skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Roxanne Lokin
Roxanne Lokin Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Roxanne Lokin
Roxanne Lokin Bhic

Christiaan Verbakel geboren Den Dungen 1864

theo vertelde op 18 november 2013 om 12:46 uur
Christiaan Verbakel,geboren Den Dungen 28 augustus 1864, is soldaat geweest en zou volgens familiegeruchten naar Groot-Britannië of de Verenigde Staten zijn geëmigreerd. Ik heb daar tot op heden geen enkele aanwijzing voor kunnen vinden. Wie helpt?

Reacties (9)

Norah zei op 18 november 2013 om 12:55
Je vindt hem ook terug bij de militieregisters, maar dat weet je natuurlijk wel.
Bob Ravesteyn zei op 18 november 2013 om 14:42
Christiaan, bij "ga het na"en bij "van papier naar digitaal"staan emigranten registers en registers van soldaten in het buitenland on line.
Bovendien staan er op het www registers online van emigranten die in Amerika zijn aangekomen.
Dorethé zei op 18 november 2013 om 23:54
Je kunt ook zoeken bij Ellis Island, de plaats waar veel migranten aankwamen in de VS.
Dorethé zei op 18 november 2013 om 23:57
Voor de mede-speurders: Christiaan is een zoon van Hubertus Verbakel en Theodora Raaijmakers.
Dorethé zei op 19 november 2013 om 00:04
De familie was behoorlijk verhuislustig: Christiaan in geboren in Den Dungen, in 1868 ging het gezin naar Haaren en in 1867 naar Vught.

Vader Hubertus overlijdt in 1879 in Vught, moeder Theodora in 1872.

Vanaf hier houdt het spoor even op...
Norah zei op 19 november 2013 om 00:33
Er was nog een zus Linderdina Verbakel die in Delfshaven getrouwd is...
Ook niet naast de deur.
theo zei op 19 november 2013 om 11:52
Norah,

Inderdaad een verhuislustige familie. Mijn overgrootvader Johannes Verbakel geboren Vught 1868 komt uiteindelijk in 's-Hertogenbosch terecht. Van zijn zusjes heb ik de gegevens. Nazaten van die zusjes konden mij ook niet vertellen waar Christiaan is gebleven en de oom en tante van mijn vader ook niet.
Dorethé zei op 19 november 2013 om 13:18
Zoals Norah ook al aangaf, Christiaan is ook terug te vinden op www.militieregisters.nl. Ik zou zeggen, bekijk die scans eens. Dat kan info opleveren over zijn militaire carriëre, zoals waar en wanneer hij gediend heeft. Met die info zou je verder kunnen zoeken in de militaire stamboeken bij het Nationaal Archief in Den Haag (www.gahetna.nl).
Norah zei op 19 november 2013 om 17:06
Het blijft spannend...

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.