skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

Gezocht: Geboorte Willem Mulder/Muller (geb. Soomersheim (?) circa 1795; woont in Leiden in 1827)

J.M. vertelde op 20 oktober 2011 om 17:51 uur
Willem Mulder overlijdt op 30 juli 1827 in Leiden, Zuid-Holland op 32 jarige leeftijd. Hij is ongehuwd, maar heeft een erkende zoon (Johannes Mulder, geb. 10 juni 1827) met Elisabeth van den Bosch. Hij woont in de kazerne bij de Witte Poort.Op zijn overlijdensakte worden zijn ouders genoemd als Stephanus Muller en Elisabeth Helser, zijn geboorteplaats als Soomersheim. Op de trouwakte van zijn zoon Johannes wordt Willem's naam gegeven als Willem Mulder of Muller; beide spellingen hou ik dus in de gate bij het zoeken.

Nu ben ik op zoek naar welke plaats Soomersheim zou kunnen zijn. Ik kan geen plaats in Nederland vinden die zo heet, ook niet met spelling Sommersheim. Gezien de namen Muller & Helser dacht ik dat het misschien in Duitsland zou liggen, maar ook daar tot nu toe geen geluk. Als iemand mij zou kunnen helpen met het vinden van deze plaats zodat ik verder kan zoeken naar Willem, dan veel dank.

Reacties (1)

Michiel zei op 20 oktober 2011 om 19:43
In de overlijdensakte van Willem Muller staat als geboorteplaats Dromersheim. Dat ligt in Rheinhessen.
Zijn familienaam is Duitsland zal Müller zijn geweest.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.