skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

Gezocht ouders van Martinus Freijsen gedoopt 16 maart 1712 te Loon op Zand

Marco Freijsen vertelde op 1 december 2022 om 15:03 uur
Hallo ik zal mij even voorstellen ik ben Marco Freijsen 53 jaar en onderzoek de stamboom van de fam. Freijsen. Uit een eerdere vraag gesteld op het stamboom forum was de oudst betrouwbare bron een doopakte van Martinus Freijsen op 16 maart 1712 te Loon op Zand. Volgens de akte waren de ouders ene Petrus Freijse(n) en Johanna Willemse de Cort. van hen heb ik online geen informatie meer kunnen vinden. Hun eerste zoon is volgens mij Laurentius, ik vermoed dus dat de vader van Petrus/Peter, Laurentius heette. Bij verder onderzoek werd de oudste zoon Laurentius ook wel genoemd Freijsse/Freijsen, met de toevoeging "van den Schaepsbruch/Schaepsbrugh. Uit weer andere informatie kom ik ook de naam van de vader Peter/Petrus Laureijse van den Schaepsbruch tegen. Ik vermoed dat Laureijse een verbastering is van Laurentiusz oftewel zoon van Laurentius.

Ik heb dus meerdere vragen, waar komt de toevoeging "van den Schaepsbruch/gh vandaan. is Freijsen/Freijsse een verbastering van Laureijsse en zijn er aktes of andere bewijzen van beide ouders en of eerdere generaties. Ik heb gezocht naar van Schaepsbruch op internet en vond daar wel een tekst wat gaat over deze namen, de tekst komt overigzins vanuit dit forum. Hieronder een passage eruit en daaronder de link naar het hele stuk. In de tekst komt ook meerdere malen de naam Witlox of witlock voor. Blijkbaar zijn zowel van de schaepsbruch/schaepsbrugh en Witlox verbonden aan Loon op Zand en omgeving.

Peter Laureijsse van de Schaepbrugh, ged. Loon op Zand 22 maart 1670, tr. Loon op Zand 1700 Joanna Wilhelmus de Kort, geb. omstr. 1680.

https://www.bhic.nl/thread/view/page/2590/1

Bij voorbaat dank voor eventuele antwoorden op deze puzzel.

Met vriendelijke groet,

Marco Freijsen

Reacties (29)

Norah zei op 1 december 2022 om 16:09
Freijs/Vreijs etc. is een afgeleide van de doopnaam Laurentius.
Bij de familie Witlox is het juist een veel voorkomende voornaam.
Mvg.
Norah zei op 1 december 2022 om 16:47
Aanvulling:

Huwelijk te Drunen 05-09-1700.
Bruidegom was 30 jaar oud * Loon op Zand, bruid 22 jaar * Drunen.
In het algemeen trouwde men in de woonplaats/geboorteplaats van de bruid.
Marco Freijsen zei op 1 december 2022 om 18:22
Hoi Norah,

Dank voor jouw reactie. Ik ga zoeken op de door jouw doorgestuurde link. Voor mij nog niet helemaal duidelijk hoe de toevoeging van den Schaepsbruch hier in past. Dus als je nog meer weet dan heel graag.
grt. Marco
Wils zei op 1 december 2022 om 19:28
Hallo Marco,

ik kom de naam schaepsbrug (of welke variant dan ook, een zus Petrus trouwt als Guiliema Schotsbrue) vanaf ca 1700 tegen, de herkomst is voor mij nog een raadsel, het lijkt op een plaatsnaam of naam van een gehucht.

De ouders en broers en zussen van Petrus zijn volgens mij.
Laurentius Johannes trouwt 08-02-1667 te Loon op Zand. kinderen te LopZ
16-09-1668 Martinus
!!! 22-03-1670 Petrus trouwen zie bericht Norah!
31-08-1672 Antonius
07-09-1673 Henricus
25-12-1674 Joanna trouwt 11-11-1696 Petrus Johannes Colster
16-09-1676 Maria
18-07-1678 Wilhelmina trouwt 31-01-1706 Adrianus Vreijs Witlox
01-05-1682 Joannes (regelmatig doopgetuige bij neefjes en nichtjes)
Marco Freijsen zei op 1 december 2022 om 21:25
Hoi Wils,

In mij theorie is dit dus de samenvatting.

Martinus gedoopt 16 maart 7012, was tot aan nu toe mijn stamvader. Zijn ouders zijn Petrus Freijse(n), hier nog zonder toevoeging en Johanna Willemse de Cort. Ik heb de doopakte, dus dat moet kloppen. hun eerste zoon heet Laurentius doop 16-09-1702, Die doopakte heb ik ook, wel slecht leesbaar. Volgens mij staat er niet Petrus Freijse(n) maar Laureijsse oftewel zoon van Laurentius, althans mijn verklaring. Klopt het dan dat hun tweede zoon Martinus dus vernoemd is naar de vader van moeder? Wel heel toevallig aangezien de eerste zoon van Laurentius Johannes ook Martinus heet? hmmm moet nog veel worden duidelijk gemaakt. Jouw theorie over Schaepsbrug of Witlox, klopt denk ik. Ik denk dat het verwijst naar een "wijk" of zoiets in loon op zand. Volgens mij waren er toen nog geen straatnamen en verwijst het dus naar waar iemand woont binnen de gemeente, of althans wat men toen verstond onder een gemeente of zoiets. Witlox of whitlock, kan volgens google heel letterlijk genomen worden als zijnde Iemand met een witte haarlok of stroblond haar. Daarnaast zie ik beschrijvingen van een omheinde tuin waar look wordt verbouwd. Dat kan dan wee een plaatsaanduiding kunnen betekenen.

Mocht je voor mij aktes kunnen vinden of hoe ik deze kan vinden heel graag. Ik doe dit nog niet zolang dus iedere hulp wordt zeer gewaardeerd.

Alvast bedankt voor je hulp.

grt. Marco
Marco Freijsen zei op 2 december 2022 om 09:43
Hoi Max,

Reuze bedankt, ik ga ermee verder.

grt. Marco
Norah zei op 2 december 2022 om 12:11
Dan de andere kant van de familie:

Willem Willemse de Kort wonend Drunen x Adriaentien Aerts, wonend Udenhout.
Drunen, 22-12-1675.
Bruidegom was weduwnaar van Willemken Lamberts.

Johanna/Joanna * 27-05-1677 Drunen.
Johanna/Joanna II * 14-09-1680 Drunen.
In het algemeen kun je voor de jongste doop gaan, meestal ouder kind overleden.

Het is aan te raden om met -wildcards- bij archieven te werken.
En vóór 1700 ziet men meer het gebruik van slechts patroniemen, erna komen de latere (vaste) familienamen aan bod.

Mvg.
Norah zei op 2 december 2022 om 12:24
Aanvulling naar reactie van Wils:

Bruid en latere moeder was Elisabeth Martini. Je had gelijk.
www.regionaalarchieftilburg.nl
Marco Freijsen zei op 2 december 2022 om 13:50
Norah,

Wederom bedankt. Ik ga mij nog even verdiepen in Johanna. Volgens jouw eerdere bericht trouwde zij in 1700 op de leeftijd van 22. Dan kan de tweede Joanna geb. 1680 niet de bruid zijn.
Dan zou ik toch gokken voor de Johanna geb. 1667. Maar dan had zij 23 moeten zijn dus klopt ook niet helemaal. Ik ben het met jou eens dat na overlijden van eerste dochter, tweede dochter dezelfde naam krijgt. Als ik wat meer weet bericht het hier op dit forum.

grt. Marco
Dorethé zei op 2 december 2022 om 14:56
Marco, leeftijden genoemd in aktes zijn niet altijd correct, maar geven wel een indicatie. Men wist het niet altijd even goed. Vergeet niet dat vóór de 20e eeuw velen ongeletterd waren en moeite hadden met lezen, schrijven en rekenen of dat helemaal niet konden.

