lijsken 4.9.1668.
Mij lijkt er geen enkele reden om niet trouw aan het patroniem Thonissen de generaties terug zo te bewijzen.
Losse einden: huw. Schaijk 18.5.1680 Jan Jans Hendriks in de Oliemeulen x Margaretha Jans Hendriks uit Heesch.
Peter Dircx in de Oliemeulen x Maria Gerrits Schaijk 15.2.1670.

Gerard Hoefnagel zei op 26 oktober 2016 om 15:22 uur

Beste Jan, heb het niet over Cornelius Dircx .
Waarom zeg je de ( zoon van Thonis )

de naam Thonissen is in de akte gezet als vervanging van Theodori.
Oliemeulen is de verwijzing van de plek van herkomst.
Patroniem mocht niet meer Vader Zoon,,,, Zoon Vader.

Bij het huwelijk van Francis Peter Oliemeulen verdwijnt de naam
Thonissen (Theodori)

Met een vriendelijke groet uit Wijchen
Gerard

jan lange zei op 26 oktober 2016 om 14:55 uur

Ik kijk wat vreemd aan tegen de overgang van een Petrus Thonissen (de zoon van Thonis) ged. 1679 naar een vader Cornelius Dircx. Dat lijkt me een ? waard.

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper bhic zei op 26 oktober 2016 om 11:19 uur

Beste allemaal, Gerard heeft de onderste stamboom wat uitgebreid. Kijk maar eens goed, er staan weer wat nieuwe interessante gegevens in. Bedankt Gerard!

Karma Rowe zei op 21 oktober 2016 om 06:28 uur

Hi Gerard,
Just had a look at this tree, Wow. I did not know much about Gerardus Adriani Hoefnagels other than that he was married to my 5th great aunt. This tree will give me lots of info and a few more cousins. I will email Ben just to touch base. Many thanks for the info.
Greetings from Australia.

Gerard Hoefnagel zei op 20 oktober 2016 om 10:26 uur

Hallo Karma, had nog niet alles zoals gezegd, ben op Google gaan zoeken naar
Gerardus Adriani Hoefnagels dan kom je uit bij Ben Kusters stamboom,
met datgene wat ik had vergeleken met dat van Ben en wat blijkt je zit aan dezelfde boom als ik. Overigens de stamboom van Ben Kusters die heeft hij geweldig gemaakt. Karma hier kun je jou weg terug vinden. Heb inmiddels een mail gestuurd naar Ben of hij aanvullingen van mij wil hebben.

Gerard met een vriendelijke groet uit Wijchen

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper bhic zei op 19 oktober 2016 om 09:54 uur

Wat leuk, van de naam Oliemeulen gaan we naar de naam Hoefnagel! Fijn dat jullie elkaar zo kunnen helpen.

Wie weet is er toch nog een verband te vinden in jullie stambomen, Gerard en Karma. Beide families hebben wortels in Asten. Veel succes met jullie stamboomonderzoek en natuurlijk blijven we graag op de hoogte!

Gerard Hoefnagel zei op 19 oktober 2016 om 09:21 uur

Hallo Karma,
De tak Judocus zit zover ik weet niet aan onze boom. Maar ik heb niet alles,
het zou wel kunnen.!!!!!! Had je graag verder geholpen.
met een vriendelijke groet uit Wijchen

Karma Rowe zei op 19 oktober 2016 om 02:08 uur

Hi Gerard
I have a Judocus Hoefnagel, Born 1767i in Asten, son of Gerardis Adriani HOEFNAGELS. Gerardis was married to my 5th Great Aunt Elisabetha Jacobi BOSMANS. Any connection?

Gerard Hoefnagel zei op 18 oktober 2016 om 18:15 uur

Hallo, Gijsbertus
Heb geen tak met jou gevraagde Hoefnagel, begint bij ons omstreeks 1440 te Gemert, daarna Someren, Asten, Haren. Had je graag verder willen helpen.
Met een vriendelijke groet uit Wijchen

Gijsbertus van Schaik zei op 18 oktober 2016 om 15:08 uur

Hallo Gerard Hoefnagel;
Bezig zijnde met de stamboom Hoefnagel in Urk, oorsprong plaats Hunsdorf (in het Land van Gullik) en via Harderwijk in Urk gearriveerd
Heb je een genealogische band met die tak?

Gerard Hoefnagel zei op 13 oktober 2016 om 11:26 uur

Als je zoekt naar hun kinderen met oli*
jong
schaijk
dan krijg je 8 kinderen. Net wat Norah zegt. Op 1-4-1849 is overleden Dorethea Maria oud 17 jaar, zou geboren moeten zijn in 1832, alleen kan haar niet vinden in het register. Is zij nummer 9. !!!

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper bhic zei op 13 oktober 2016 om 09:36 uur

Bedankt voor je reactie, Gerard! Leuk dat jullie elkaar zo kunnen helpen. Ik heb zelf nog even gezocht op de naam Jan Hendrik Oliemeulen en ik vond onder andere een registratie in het bevolkingsregister van Schaijk.

Hierin vond ik de registratie van vijf kinderen, namelijk Arnoldus, Martinus, Cornelius, Lambertus en Hendrikus Oliemeulen. Je kunt de akte zelf bekijken door te zoeken bij 'Mijn Stamboom' op de naam Jan Hendrik Oliemeulen. Vervolgens selecteer je het bevolkingsregister als bron en eventueel kan de plaatsnaam Schaijk worden ingevuld. De akten kunnen thuis ook gratis worden ingezien. Veel plezier ermee!

Gerard Hoefnagel zei op 12 oktober 2016 om 17:20 uur

Jan Hendrik Oliemeulen is de zoon van Arnoldus Oliemeulen en Clara van den Heuvel. Arnoldus 19-1-1759 overleden 13-3-1843 is de zoon van Francis Peter Oliemeulen en Theodora van den Hoogen. Dus deze stamboom is ook voor jullie van toepassing. Hoop je geholpen te hebben. Groetjes uit Wijchen

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper bhic zei op 12 oktober 2016 om 14:37 uur

Beste Jo en Norah, bedankt voor jullie reacties. Ik ga ze doorsturen naar Gerard Hoefnagel, de auteur van dit verhaal.

Norah zei op 12 oktober 2016 om 00:24 uur

Echtpaar J.H. Oliemeulen-de Jong had in totaal 8 kinderen.
U vindt hen terug bij het BHIC; stamboom > personen zoeken.
Mvg.

mevr. Jo Geurts zei op 11 oktober 2016 om 22:46 uur

Heel ver terug hadden wij ook familie in Schayk wonen met de naam Oliemolen.
Het was Jan Hendrik Oliemolen hij was getrouwd met Anna Maria de Jong.
Hun zoon was: Hendricus Oliemolen 2-6-1835. Hij was getrouwd met Maria Elisabeth Geurts 22-3-1848. Of Jan Hendrik nog meer kinderen had weet ik niet. Hun zoon Hendricus is toen hij alleen kwam te staan naar familie Geurts in Uden vertrokken.