Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.

Reacties (4)

Marilou Nillesen
Marilou Nillesen bhic zei op 8 november 2022 om 09:29
Bedankt voor het insturen van de foto, Tiest. Levert toch een mooi plaatje op en een interessante toelichting. Dank je!
Tiest van den Boogaard zei op 7 november 2022 om 21:18
Hoi Marilou, ik las je reactie en besefte pas bij het teruglezen dat jullie denken dat pa een foto had van de vrachtwagen OP het veer. Het betreft echter een foto van zijn verhuiswagen (destijds) die door zijn oom Harrie (die later een karosseriefabriek in Australië begon met zijn familie). Harrie Donders (ver)bouwde de trailer zodat hij, door de ronde voorkant, superkort achter de truckcabine kon draaien, en met de schuin oplopende achterkant geen problemen met de op/afrit had en met (hij sprak dacht ik van pont 5 of pont 3) de korte wielbasis nét op het dek en met de slagbomen (of ketting) open altijd veel tijd won. Ik weet niet meer precies of die tijdwinst kwam doordat hij niet op ‘n groter veer hoefde te wachten of doordat hij niet via Moerdijk hoefde.
Marilou Nillesen
Marilou Nillesen bhic zei op 1 november 2022 om 08:48
Ah interessant, Tiest! Zou je de foto willen mailen naar info@bhic.nl ovv Bruggen en veren? Dan zetten we die er hier graag bij.
Tiest van den Boogaard zei op 31 oktober 2022 om 14:53
Veer Sleeuwijk jaren '60: Mogelijk voeren er twee veren bij Sleewijk maar m’n vader en zijn vader lieten bij een oom die een carrosseriebedrijf had speciaal deze verhuisoplegger bouwen, die door de ronde voorkant en de schuin oplopende achterkant met de slagbomen open nét met alle wielen dwars op de pont paste. (foto beschikbaar)