Het kan ook zo zijn, dat bij het trouwen de verkeerde doopakte gebruikt is, dat zien we ook wel vaker. Ik ben het met Norah eens, dat bij twee naamgenoten in een gezin de oudste meestal jong overleden is. Helaas werden baby's en kleine kinderen niet overal in de begraafboeken genoteerd.
Het is echter wel oppassen, wanneer bijv beide grootvaders of beide grootmoeders dezelfde naam hebben, bijv Joannes. De ene werd dan in het dagelijkse leven bijv. Jan genoemd, de andere Hannes.
Ook zien we dat Joanna, Joanna Maria, Anna Maria, Anna, Maria nogal een door elkaar gebruikt werden in de DTB-boeken.
Norah zei op 2 december 2022 om 16:40
Hallo Marco,

Elf jaar geleden is dit gezin ook enigszins op dit forum besproken >>>

Laurentius Joannes (van de Schaepbrugh) * 09-10-1639 Loon op Zand x
Elisabeth Martinus * ca. 1645 Loon op Zand.
Loon op Zand, 08-02-1667.
Norah zei op 2 december 2022 om 16:56
Gaan we nu naar de doop op 9/10 1639 L. op Z., dan staan er totaal geen ouders vermeld. Je weet nu alleen dat de vader Joannes heette...
De getuigen waren echter Thomas Arnoldi en Maria Adriani.
Zoals je wel weet of niet;), getuigen waren altijd belangrijk, meestal directe verwanten. En ook altijd de vernoemingen van de dopelingen.
Marco Freijsen zei op 2 december 2022 om 17:44
Hoi Norah,

Nee betreft de getuigen, dat wist ik inderdaad nog niet. Arnoldi en Adriani, klinkt niet echt Nederlands. Bijzonder volgens de verhalen van mijn vader en grootvader, zij leven helaas allang niet meer, kwamen wij oorspronkelijk uit Duitsland. Een link naar iets van Duitsland heb ik echter nergens kunnen terugvinden. Uit mijn DNA test komt dat ook niet echt expliciet naar voren. 60% west Europees, 30% Engels en 10% Scandinavisch. Percentages afgerond.
Betreft de toevoeging van de Schaepsbrugh of Schaepsbruch (in welke vorm dan ook), heb ik dankzij Wils wat informatie. De niet meer bestaande Loonse (turf) vaart liep van Loon op Zand naar Den Bosch. Op een oude kaart staat inderdaad een brug genaamd Schaepsbrugh of schaapsbrug die beide oevers aan weerszijde van de vaart verbond. Mijn vermoeden dat de toevoeging aan hun naam verwijst naar waar zij woonden dus redelijk klopt. Maar ik ga hiervoor nog proberen informatie in te winnen bij het archief in Tilburg. Ik neem aan dat de zoektocht verder terug in de tijd lastig wordt. We hebben dus een vader vermoedelijk Joannes genaamd hmmmm. Wat zou jij mij adviseren hoe nu verder?

En uiteraard wederom bedankt voor jouw hulp!!!!!

grt. Marco Henricus David Freijsen
Norah zei op 2 december 2022 om 20:03
Ook graag gedaan, Marco.
Je hebt nu over de namen Adriani en Arnoldi, dit waren geen Italianen:) maar gewoon de genitief(2e naamval) van de volledige naam als ik het goed heb. Kan ook de derde naamval geweest zijn. Met Duitse voorouders moet je dit kennen...
In de R.K. kerk was het gebruikelijk dat alles in het Latijn verwoord werd. Zo ook bij die doop uit 1639 > = Thomas van Arnoldus en = Maria van Adrianus. Dit waren dan de peter en meter van beide kanten van de familie, is nog wel gebruikelijk in deze tijd voor katholieken.
Vóór deze doop wordt het nu lastig, mogelijk wat te vinden in de schepen/notariële akten.
De naam van de Schaepsbrugge heeft maar kort bestaan, zag ik. Daarna Vreijssen?
Even een wat brutale vraag van mijn kant, heb je je hiervoor wel verdiept in genealogie?
Mvg.
wils zei op 2 december 2022 om 21:47
In 1627 werd de bewuste brug dus al genoemd.

2v d.d. 25-2-1627. Lenaert Aert Neelen achtergelaeten wed. wijlen Neeltken zijne huijsvrouwe dochtere wijlen Jan Stevens de jonghe, zijn tochte ende recht van tochte hem als hij seijde competerende in een 6e deel van eender stede gelegen alhier tot Loon omtrent de Waelwijcxse schaepsbrugge, oistwaert, zuijtwaert ende noirtwaert sheerenstraete ende westwaert Adriaen Eelens soe men verclaerden.
Max zei op 3 december 2022 om 12:46
In een notariële akte van 25 oktober 1704 voor notaris Cornelis Cloostermans te Tilburg (zie het het archief daar, scan 138/139 van 533) wordt Peter Laureijs van de Schaepsbrug genoemd (mét handtekening) als meerderjarige zoon van Elisabeth Marten Adrians en wijlen Laureijs Jan Gijben. Zijn moeder is "woonende tot Venloon, dat men noempt Loon opt zandt, ter plaetse genaemt de vaert bij de Schaepsbrugh aldaar". Daarmee kom je dus alweer een generatie verder. De grootvader van Peter is dus ene Jan Gijben (ofwel Gijsberts/Gisberti).

Waarschijnlijk is Laurentius een zoon van de op 3-12-1637 getrouwde Johannes Gisbertus en Johanna Petrus Kemmers. Op dezelfde dag trouwt Nicolaus Petrus Kemmer met Maria Adrianus, die vermoedelijk een van de doopgetuigen bij de doop van Laurentius is. Laurentius is ws. vernoemd naar zijn grootmoeder Laurentia, huisvrouw van Petrus Guiliemus Kemmers, die twee maanden voor zijn geboorte was overleden, begraven te LopZ 12-08-1639. Onder de doopgetuigen van de kinderen van Laurentius is ook zijn neef Laurentius Peters/Laurentius Kemmen, zoon van Petrus Peters de Kemmer.
Wils zei op 3 december 2022 om 21:50
Te Loon op Zand;
21-10-1679 Folio 104 Gijsbert Laureijs, Jan en Gijsbrecht, zonen van Jan Gijsbert Corsten, Adriaen Cornelis Oerlemans, gehuwd met Maria Jansen Gijsbrechts, en Adriaen Janssen Boom, gehuwd met Anneken Jan Gijsbrechts, allen erfgenamen van Jan Gijsberts Corsten en Jenneken Peeters, maken een boedelscheiding.

12-2-1661 Folio 86v 1. Claes, 2. Peeter, 3. Geeridt Adriaen Pauwels, gehuwd met Maijken, 4. Jan Ghijsberts, gehuwd met Jenneken, 5. voornoemde Peeter, namens Adriaen Anthonissen van Giersberghen, zoon van Willemken, 6. Denijs Matthijs Peterssen, tevens voor zijn zusters Barbara en Laureijsken en 7. voornoemde Denijs voor Geeridt Huijberts, weduwnaar van Hendricxken, en diens zoon Michiel, allen kinderen en kleinkinderen van Peter Willemssen de Kemmer, sluiten een overeenkomst met Goijaert Janssen, weduwe van Anneken, dochter van Jan Huijberts Bastiaenssen en Lijsken Peter Willemssen de Kemmer, en hun zes onmondige kinderen, waarover Willem Tielemans van Hasselt voogd van moederlijke zijde is.

