skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

Doop van Michaël van Bruggen (Verbuggen), overleden in Moergestel op 28-12-1743

Marian Koedijk vertelde op 3 juni 2018 om 12:27 uur
Op 13 mei 1743 trouwen in Moergestel Michaël van Bruggen (Verbuggen) en Elizabet Christiaen van Ostaij. Zeven maanden na het huwelijk overlijdt Michael al op 28-12-1743 in Moergestel.
Het echtpaar krijgt 1 dochter Maria, gedoopt (RK) 30-09-1743 in Moergestel (get. Cornelius van Ostaij en Joanna van Beeck) en aldaar overleden op 31-01-1810.

Kent iemand de doopdatum en de ouders van Michael?

PS. Van Elizabet en dochter Maria heb ik alle gegevens kunnen vinden.

Reacties (4)

Norah zei op 3 juni 2018 om 16:02
Heb je niet een protestante huwelijksinschrijving of een huwelijk voor de schepenen? Staat vaak meer bij.

Wat ik wel vond was>>>

Machiel van der Bruggen * 23-04-1719 Vught, zoon van
Gordianus van der Bruggen en Helena Jansen van Kessel.

Dit hoeft hem niet persé te zijn...
Marian Koedijk zei op 3 juni 2018 om 22:15
Hallo Norah. In de huwelijksakte staat dat Michael van Moergestel kwam.
Norah zei op 3 juni 2018 om 23:51
Bij de alfabetische fiches dopen Moergestel(zoekakten) kwam ik de naam Verbruggen of van Bruggen niet tegen, behalve dan die doop uit 1743.
Michael kan natuurlijk ook onder zijn patroniem gedoopt zijn.
Verder kan er wel staan dat hij uit Moergestel kwam, maar daar hoeft hij niet gedoopt/geboren zijn geweest.
Norah zei op 4 juni 2018 om 11:15
Verder is aan te raden om bij www.regionaalarchieftilburg.nl te zoeken. Daar kwamen wel kinderen Verbruggen voor, voornamelijk in Loon op Zand.
En met een wat minder voorkomende naam als Michaelis, zou je ook de R.K. dopen van Moergestel kunnen nagaan. www.zoekakten.nl
Mvg.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.