skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg

Gezocht kopie De Nederlandse Leeuw 1963

Alex vertelde op 11 september 2020 om 12:42 uur
Beste mede speurders,

Ik ben op zoek naar een kopie van DNL 1963,

Is iemand bereid om mij deze te leveren, al dan niet tegen een vergoeding kan ontvangen.

Het gaat om het artikel door Mr. Dr. J.C. Maris van Sandelingenambacht, Herziening historische hoofdstukken van ""Een Honderdtal Nederlandsche families.

Bij mijn herinnering wordt in de herziening gegevens vermeld van Roeland Dirk Jaspers gehuwd met Adriaentje Frans Adriaens de Vlamingdr. als voorouders van mijn.

Hun dochter Neeltje Roelands gehuwd met Anthonis Hendriks Oom

Dit wordt beschreven door:

-C.W. Maris van Sandelingenambacht. Een honderdtal Nederlandse families, Nijmegen (C.J. Thieme) 1946, blz. 217-218, en
-C.W. Maris van Sandelingenambacht. Herzienning historische hoofdstukken van Een honderdtal Nederlandse families, DNL 1963, k. 135-137).

Bij mij ontbreekt de bron van de volgende gegevens: ''Op 11-10-1622, eed van Huybrecht Jacobs als voogd en Jan Cornelisz. Vervloet als toeziend voogd van de vier hagelsteen weeskinderen van Roel Dircxen zaliger, met name Jacob oud omtrent 15 jaar, wezende een voorkind, Tanneken oud omtrent 6 jaar, Neeltje oud 3 jaar en Roelant Roelsen oud 1/2 jaar, alle drie verwekt bij Adriaentje Fransen, nagelaten weduwe van Roel Dircxen. ''.

Alvast mijn dank.

MvG
Alex

Reacties (5)

G.W.Ch. Lemmens zei op 11 september 2020 om 20:30
Dag Alex,
Het KNGGW heeft een web site waar je de vraag aan de secretaress of penningmeester kunt stellen voor een copie. Je moet dan wel betalen voor het copie of misschien kan iemand het artikel scannen voor je ? Je kwam wat te laat want ik heb al mijn ude copien pas weg gegooid !

Veel succes,

Gerard Lemmens
G.W.Ch. Lemmens zei op 11 september 2020 om 20:31
Dag Alex,
Het KNGGW heeft een web site waar je de vraag aan de secretaress of penningmeester kunt stellen voor een copie. Je moet dan wel betalen voor het copie of misschien kan iemand het artikel scannen voor je ? Je kwam wat te laat want ik heb al mijn ude copien pas weg gegooid !

Veel succes,

Gerard Lemmens
Alex zei op 11 september 2020 om 21:21
Hallo Gerard,

Ik zal hun gaan benaderen.
Wel jammer, dat je ze niet meer heb.

Met dank,

Alex
albert zei op 11 september 2020 om 21:43
ik heb jou via wetransfer het artikel toegestuurd

mvg
Alex zei op 11 september 2020 om 22:39
Dank je Albert,

Ik zag jouw mail :)

MvG

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.