. 26-7-1661 Folio 120v Claes Peeterssen de Kemmer transporteert goederen aan zijn zwager Jan Ghijsbert Corstiaenssen. 28-7-1661 Folio 121 Jan Ghijsbert Corstiaenssen bekent schuldig te zijn aan Claes Peeterssen de Kemmer een bedrag van 207 gulden en 10 stuivers terzake van een transport op heden. Uit de aantekening in de marge blijkt dat de schuld op 28-7-1661 bij Adriaen Wouterssen Cauwenberch, ten behoeve van Angela de Roij, weduwe van Peeter Adriaenssen van den Braecke, ingelost is. 28-7-1661 Folio 121v Jan Ghijsbert Corstiaenssen, wonende op de Roestelberg, bekent schuldig te zijn aan Adriaen Wouterssen Cauwenberch, mulder te Waalwijk, een bedrag van 107 gulden en 10 stuivers
Max zei op 3 december 2022 om 22:31
Prachtig, weer een generatie verder. De genoemde Gijsbert Jan Gijsberts was een vóór het huwelijk van zijn ouders geboren kind, gedoopt op 3-11-1637, een dag na de ondertrouw met Anthonia Johannis Langermans. De doopgetuigen bij hun kinderen vertonen veel gelijkenis met die van Laurentius' kinderen. Jan Gijsberts was in 1677 nog in leven, aangezien hij toen doopgetuige was.
Max zei op 3 december 2022 om 22:33
Correctie: Anthonia Johannis Langermans was de vrouw van Gijsbert Jan Gijsberts. Ik bedoelde natuurlijk de ondertrouw met Johanna Petrus Kemmers.
Max zei op 4 december 2022 om 12:07
(Akte)datum: 18-03-1636
Plaats: Loon op Zand
Bijzonderheden:
woont op de Roestelberg
Overledene
Gisbertus Christianus
overleden op 18-03-1636
Max zei op 4 december 2022 om 12:12
En de mogelijke doop van Jan Gijsberts/Gijben:

(Akte)datum: 13-10-1613
Plaats: Oisterwijk
Dopeling
Johannes Gisbertus Corsten
Vader
Gisbertus Corstens
Moeder
Adriana
Max zei op 4 december 2022 om 12:53
Jan Gijsbert Corsten had een broer Aert Gijsbert Corsten:

(Akte)datum: 12-08-1618
Plaats: Oisterwijk
Dopeling
Arnoldus Gisbertus Corstianus
Vader
Gisbertus Corstianus
Moeder
Adriana

RAT. 781 Loon op Zand. R 71 f 121r/v d.d. 7-8-1646.
(...)
In marge: Laureijs ende Jan Janssen sone wijlen Jan Gijsbrecht Corsten ende Adriaen Cornelis Oirlemans als man ende vooght van Maijken Jans sijn huijsvrouwe midts gaders Adriaen Janssen Boom als man ende vooght van Jenneken Jans sijn vrouw in dier qualiteijt als erffgenaemen van wijlen Aert Gijsbrechts Corsten hennen oom was ende versterven in dier qualiteijt te transporteren uijt deser neffens staende renten ten behoeve van de h. geest alhier eene somme van negen en veertich gld. 19 st. ende 8 penn. omme van de selve getransporteerde somme den intrest te ... genieten ten behoeve van de hl. geest voorst. in consignatie van ... gedaen van veraghterde intresten voorts aen den hl. geest ende aghtert was die midts desen sullen werden gehouden voor gecasseert tot date deses toe. Verclaerende de transportanten aen de voorst. getransporteerden de somme als de vervallen intrest van dien naer rato den penningen geen recht meer te houden in eenigher manieren onder renunciatie ende verbant als naer riq... Actum den 14e februarij1685. Coram. van Hasselt et van der Elst. schepenen in Venloon. w.g. Willem van Hasselt. Walraven van der Elst.
Max zei op 4 december 2022 om 13:31
RAT. Loon op Zand. R 67 f 17v/18r d.d. 12-4-1635.Mathijs sone Peter Willemssen de Kemmer eene stede lants metter timmeringe daer op staende ende erffenisse soe van acker, weije als heijelanden daer aen leggende met allen wallen, graeven, holen, canten ende houtwasschen daer toebehoirende gelegen binnen der heerlicheijt Venloon ter plaetsen genoempt Roestelberch tusschen erffenisse Bertrom Peter Adriaen Maes aen deene zijde oistwaerts ende tusschen erffenisse Peter Willemssen de Kemmer aen dander zijde westwaerts, streckende metten eenen eijnde zuijtwaert aen den duijn des heere van Loon ende metten andere eijnde noirtwaert aen slichter hoeve. Welcke stede lants met haerder voorst. toebehoirten hij bij opdrachte vercregen hadde tegen Wouteren sone Aert Wouters van Laerhoven als man ende momboir van Marie zijne huijsvrouwe dochtere wijlen Hendrick Geerits, ende den momboiren van de onmondige kinderen van Peter Stoffelen ende Thonisken Hendrick Geerits voorst. ende van wijlen Jan Wouters ende Adriaentken oijck dochtere deselffs wijlen Hendrick Geerits, gelijck dat in schepene lettren van Venloon daer op gemaeckt breeder begrepen staet wesende van de date den 13e martij 1631, heeft hij wettelijck ende erffelijck opgedraegen ende overgegeven Ghijsbert Corstiaenssen, tsaemen metten voorst. schepene lettren ende allen den rechte hem daer inne eenichsins competerende. Etc. (zie ook de volgende akte)

RAT. Loon op Zand. R 67 f 18r d.d. 12-4-1635.
Ghijsbert Corstiaenssen heeft geloeft als schulder principael op hem ende allen zijne goederen, hebbende ende vercrijgende, Mathijs Peter Willemssen (de Kemmer) de somme 472 gld. 10 st. goet gancbaer gelt, te geven ende te betaelen 350 ca. gld. gereet ende de resterende 122 gld. 10 st. in twee termijnen, elcken termijn de gerechte helft, waer aff den 1e betaelt sal wordden van heden over een jaer, ende den lesten sjaers daer naer. Procederende de voorn. somme ter causen van coop van den stede lants bovenverhaelt. De welcke hij gelover midts desen is stellende tot hypotheecq ende waerborch. Testes et actum ut supra.

In marge: Mathijs Peterssen bekent als dat Ghijsbert Corsten aen hem voldaen heeft den 1e termijn 350 ca. gld. naer die daer aen noch zijn resterende. Testes et actum ut in textu.

Item: Mathijs Peters bekent dat alsoe Adriaentken weduwe Ghijsbert Corsten opheden geloefte gedaen van 50 gld. ten behoeve van den kinde Jan Wouters, dat mette selve geloefte hier op betaelt is eene somme van vijfftich gld. Actum 27 december 1636.

Item: Mathijs Peters bekent van den bovengeschr. geloefte ten vollen betaelt te zijn. Actum 7e merte 1649.
Marco Freijsen zei op 4 december 2022 om 17:05
Hoi iedereen,

Jeetje wat een reacties, dank daarvoor iedereen. Ik ga het maandag of dinsdag even op mijn gemak allemaal bekijken. Nu druk met de kerstboom optuigen. Mijn vrouw en ik hebben al wel besloten volgend jaar op fietsvakantie te gaan in de omgeving van Loon op Zand. Vooral de exacte ligging van de Schaepsbrugh op zoeken, lijkt ons een leuke uitdaging. Norah jij stelde mij de vraag of ik mij verdiept had in genealogie. Ik denk niet zo goed als jullie. 3 jaar geleden kreeg ik een boek over de familie Janssen van mijn moederskant. Dat inspireerde om ook eens mijn vaderskant te onderzoeken. Ik moest helaas door privé omstandigheden daarmee stoppen. Nu anno 2022 heb ik dit weer opgestart. Ik doe het dus puur hobbymatig en onthoud alle tips, die in de reacties worden gegeven, learning on the job dus. Nogmaals ik waardeer alle hulp die jullie bieden. Als ik volgende week alles goed gelezen en onderzocht heb, kom ik met een reactie.

grt. Marco
Jan van den Bergh
Jan van den Bergh zei op 21 december 2022 om 20:37
Genealogie van Joannes Gijsbert Corsten patrilineair.


