skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

Gerardus Philipse (Flipsen) geboren in Breda 1814

Tiny vertelde op 19 september 2013 om 11:22 uur
Beste forumlezer,

Gerardus Philipse wordt in Breda geboren op 8-9-1814 als zoon van Cornelius Philipse en Joanna van Unni(c)k.

In 1829 komt hij nog een keer in het bevolkingsregister van Breda voor als Gerardus Flipsen, 15 jaar.

Hierna ontbreekt elk spoor van hem, ook bij navraag in het archief van Breda.

Weet iemand meer over hem?

Reacties (3)

Dorethé zei op 19 september 2013 om 16:21
Bij de volkstelling 1839 woont hij inderdaad niet meer bij zijn ouders, wel zijn 4 jongere broers en een jongere zus.
Ik zit dan toch te denken, dat hij rond 1833 in dienst is gegaan en mogelijk als militair ergens terug te vinden is in militieregisters.
Norah zei op 19 september 2013 om 22:17
In 1830 ontstaan van het koninkrijk België.
Wat ik me herinner van deze vraag van 2 maanden geleden, is dat de moeder even in Brussel gewoond heeft.
Zou toch ook eens de archieven België proberen in te zien.
Lieve zei op 19 september 2013 om 23:33
De ouders van Gerard overleden in 1855 en 1856. Je zou misschien eens kunnen kijken of er een memorie van successie van één van de ouders bestaat. Daar worden de naam en woonplaats vermeld van de kinderen die op dat ogenblik nog leven.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.