Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.

Reacties (2)

Rolf Vonk zei op 24 oktober 2017 om 20:36
Dag Cor,

wat mooi hoe je refereert aan enkele inmiddels historische ontsluitingswegen en hoe die tegenwoordig nog altijd het verkeer vlot afwikkelen. In de geest van Buskens, zullen we maar zeggen. Is die eerste rondweg niet de Ringbaan, nog voordat de latere Rondweg werd aangelegd?
Cor van den Broek. (Bruukske) zei op 24 oktober 2017 om 11:54
Leuk om te lezen, Rolf Vonk.
De rondweg, (N265) is er gekomen, volgens mij pas in 1956 voltooid. Maar ook de land van Ravensteinstraat werd in die tijd doorgetrokken en via de Kornetstraat kon met toen voortaan richting Nistelrode. In die tijd is ook ten zuiden van de N265 begonnen met het bebouwen van de Bitswijk en het valt mij daarbij op dat er over de infrastructuur, goed is nagedacht. Een halve eeuw later is men met de bebouwing van den Hoenderbosch (Uden Zuid) begonnen, waarbij een goede infrastructuur ver te zoeken is. Vele hoekjes met doodlopende wegen. Zelfs een grote doorgaande weg, de Morgenweg, werd ineens doodlopend omdat er een hooggeplaatste ambtenaar kwam wonen...!