Generatie I


I. Joannes Gijsbert Corsten1,2,3 de Cort, zn. van Gijsbert Corst Gijsberts en Adriana Aert Adriaens, geb. te Loon op Zand, ged. te Oisterwijk op 13 okt 1613, ovl. voor 12 okt 16794, otr. te Loon op Zand op 2 nov 1637, tr. te Loon op Zand op 3 dec 1637, kerk.huw. aldaar op 3 dec 1637 met Joanna Peter Willems3 de Kemmer Kemmere, dr. van Peter Willems de Kemmer en Laurentia Laurentia, ged. te Loon op Zand op 12 aug 1612 (getuigen: Lodevicus Cornelij en Maria Schalcken), ovl. voor 12 okt 16794.
Uit dit huwelijk.
1. Gisbertus Jan Gijben4,5, ged. te Loon op Zand op 3 nov 1637, volgt IIa.
2. Laurentius Jan Gijben Jans6,7, ged. te Loon op Zand op 9 okt 1639, ovl. voor 12 okt 1679, volgt IIb.
3. Maria Jan Gisberts4,6, ged. te Loon op Zand op 19 mrt 1642 (getuigen: Lenaert Lob en Engel Denisse Bernaert Job en Engel Denissen), tr. te Loon op Zand op 8 feb 1667 met Adriaen Cornelis Oerlemans4,6.
4. Guilielmus Jan Gisberts, ged. te Loon op Zand op 19 nov 1644 (getuigen: mr Guilielmus de Robemont noe Jois Judoci en Margareta Petri de Kemmer).
5. Joannes Jan Gisberts4,6, ged. te Loon op Zand op 28 apr 1647 (getuigen: Gerardus Adriani Pauli en Margareta Petri Kemmers).
6. Anna Jan Gijsbertse4,6, ged. te Loon op Zand op 3 apr 1650, volgt IIc.
7. Adrianus Jan Gisberts, ged. te Loon op Zand op 12 okt 1653 (getuigen: Johannes Jois en Maria Petri de Bemmer).

Generatie II


IIa. Gisbertus Jan Gijben4,5 de Cort, (zn. van I), ged. te Loon op Zand op 3 nov 1637 Marcellus Adriani en Maria Johannis, tr. te Loon op Zand op 21 feb 1668 met Anthonia Jan Langermans5, dr. van Jan Peeter Langermans en Elisabeth Theunis, begr. te Loon op Zand op 10 jul 1708.
Uit dit huwelijk.
1. Wilhelmus Gijsbertus, ged. te Loon op Zand op 19 nov 1668 (getuigen: Adrianus Nicolai en Anna Joannis).
2. Wilhelmus Gijsbert Jans, ged. te Loon op Zand op 19 nov 1668 (getuigen: Adrianus Nicolai en Anna Johannis).
3. Petronella Gijsberden, ged. te Loon op Zand op 1 aug 1670, volgt IIIa.
4. Petronella Gijsbert Jans, ged. te Loon op Zand op 1 aug 1670 (getuigen: Joes Jois en Adriana Cornelij), tr. (1) te Loon op Zand op 16 jul 1702 met Peter Giel Geerde, tr. (2) te Loon op Zand op 12 mrt 1708 met Nicolaas Jacobs Ackermans.
5. Adriana Gijsbert Jans, geb. te Loon op Zand, begr. aldaar op 12 sep 1729, volgt IIIb.
6. Henrica Gijsbert Jans, ged. te Loon op Zand op 7 feb 1674 (getuigen: Laurentius Petri en Maria Petri).
7. Wilhelma Gijsbert Jans, ged. te Loon op Zand op 11 nov 1675 (getuigen: Laurentius Joannis en Petronella Martini), tr. met Joannes Gielen van Dongen.
8. Joannes Gijsbert Jans, ged. te Loon op Zand op 25 dec 1677 (getuigen: Joannes Gisberti en Anna Jois Joannes Gijsbertus en Anna Jois), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
9. Joannes Gijsbert Jans8,9, ged. te Loon op Zand op 18 nov 1680, ovl. aldaar op 11 nov 1746, volgt IIIc.

IIb. Laurentius Jan Gijben Jans6,7 Schaepbrugge, Schaepdonk, (zn. van I), ged. te Loon op Zand op 9 okt 1639 Thomas Arnoldi en Maria Adriani, ovl. voor 12 okt 1679, tr. te Loon op Zand op 8 feb 1667 met Elisabeth Martens.
Uit dit huwelijk.
1. Martinus Laurens, ged. te Loon op Zand op 16 sep 1668 (getuigen: Cornelius Martini en Antonius Johannis).
2. Antonius Laurens, ged. te Loon op Zand op 31 aug 1672 (getuigen: Joes Jois en Elisabetha Luca).
3. Henricus Laurens, ged. te Loon op Zand op 7 sep 1673 (getuigen: Laurentius Petri en Elisabetha Jois).
4. Joanna Laurens, ged. te Loon op Zand op 25 dec 1674, ovl. voor 23 jan 1745, volgt IIId.
5. Maria Laurens, ged. te Loon op Zand op 16 sep 1676 (getuigen: Joes Jois en Christina Martini).
6. Wilhelma Laurens7, ged. te Loon op Zand op 18 jul 1678, volgt IIIe.
7. Joannes Laurens, ged. te Loon op Zand op 1 mei 1682 (getuigen: Laurentius Henrici en Adriana Roberti).
8. Maria Laurens, ged. te Loon op Zand op 27 mei 1686 (getuigen: Franciscus Petri en Maria Nicolai).
9. Petrus Laurens Laurenss, ovl. voor 23 jan 17457, volgt IIIf.
10. Laurens Frijsen7.

IIc. Anna Jan Gijsbertse4,6, (dr. van I), ged. te Loon op Zand op 3 apr 1650 (getuige: Maria Henrici), tr. te Loon op Zand op 3 feb 1678 met Adrianus Jan Gerardsen4,6,10 Boom, zn. van Jan Gerrits Boom en Petronella Franssen, ged. te Loon op Zand op 21 sep 1653 (getuigen: G de Robemont en Elisabetha Arnoldi).
Uit dit huwelijk.
1. Petronella Adriaens Boom, ged. te Loon op Zand op 19 okt 1678 (getuigen: Gualterus Francisci Tuijmelaer en Joanna Jois Boom), tr. met Cornelius Aerts Maes.
2. Joannes Adriaens Boom, ged. te Loon op Zand op 27 sep 1680 (getuigen: Joannes Jois en Maria Petri).
3. Joanna Adriaens Boom, ged. te Loon op Zand op 27 jan 1683 (getuigen: Laurentius Joannis en Maria Jois).
4. Petrus Adriaens Boom, ged. te Loon op Zand op 3 aug 1685 (getuigen: Gerardus Jois en Elisabetha Laurentij), tr. (1) te Loon op Zand op 10 nov 1709 met Petronilla Gerits Block, dr. van Gerrit Corst Geldens Block en Geertruij Gijsberts van Dijck, ged. te Sprang op 17 jan 1686, tr. (2) te Loon op Zand op 10 nov 1709 met Pieternel Gerrit Corsten Block, dr. van Gerhardt Corsten en Geertruijdt Geijsbert Jans van Dijck, ged. NH te Sprang op 17 jan 1686.
5. Laurentius Adriaen Janssen Boom, ged. te Loon op Zand op 5 jul 1688 (getuigen: Martinus Laurentij en Maria Joannis), tr. (1) te Loon op Zand op 1 dec 1709, kerk.huw. aldaar op 1 dec 1709 met Gertrudis Block, geb. te Sprang, tr. (2) te Loon op Zand op 22 jul 1722 met Cornelia Stoffels de Leuw, dr. van Christophorus Jans de Leeuw en Maria Joost Jans, ged. te Loon op Zand op 4 okt 1697 Anna Sebastiani de Leeuw.
6. Joannes Adriaen Jans, ged. te Loon op Zand op 4 okt 1691 (getuigen: Adrianus Cornelij en Catharina Joannis).
7. Maria Adriaens Boom, ged. te Loon op Zand op 31 jul 1693 (getuigen: Adrianus Cornelii Voermans en Joanna Bertrams).

