Op 5 november 1943 stortte om 14.00 uur een Amerikaanse B-17F van het 381BG/535BS neer ter hoogte van Klundert aan de zuidzijde van het Hollands Diep. De bommenwerper werd gevlogen door 1st Lt D.K. Hopp.
Crewmembers
Pilot, 1st Lt Donald K. Hopp
Co-Pilot 2nd Lt Walter C. Carr
Navigator 2nd Lt Marshall E. Tyler
Bombardier 1st Lt William J. Johnston
Radio Operator T/Sgt Roy W. East
Engineer T/Sgt Alexander M. Girvan
Ball Turret Gunner S/Sgt Armond R. Richard
Tail Gunner S/Sgt Richard E. Woodyatt
Left Waist Gunner S/Sgt Robert G. True
Right Waist Gunner S/Sgt Julius F. Greer
B-17F met serialnumber 42-30852, genaamd Blowin’Bessie was op een missie naar Gelsenkirchen, Duitsland om de Synthetic Oil Factory te bombarderen en werden op hun route terug naar hun basis in Ridgewell, Engeland geraakt door Flak. 2 Motoren werden geraakt en zij raakte achter op de formatie nabij de Duitse-Nederlandse grens.
1st Lt Johnston is in de buurt van Breda uit het vliegtuig gesprongen. Hij landde in het water en is verdronken. Zijn lichaam werd later die dag gevonden bij Moerdijk en hij werd begraven in op de Katholieke begraafplaats Oosterhout. Na de oorlog werd hij herbegraven op Margraten.
S/Sgt Woodyatt, S/Sgt True, S/Sgt Greer, S/Sgt Richard, T/Sgt East en 2nd Lt Carr hebben geen kans gehad om uit het vliegtuig te springen omdat zij al gewond of gedood waren. Men vermoed dat zij zijn allen met het vliegtuig neergestort zijn en worden nog steeds vermist. Al hun namen staan op de Walls of the Missing op Margraten.
1st Lt. Hopp , 2nd Lt Tyler en T/Sgt Girvan werden gevangen genomen. 1st Lt. Hopp en 2nd Lt Tyler werden naar Stalag Luft 1 Barth-Vogelsang Prussia 54-12 gestuurd en T/Sgt Girvan naar Stalag Luft 3 Sagan-Silesia Bavaria 49-11.