skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg

adrianus van Gunst geboren ong. 1709 Oud Gastel

y.kronieger vertelde op 24 september 2012 om 20:24 uur
Ik zoek de namen van zijn ouders.
Hij is gehuwd met Joanna Adamsen Adami in 1741

Reacties (8)

Dorethé zei op 24 september 2012 om 20:35
Ik dnek aan de Adrianus van Gunst, gedoopt 0p 05-05-1716 te Oud en Nieuw Gastel, zoon van Cornelius van Gunst en Anna de Vreij.
De oudste kinderen van Adrianus en Joanna, een tweeling gedoopt op 10-10-1741, heten Anna en Cornelius.
Cornelius van Gunst en Anna de Vrij zijn gehuwd in 1712. Cornelius was op dat moment vermoedelijk weduwnaar van Joanna van Hoof. E.e.a. is vrij gemakkelijk terug te vinden via de website van het Regionaal Archief West-Brabant. Aan jou om te controleren of dit allemaal klopt. Succes!
Anneke Dekkers zei op 4 oktober 2012 om 15:40
Wat gaaf om te lezen. Ik ben ook bezig in dit deel (maar was nog niet zo ver)van mijn stamboom en heb informatie over een andere dochter: Joanna die met Joannes de Kler(c)k uit Halsteren is getrouwd. In stamboom Ros-van Zegwaard staat info over dochter Anna (tweelingzus van Cornelis).
Dank Dorethé, nu kan ik ook weer verder.

Gro
Dorethé zei op 4 oktober 2012 om 18:58
Anneke, wees voorzichtig met info uit stambomen op internet, neem deze niet klakkeloos voor juist aan. Er zijn stambomen waaraan gedegen onderzoek ten grondslag ligt, maar er zijn er ook die alleen maar bestaan uit overgenomen gegevens, compleet met eventuele fouten. Ook in indexen kunnen - ondanks controle - fouten zitten.
Ga daarom zelf na of de gegevens die je vindt wel kloppen. Probeer altijd (scans van de) originele bron in te zien. Succes!
Anneke Dekkers zei op 5 oktober 2012 om 15:48
Van zelfsprekend moet iedereen dat doen.
Y, ik kom ook voort uit Van Gunst en u heeft me zo nieuwsgierig gemaakt zodat ik verder ben gaan zoeken. Leuk, leuk, leuk. Ik ben tot 1609 gekomen maar de gevolgtrekkingen zijn niet allemaal even zeker.
Wel is duidelijk geworden dat hij (Cornelius)voor Joanna van Hoof(Hove) weduwnaar was van Maria (Nicolaessen) (Claes)Everden die op 15-03-1704 te O-N Gastel overleden is. Veel succes.
Succes met het zoeken.
Anneke Dekkers zei op 5 oktober 2012 om 15:57
N.B. Adrianus van Gunst is op 2-3-1709 te O-N Gastel geboren als 3e kind van Cornelius van Gunst en Joanna Wouters van Hove. Bij zijn overlijden op 30-1-1784 te O-N Gastel staat namelijk vermeld dat hij ± 75 jaar is.
anneke dekkers zei op 5 oktober 2012 om 16:02
Hoi Anneke, ik ben bezig het verband te leggen tussen adrianus van Gunst en de Familie van Gunst omgeving Steenbergen, waar ik zeker van af stam.Fam. de Jong en de Groot komt ook in mijn stamboom voor.

groet Yvonne
Anneke Dekkers zei op 5 oktober 2012 om 21:11
Hallo Yvonne,
Ik snap dat je het verband probeert te zoeken. Het ligt immers dicht bij elkaar. Ik heb al mijn lijnen van Oud en Nieuw Gastel uitgezocht. Mijn voorouders komen allemaal uit deze omgeving. In mijn familie geen de Jong en de Groot, eerder Dekkers,Vermeulen, Disco, van Osta en de Klerk en nog vele anderen. Ik volg alleen de hoofdlijnen en daar heb ik mijn handen vol aan. Maar leuk blijft het. Succes
Anneke Dekkers zei op 5 oktober 2012 om 22:23
Hoi Anneke, in mijn stamboom komt Disco ook voor, getrouwd met Geertrui de Groot, directe familie van mij. Misschien toch ergens verwantschap, deze naam kom je niet zo vaak tegen.

groet Yvonne

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.