Generatie III


IIIa. Petronella Gijsberden de Cort, (dr. van IIa), ged. te Loon op Zand op 1 aug 1670 (getuigen: Joes Jois en Adriana Cornelij), tr. (1) (Gereformeerd) te Loon op Zand op 11 mrt 1708, kerk.huw. aldaar op 12 mrt 1708 met Nicolaus Jacobs Ackermans, zn. van Jacob Jans Ackermans en Catharina Roberts Pharo, geb. te Horst, ged. te Dongen op 20 feb 1667 (getuigen: Joannes Jansen Ackermans en Maria Jans).
Uit dit huwelijk.
1. Gijsbertus Nicolaus, ged. te Dongen op 31 dec 1708 (getuigen: Jan Gijsberden en Elisabeth Rijken), Vermoedelijk ???, otr. (1) te Raamsdonk op 7 jan 1747, tr. (Gereformeerd) te Waspik op 29 jan 1747 met Adriana Aerts de Meter, dr. van Arnoldus Jans de Meeter en Catharina Peters van Alphen, ged. te Waspik op 29 apr 1713 (getuigen: Mattijas Peeters en Catharina Dolck), tr. (2) met Helena Visser.
2. Joannes Nicolaus, ged. te Dongen op 22 jan 1710 (getuigen: Govert Claes Ackermans en Ariaentien Gisbert de Cort ipv Willemijn Gisberet de Cort), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
3. Johannes Nicolaus, ged. te Oosterhout op 9 jan 1711 (getuigen: Joannes Gilen en Maria Roelen), begr. aldaar op 4 jun 1762, otr. (1) te Oosterhout op 10 dec 1735, tr. te Oosterhout op 25 dec 1735 met Cornelia Steffens Vermeulen, ovl. te Oosterhout op 31 jan 1737, begr. aldaar op 4 feb 1737, otr. (2) te Oosterhout op 20 jan 1742, tr. te Oosterhout op 4 feb 1742 met Anna Cornelis Timmermans, dr. van Cornelis Gijsberts Timmermans en Adriana Bartholomeus Meeus, ged. te Dongen op 24 jul 1718 (getuigen: Antonius Stevens en Eva Bastiaensen), begr. aldaar op 20 dec 1794.
4. Antonius Nicolaus, ged. te Oosterhout op 6 jan 1713 (getuigen: Adrianus van Werl loco Joannes Bastiaenen en Catharina Adriani van den Nieuwenhuijsen).

Nicolaus Jacobs Ackermans, zn. van Jacob Jans Ackermans en Catharina Roberts Pharo, otr. (1) te Oosterhout op 26 apr 1692, tr. te Oosterhout op 11 mei 1692 met Katie Peters van Son, geb. te Horst.
Uit dit huwelijk.
1. Jacobus Claes, ged. te Oosterhout op 7 feb 1693 (getuigen: Joannes Jacobus Ackermans en Adriana Stoffel Pruijsten).
2. Petrus Claes, ged. te Oosterhout op 12 okt 1694 (getuige: Adriana Jans).
3. Guilielmus Claes, ged. te Oosterhout op 8 mrt 1697 (getuige: Maria Hendrici).

Nicolaus Jacobs Ackermans, otr. (2) te Dongen op 13 feb 1699, tr. met Adriaantje Philips Slijker, geb. te Dongen.

Petronella Gijsberden de Cort, tr. (2) met Peter Chile.

IIIb. Adriana Gijsbert Jans de Cort, (dr. van IIa), geb. te Loon op Zand, ged. aldaar op 1 nov 1671 (getuigen: Joes Johannis en Elisabetha Martinii), begr. aldaar op 12 sep 1729, tr. (Gereformeerd) te Loon op Zand op 26 dec 1696, kerk.huw. aldaar op 27 dec 1696 met Johannes Bastiaens Adriaens Snoeren, zn. van Sebastianus Adriaen Snoermans en Theodora Joost Croot, ged. te Loon op Zand op 4 dec 1671 vader wordt Christianus genoemd (getuigen: Cornelius Judoci en Johanna Petri), ovl. aldaar op 26 feb 1735, begr. aldaar op 26 feb 1735.
Uit dit huwelijk.
1. Adrianus Jan Bastiaens, ged. te Loon op Zand op 15 apr 1697 (getuigen: Cornelius Sebastiani Snoere en Petroneilla Gijsberti quorum nomine Wilhelma Gijsberti).
2. Elisabetha Jan Bastiaens11 Snoere, ged. te Loon op Zand op 5 jul 1699 (getuigen: Christiani en Henrica Gijsberti), begr. aldaar op 12 okt 1757, otr. te Loon op Zand op 31 dec 1735, tr. te Loon op Zand op 15 jan 1736, kerk.huw. aldaar op 15 jan 1736 met Bartholomeus van Rijswijck11,12, ged. Juli 1694?, ovl. te Loon op Zand op 16 jun 1768.
3. Maria Jans Sebastianus Snoere, ged. te Loon op Zand op 30 nov 1701 (getuigen: Joannes Gijsberti en Maria Sebastiani), tr. te Loon op Zand op 16 mei 1735 met Jan Marcelis van Zelst, zn. van Marcelis Jacobs van Zelst en Johanna Jan Cuijper, geb. te Sprang, ged. NH aldaar op 1 aug 1706.
4. Joanna Jans Sebastianus Snoeren, ged. te Loon op Zand op 25 jan 1704 (getuige: Helena Bastiaens cujus loco Dirxken Bastiaens), ovl. aldaar op 23 sep 1746, tr. (1) te Tilburg op 24 apr 1726 met Cornelis Verhoeven, otr. (2) te Tilburg op 27 mei 1744, tr. te Tilburg op 27 jun 1744 met Franciscus Denijs Heerders, zn. van Denijs Willems Herders en Anna Cornelia Claes van Amelsvoirt, ged. te Tilburg op 15 dec 1719, ovl. aldaar op 19 jul 1756.
5. Antonetta Jans Snoer, ged. te Loon op Zand op 21 mrt 1706 (getuige: Antonetta Gijsberts cujus loco Theodora Bastiaense Snoere), ovl. voor 4 mei 1748, otr. te Tilburg op 17 dec 1728, tr. te Tilburg op 2 jan 1729 met Willem Laurens Cleijssen, zn. van Laurens Peter Cleijssen en Adriana Jan Verhoeven, ged. te Tilburg op 23 aug 1705.
6. Theodorus Jans Snoere13,14, ged. te Loon op Zand op 4 sep 1708 (getuigen: Petrus Peeterse Wijtmans en Maria Janse Driese de Jonge), begr. aldaar op 19 sep 1748, tr. (1) te Loon op Zand op 29 apr 1736 met Elisabetha Adriaens Klijn, dr. van Adrianus Jans Klijn en Maria Jans den Oude, ged. te Loon op Zand op 21 nov 1701 (getuigen: Jan Jansen den Auden en Viviana Janse), ovl. in feb 1737, tr. (2) te Loon op Zand op 18 jan 1738 met Maria Goverts van Lier13,14, dr. van Godefridus Peter Goverts en Adriana Wouter Anthonis, ged. te Loon op Zand op 8 sep 1709 (getuigen: Christianus Lamberse Visscher en Johanna Josten), ovl. aldaar op 31 aug 1769.
7. Sebastianus Jans Sebastiaense11 Snoere, ged. te Loon op Zand op 4 aug 1713 (getuigen: Nicolaus Ackermans en Maria Antonisse), ovl. aldaar op 14 okt 1773, otr. te Loon op Zand op 10 aug 1743, tr. te Loon op Zand op 1 sep 1743 met Cornelia Tonis van Achelen van Eggele, dr. van Antonis Diercks van Achelen en Anna Aerts van Reusel, ged. te Haaren op 7 aug 1719, begr. te Loon op Zand op 25 mei 1799.

