skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg

Francis(cus) Casteels en Fucia van Loon na 1733

Marjolein vertelde op 8 juli 2018 om 11:59 uur
Franciscus Casteels (Casteel, Kasteels, Chateau, Cato, Schato) gertrouwt op 25-05-1732 met Lucia van Loon, gedoopt op 07-04-1700 te Oisterwijk als dochter van Petrus van Loon en Maria van Hoof (Hoef).

Op 11-02-1733 wordt in Oisterwijk hun dochter Joanna Maria gedoopt.

Na deze doop kan ik van beiden niets meer terugvinden.
Kent iemand de overlijdensdatum en -plaats van Francis en Lucia?

Volgens de trouwakte is Francius gedoopt in Den Bosch. Ik vermoed zo rond 1692. Kent iemand zijn exacte doopdatum?

Reacties (6)

Norah zei op 8 juli 2018 om 12:03
Kijk eens op de site van -erfgoed 's-hertogenbosch-.
Je vindt hem hier terug met een andere vrouw, mogelijk hertrouwd. Raad je wel aan het te checken of het niet om een andere Francis gaat.
Mvg.
Wils zei op 8 juli 2018 om 13:00
Gedoopt "s Hertogenbosch:
09-01-1699 Franciscus Schattau
zoon van:
Eramus Schattau en Joanna Constant
wils zei op 8 juli 2018 om 13:21
Ik denk dat Norah bedoeld:
Franciscus Chateau en Anna Catharina Boodenstaf
Zij lieten in 1743 en 1747 kinderen dopen te "s Hertogenbosch.
Ik vermoed dat deze Franciscus een zoon was van Remigus Chateau en Maria van den Hove.
Norah zei op 8 juli 2018 om 20:14
Er werden meer kinderen in Den Bosch gedoopt, beste zoeken onder bo*de*staf*. Een zoon heette Joannes Remigius, en zo krijg je waarschijnlijk de grootvader te "pakken".
Helena zei op 9 juli 2018 om 06:13
Franciscus Casteel: 1e huwelijk in 1722 in Oisterwijk met Joanna Maria Cornelius Jan Appels [ overl. in okt 1731] . Kinderen in Moergestel gedoopt (r.k.). Bij eerste kind (*1722) was een Erasmus Casteel doopgetuige [ zie scan via RAT] . Vermoedelijk was hij de grootvader van de dopeling. Dan ga je toch denken aan die doop te 's-Hertogenbosch op 9 jan 1699, zoals hiervoor door Wils al genoteerd werd. Een andere doopgetuige in Moergestel (in 1724) was een Carolus Casteel <- hij liet o.a. zelf (in 1725 ) een van zijn kinderen Erasmus dopen. Mogelijk waren Franciscus en Carolus broers. Bij het derde kind in Moergestel (in 1726) was een Joanna Chatau doopgetuige. (zou Joanna Constant, de grootmoeder geweest kunnen zijn? of anders een tante van de dopelinge)

Maar je vraag was : waar zijn deze twee gebleven...?
Franciscus Casteel in 2e huwelijk in mei 1732 in Oisterwijk met Lucia van Loon
Nog geen antwoord hiervoor gevonden ; even verder zoeken...
Zag wel dat bij het begraven van een kind (m.) van Franciscus Casteels op 8 sep. 1727 te Moergestel -> de vader Franciscus genoteerd werd als 'militis'..hij was toen dus soldaat. [ zie scan bij RAT]. Dat hij soldaat was maakt het er niet gemakkelijker op..die kun je n.l. op veel plaatsen moeten gaan zoeken en hopelijk vinden.
Marjolein zei op 9 juli 2018 om 11:03
Norah, Wils en Helena, ik ben erg blij met jullie hulp.
Hartelijk dank.Ik ben weer wat verder met de familie Casteels.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.