IIIc. Joannes Gijsbert Jans8,9 de Kort, (zn. van IIa), ged. te Loon op Zand op 18 nov 1680 (getuigen: Joannes Joannis en Joanna Jois), ovl. aldaar op 11 nov 1746, tr. te Loon op Zand op 25 nov 1708 met Joanna Cornelis Smidts8, dr. van Cornelis Jans Smidts en Catharina Jan Gerards.
Uit dit huwelijk.
1. Antonia Jans de Cort, ged. te Loon op Zand op 12 okt 1709 (getuigen: Joannes Cornelisse Smits en Hendrina Geijsbertse de Cort), begr. aldaar op 18 dec 1725.
2. Cornelia Jans de Kort, ged. te Loon op Zand op 15 dec 1710 (getuigen: Nicolaus Ackermans en Catharina Cornelii Smits), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
3. Gijsbertus Jans de Kort15,16,17, ged. te Loon op Zand op 30 sep 1712, ovl. aldaar op 29 mrt 1755, volgt IVa.
4. Cornelia Jans de Kort, ged. te Loon op Zand op 20 okt 1714 (getuigen: Henricus henrici van Hees en Catharina Cornelii Smits quorum loco Maria Cornelii Smits).
5. Joanna Jans de Kort18,19, ged. te Loon op Zand op 1 jul 1716, ovl. voor 29 jul 1758, volgt IVb.
6. Cornelius Jans de Cort9,19,20, ged. te Loon op Zand op 14 sep 1718, ovl. aldaar op 20 aug 1801, volgt IVc.
7. Catharina Jans de Kort9,21, ged. te Loon op Zand op 27 nov 1720, ovl. voor 22 nov 174915, volgt IVd.
8. Petrus Jans de Kort, ged. te Loon op Zand op 2 mei 1723 (getuigen: Joannes Cornelisse Smits en Maria Cornelisse).
9. Maria Jans de Cort9, ged. te Loon op Zand op 9 jan 1725, ovl. op 22 jan 1807, volgt IVe.
10. Antonia Jans de Kort9, ged. te Loon op Zand op 20 sep 1727, ovl. op 14 mrt 1807, volgt IVf.

IIId. Joanna Laurens Jans van de Schapsbrug, (dr. van IIb), ged. te Loon op Zand op 25 dec 1674 (getuigen: Adrianus Nicolai en Anna Joannis), ovl. voor 23 jan 1745, tr. met Petrus Jans Colster22,23, zn. van Jan Peters Colster en Johanna Jacob Willems, ovl. voor 8 apr 176024.
Uit dit huwelijk.
1. Joannes Peters, ged. te Loon op Zand op 4 feb 1697 (getuigen: Petrus Vreijsen van den Schaepsbrugge en Joes Colster), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
2. Joannes Peters, ged. te Loon op Zand op 4 dec 1697 (getuigen: Petrus Vreijsse van Schapbrugh en Elisabeth Petri), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
3. Laurentius Peters7, ged. te Loon op Zand op 7 aug 1699 (getuigen: Wilhelma Freijsse van Schapdonck en Joannes Janse Ghijben), woont te 's Gravenhage in 1745, ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
4. Joannes Peters, ged. te Loon op Zand op 22 mei 1702 (getuigen: Jacobus Colster en Joanna Petri van de Schaepsbrugge), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
5. Nicolaa Peters Colsteren, ged. te Loon op Zand op 11 feb 1705 (getuige: Maria Janse van Nuen), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
6. Nicolaa Peters Colsteren7, ged. te Loon op Zand op 25 jan 1707 (getuigen: Jacobus Colstere en Catharina Breeckelmans).

Petrus Jans Colster, zn. van Jan Peters Colster en Johanna Jacob Willems, tr. (2), kerk.huw. te Loon op Zand op 4 mei 1710 met Joanna Joost Thomas22,23 de Nijs, dr. van Judocus Thomas de Nijs en Joanna Joost Jans, ged. te Loon op Zand op 10 nov 1684 (getuigen: Laurentij Thoma en Elisabeth Thoma), ovl. voor 8 apr 176024.
Uit dit huwelijk.
1. Johanna Peters24, ged. te Loon op Zand op 29 jan 1711 doopdatum kan met zus Johanna gewisseld worden. Niet duidelijk wie wie is (getuigen: Digmannus Josten de Neijs en Cornelia Verdiesen), tr. met Dirk Verhoeven24, meesterschoenmaker.
2. Joanna Peters24, ged. te Loon op Zand op 13 dec 1712 (getuigen: Jacobus Janse Colster en Dijmphna Jooste Brekelmans quorum nomine Joanna Laurenti de Nijs), ovl. aldaar op 24 jun 1795, tr. te Loon op Zand op 25 okt 1735 met Franciscus Peters Ipelaers24, zn. van Petrus Cornelis Eijpeleers en Joostje Frans Jansen, ged. te Loon op Zand op 26 dec 1705 (getuige: Arnoldus Kans).
3. Gerardus Peters Corstere24,25, ged. te Loon op Zand op 7 mrt 1714 (getuigen: Judocus Thome Denijs en Anna Petri van de Schaepsburgh), tr. (1) te Loon op Zand op 1 mei 1757 met Maria Jans Couwenbergh25,26, dr. van Johannes Peters Cauwenberch en Arnolda Cornelis Steevens, ged. te Loon op Zand op 24 jan 1718 (getuigen: Adrianus Petri Couwenberg en Joanna Janse Sijmisse), tr. (2) met Adriana Adriaen Hendrix Span, dr. van Adrianus Henric Stevens Span en Angelina Wouters van Broechoven, ged. te Loon op Zand op 21 mrt 1688 (getuigen: Wilhelmus Cornelij en Joanna Petri), ovl. voor 22 aug 1757.
4. Josina Peters Colstere24,27, ged. te Loon op Zand op 18 sep 1715 (getuigen: Thomas Denijs en Joanna Denijs quorum loco Catharina Brekelmans), ovl. aldaar op 19 dec 1794, tr. te Loon op Zand op 6 mei 1754 met Robertus Jacobs Colster24,27,28, zn. van Jacobus Jan Dircks en Catharina Robben Adriaens, ged. te Loon op Zand op 6 jan 1715 (getuigen: Lambertus Roberti Brekelmans en Maria Brekelmans quorum loco Catharian Aertse van Hulst), ovl. aldaar op 12 nov 1763.
5. Cornelius Peters Colstere, ged. te Loon op Zand op 30 jul 1717 (getuigen: Adrianus Thomas de Neijs en Catharina van Uijen).
6. Maria Peters Colstere24, ged. te Loon op Zand op 24 okt 1718 (getuigen: Thomas Denijs en Maria Theunisse), otr. te Loon op Zand op 28 apr 1759, tr. te Loon op Zand op 13 mei 1759, kerk.huw. aldaar op 13 mei 1759 met Petrus Matthijs Kemmere24,29,30, zn. van Mathias Peters de Kemmer en Anna Peter Joosten, ged. te Loon op Zand op 9 dec 1711 (getuigen: Joannes Petri Jooste en Joanna Laurentii de Nijs).
7. Cornelia Peters, ged. te Loon op Zand op 15 dec 1719 (getuigen: Theodorus Aerse Messemakers en Maria Aertse Messemakers).
8. Digna Peters24, ged. te Loon op Zand op 30 dec 1721 (getuigen: Nicolaus mesmaeckers en Maria Dingeman Denijs), tr. met Godefriedus Luijben24.
9. Joannes Peters24, ged. te Loon op Zand op 20 mrt 1723 Thomas Denijs en Elisabeth Denijs, ovl. te Baardwijk op 8 feb 1769, tr. te Baardwijk op 6 okt 1765 met Geetruij Jans Muskens, dr. van Joannes Michiels Muscus (landbouwer) en Gertrudis Simons Timmers, ged. te Baardwijk op 27 mrt 1732 (getuigen: Miggiel Timmers en Adriaentje Timmers), ovl. aldaar op 27 aug 1790.
10. Laurentius Peters24, ged. te Loon op Zand op 3 jun 1725 (getuigen: Laurentius Colster en Cornelia Laureijsse de Nijs), ovl. aldaar op 29 dec 1780, tr. (1) met Maria van den Broeck, tr. (2) met Elisabetha Laurens Freijsse, (dr. van IVg) (zie Vg).

IIIe. Wilhelma Laurens Jans7 Schapendonk, Schaepsbroek, Scholbrug, van de Schaepbrugh, (dr. van IIb), ged. te Loon op Zand op 18 jul 1678 (getuigen: Joes Jois en Christina Martini), tr. met Adriaen Laureijs Witlox7, zn. van Laureijs Adriaens Witlock en Joanna Willems, woont te Berkel in 1745.
Uit dit huwelijk.
1. Joanna Adriaen Frijs, ged. te Oisterwijk op 5 sep 1707 (getuigen: Joes Vrijssen van Schaepsbroek en Joanna Vrijssen Witlox), ovl. voor 30 jan 1754, tr. (1) te Loon op Zand op 1 jul 1731 met Cornelius Willems Oerlemans, zn. van Wilhelmus Adriaen Cornelis en Johanna Adriaenjan Somers, ged. te Loon op Zand in jan 1709 (getuigen: Geerardus Jaspers van Vucht en Henrica Adriaense Oerlemans), ovl. voor 25 apr 1733, tr. (2) met Petrus Govert Cornelis Janse31,32 Deckers, zn. van Govert Cornelis Jans Deckers en Maria Joost Lammers, ged. te Loon op Zand op 20 dec 1696 (getuigen: Joannes Arnoldi Jois en Cornelia Petri Judoci quorum nomine Maria Petri Spanne), ovl. aldaar op 30 apr 1773.
2. Martinus Adriaens, ged. te Oisterwijk op 20 nov 1708 (getuigen: Joes van den..... en..).
3. Maria Adriaens, ged. te Oisterwijk op 6 sep 1710 (getuige: Adriana van Tilborg).
4. Elizabeth Adriaens, ged. te Oisterwijk op 28 nov 1712 (getuigen: Arnoldus van Helvoort en Joanna van den Medenberg).
5. Helena Adriaens, ged. te Oisterwijk op 11 dec 1714 (getuigen: Antonius Vrancken? en Catharina Witlox).
6. Laurentius Adriaens Witlock, ged. te Loon op Zand op 7 jun 1717 (getuigen: Laurentius Adriani Witlock en Wilhelmus Schapendonck), tr. te Oisterwijk op 20 jan 1760 met Ida Jans van Heukelom, dr. van Jan Adriaens van Heukelom en Maria Jans Cruijssen, ged. te Oisterwijk op 14 sep 1713, begr. te Udenhout op 24 aug 1796.
7. Ida Adriaens Witlock, geb. te Udenhout, ged. te Loon op Zand op 28 sep 1719 (getuigen: Petrus Freijsse en Maria Aertse van Helvoort quorum nomine Maria Teunisse), ovl. voor 23 sep 1759, tr. te Oisterwijk op 7 sep 1749 met Caspar Claes Lombaerts, zn. van Nicolaes Jaspers Lombaerts en Walburga (Vijvertje) Cornelis van de Plas, ged. te Oisterwijk op 6 mrt 1729, begr. te Udenhout op 5 jul 1792.
8. Helena Adriaens, ged. te Loon op Zand op 20 nov 1723 (getuigen: Joannes Janse van Iersel en Joanna Wilhelmi Oerlemans).

IIIf. Petrus Laurens Laurenss, (zn. van IIb), ovl. voor 23 jan 17457, tr. met Joanna Willems de Cort7, dr. van Willem Willems de Kort en Adriaentien Aerts, ged. te Drunen op 14 sep 1680.
Uit dit huwelijk.
1. Laurentius Peters Laurentius33, ged. te Loon op Zand op 16 sep 1702, volgt IVg.
2. Wilhelmus Peters Schapbrugh, ged. te Loon op Zand op 10 feb 1704 (getuigen: Joannes Vrijse van de Schaepsbrugh en Maria Wilmse de Kort).
3. Adriana Peters Freesen Verrijssen, van Schaepdonk, ged. te Loon op Zand op 1 jul 1705 (getuige: Joanna Jooste Denijs), ovl. voor 24 okt 177134.
4. Maria Peters van Schapsbrug, ged. te Loon op Zand op 5 jul 1707 (getuigen: Joannes Aertse van de Schaepsbrug en Maria Peeters van den Hove).
5. Wilhelma Peters van de Schapbrug, ged. te Loon op Zand op 26 mrt 1709 (getuigen: Petrus Janse Colster en Anna Vrancke).
6. Martinus Peters Freijsen35, ged. te Loon op Zand op 16 mrt 1712, volgt IVh.
7. Joannes Peters van de Schaepsbrugh, ged. te Loon op Zand op 2 aug 1714 (getuigen: Adrianus Laurentii Witlock en Adriana Flore quorum nomine Maria Gijsberti).
8. Martina Peters van Schaepdonk, ged. te Loon op Zand op 3 sep 1716 (getuigen: Petrus Huberse en Petronella Flori?).
9. Adrianus Peters van de Schaepbruch, ged. te Loon op Zand op 21 apr 1719, ovl. te Waalwijk op 23 jul 1772, volgt IVi.
10. Gerardus Peters van de Schaepsbrug, ged. te Loon op Zand op 9 jul 1724 (getuigen: Joes Freese van de Schaepsbrug en Anna van Hassel).
11. Hendrik Peter Laureijse34, woont te Klokkenberg in 1771.

Generatie IV


IVa. Gijsbertus Jans de Kort15,16,17, (zn. van IIIc), ged. te Loon op Zand op 30 sep 1712 (getuigen: Joannes Sebastiani Snoere en Maria Cornelii Smits), ovl. aldaar op 29 mrt 1755, otr. te Loon op Zand op 23 jan 1741, tr. te Loon op Zand op 12 feb 1741, kerk.huw. aldaar op 14 feb 1741 met Joanna Lenaerts Kelders16,17,36,37,38,39, dr. van Leonardus Dircks Kelders en Elisabetha Tonis Jans, ged. te Loon op Zand op 10 aug 1721 (getuigen: Jacobus Boom en Maria Boom), begr. aldaar op 14 jul 1771.
Uit dit huwelijk.
1. Gertrudis Gijsberts, ged. te Loon op Zand op 19 okt 1741, ovl. op 26 apr 1803, volgt Va.
2. Antonius Gijsberts, ged. te Loon op Zand op 11 apr 1744 (getuigen: Jois de Kort en Elisabetha Kelders).

Joanna Lenaerts Kelders, dr. van Leonardus Dircks Kelders en Elisabetha Tonis Jans, otr. (2) te Loon op Zand op 12 dec 1755, tr. te Loon op Zand op 6 jan 1756, kerk.huw. aldaar op 8 jan 1756 met Bastiaen van Dijck36,38, ovl. voor 11 jul 175917.
Uit dit huwelijk.
1. Gisbertus36,38, ged. te Loon op Zand op 20 apr 1757 (getuigen: Joannes Kelders en Cornelia Kelders).
2. Sebastiana, ged. te Loon op Zand op 23 okt 1758 (getuigen: Gisbertus Kelders en Gertrudis de Cort), ovl. voor 21 nov 1761.

Joanna Lenaerts Kelders, otr. (3) te Loon op Zand op 21 nov 1761, tr. te Loon op Zand op 7 dec 1761 met Henricus van Beurden37,38,39, zn. van Laurentius van Beurden en Wilhelma van Loon, geb. te Berkel Enschot, ged. te Udenhout op 9 mrt 1735, ovl. op 26 jul 1799, begr. te Loon op Zand op 30 jul 1799.
Uit dit huwelijk.
1. Elisabetha van Buerde, ged. te Loon op Zand op 18 jun 1763 (getuigen: Joes van Buerde en Elisabetha van Buerde), ovl. aldaar op 20 mei 1829, tr. met Cornelius Laros, zn. van Theodorus Cornelis Laros en Maria Frans de Houwer, ged. te Loon op Zand op 23 jan 1752 (getuigen: Franciscus de Houijwer en Maria Laros), ovl. aldaar op 2 sep 1831.
2. Leonardus van Buerden, ged. te Loon op Zand op 2 mei 1765 (getuigen: Gisbertus Kelders en Elisabetha Boom), bouwman, ovl. te Sprang op 9 aug 1823, tr. te Loon op Zand op 26 mei 1793 met Elisabetha de Bruijn, dr. van Cornelius de Bruijn en Petronilla Aerts Brock, ged. te Loon op Zand op 4 okt 1751 (getuigen: Joannes Arnoldi Broeck en Maria de Bruijn), ovl. te Sprang op 1 dec 1838.

IVb. Joanna Jans de Kort18,19, (dr. van IIIc), ged. te Loon op Zand op 1 jul 1716 (getuigen: Joannes Cornelii Smits en Adriana Janse Snoere), ovl. voor 29 jul 1758, zij laat vier kinderen na, tr. te Loon op Zand op 24 nov 1737 met Jan Jacobs van Loon9,18,19,40,41.
Uit dit huwelijk.
1. Jacobus Jans, ged. te Loon op Zand op 3 aug 1738 (getuigen: Joannes de Kort en Maria Janse Corsten), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
2. Jacobus Jans42,43, ged. te Loon op Zand op 16 okt 1739 Adrianus van Loon en Petrinella Janse den Ouden, meester metselaar, tr. met Huberta Lammers van Dongen42,43, dr. van Lambertus Cornelis van Dongen en Joanna Corstiaans Marcelisse, ged. te Waspik vader heet Laurentius op 14 mei 1736 (getuige: Cornelia Smits).
3. Cornelius43, geb. te Loon op Zand in 1741, ovl. aldaar op 23 sep 1817, tr. met Maria Catharina Snaphaen, dr. van Godefridus Peters Snaphaan en Catharina Peters Bouwens, ged. te Loon op Zand op 18 jan 1747 (getuigen: Joes van Moierloo en Maria Brouwers), ovl. aldaar op 16 mrt 1822.
4. Maria Jans, ged. te Loon op Zand op 4 nov 1742 (getuigen: Adrianus van Loon en Maria van Loon), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
5. Joanna, ged. te Loon op Zand op 10 jan 1745 (getuigen: Joannes van Loon en Catharina de Cort).
6. Maria, ged. te Loon op Zand op 22 feb 1746 (getuigen: Joes van Loon en Joanna de Kort).
7. Joanna, ged. te Loon op Zand op 8 jul 1748 (getuigen: Petrus van Iersel en Maria de Kort).
8. Joannes, ged. te Loon op Zand op 14 dec 1750 (getuigen: Gijsbertus van Hees en Atonetha van Eersel), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
9. Joannes, ged. te Loon op Zand op 3 mei 1752 (getuigen: Gijsbertus de Cort en Elisabeth Borste).

Jan Jacobs van Loon, tr. (2) met Sijbilla Dircks Meulenhof40 Meulenigh, dr. van Theodorus Willems Meulenhof en Jacoba Henric Jacobs, ged. te Loon op Zand op 5 okt 1708 (getuigen: Cornelius Geeertse Niepost en Catharina Niepost), ovl. voor 20 sep 1760.

Jan Jacobs van Loon, otr. (3) te Loon op Zand op 20 sep 1760, tr. met Arnolda Aerts van Laerhoven19,41,44,45, dr. van Arnoldus Jans Laerhoven en Anna Mertens van Hompelen, ged. te Loon op Zand op 14 apr 1711 (getuigen: Govert van Drunen en Digna van Dijck loco Elisabeta van Dijck).

IVc. Cornelius Jans de Cort9,19,20, (zn. van IIIc), ged. te Loon op Zand op 14 sep 1718 (getuigen: Joannes Cornelisse Smidts en Catharina Hendrick Sijmens), ovl. aldaar op 20 aug 1801, tr. te Loon op Zand op 25 feb 1748 met Cornelia Jans van Iersel20, dr. van Joannes Adriaen Cornelis en Antonia Peter Anthonis, ged. te Loon op Zand op 4 jul 1728 (getuigen: Wilhelmus van de Wie? en Maria Janse de Jongh), ovl. aldaar op 29 aug 1805.
Uit dit huwelijk.
1. Joannes, ged. te Loon op Zand op 12 feb 1749, ovl. aldaar op 7 okt 1812, volgt Vb.
2. Antonia, ged. te Loon op Zand op 2 okt 1751 (getuigen: Joes van Iersel en Antonia de Cort), ovl. aldaar op 28 okt 1829, tr. (1) te Loon op Zand op 25 aug 1776 met Michiel van Broeckhove, ovl. te Loon op Zand op 30 jan 1797, tr. (2) te Loon op Zand op 11 okt 1801 met Tossanus Adriaens van Beeck, ovl. te Loon op Zand op 30 nov 1801, tr. (3) te Loon op Zand op 12 feb 1804 met Michael Willems van Loon, zn. van Wilhelmus Willems van Loon en Catharina Adriaen Chiele, ged. te Loon op Zand op 16 aug 1741 (getuigen: Cornelius Kroot en Cathrina Seutgangers?), ovl. aldaar op 30 mei 1821.
3. Petrus, ged. te Loon op Zand op 30 mrt 1754, ovl. aldaar op 18 jan 1814, volgt Vc.
4. Petronella, ged. te Loon op Zand op 5 okt 1756, begr. aldaar op 16 mei 1791, volgt Vd.
5. Joanna, ged. te Loon op Zand op 24 okt 1759, ovl. aldaar op 6 jul 1823, volgt Ve.
6. Joannes, ged. te Loon op Zand op 21 dec 1762 (getuigen: Petrus van Iersel en Antonia Couwenberg), ovl. aldaar op 21 jul 1845.
7. Gisbertus, ged. te Loon op Zand op 3 apr 1764, ovl. aldaar op 18 jul 1840, volgt Vf.
8. Christianus, ged. te Loon op Zand op 22 jan 1767 (getuigen: Joes Schalke en Antonia de Cort).
9. Maria, ged. te Loon op Zand op 28 sep 1768 (getuigen: Joes de Cort en Elisabetha Freijse), ovl. aldaar op 28 apr 1840.
10. Catharina, ged. te Loon op Zand op 19 jan 1775 (getuigen: Joes de Cort en Petronella de Cort), ovl. aldaar op 7 nov 1847, tr. (1) te Loon op Zand op 18 okt 1795 met Joannes Beunis, zn. van Theodorus Thiellemans Buennen en Maria Thomas den Oude, ged. te Loon op Zand op 14 apr 1751 (getuigen: Bernardus Hamers en Maria Beunis), ovl. aldaar op 9 feb 1816, tr. (2) te Loon op Zand op 30 nov 1816 met Cornelius Brabers, zn. van Cornelis Berghmans en Joanna Emmen Cox, ged. te Loon op Zand op 4 mei 1781 (getuigen: Cockx en Cornelia Gruijsens), ovl. aldaar op 18 mrt 1840.

IVd. Catharina Jans de Kort9,21, (dr. van IIIc), ged. te Loon op Zand op 27 nov 1720 (getuigen: Joannes Coopman en Catharina Henrici Sijmens), ovl. voor 22 nov 174915, Zij laat drie kinderen na, otr. te Loon op Zand op 26 apr 1740, tr. te Loon op Zand op 16 mei 1740 met Joannes Wouter Schalcke9,15,21, zn. van Walterus Peter Wouters en Catharina Henric Simons, ged. te Loon op Zand op 18 jan 1715 (getuigen: Adrianus Cornelii Freijsse en Emerentiana Sijmisse), verhuist naar Waspik in 1749.
Uit dit huwelijk.
1. Henricus Jans Schalke, ged. te Loon op Zand op 14 apr 1741 (getuigen: Cornelius de Kort en Cathrina Sijmons).
2. Gijsbertus Jans, ged. te Loon op Zand op 30 mei 1742 (getuigen: Adrianus Wouterse Schalcke en Maria Janse de Kort).
3. Joannes Schalcken, ged. te Loon op Zand op 4 aug 1743 (getuigen: Adrianus Schalcke en Petronella den Oude), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
4. Walterus Jacobs, ged. te Loon op Zand op 13 dec 1744 (getuigen: Gijsbertus de Cock en Catharina Sijmisse).
5. Petrus, ged. te Loon op Zand op 3 nov 1746 (getuigen: Joannes de Kort en Joanna Smits).
6. Joannes Jans, ged. te Loon op Zand op 4 mrt 1748 (getuigen: Cornelius de Kort en Maria de Kort), ovl. aldaar op 11 mei 1816, tr. te Loon op Zand op 1 mei 1772 met Petronella Breekelmans, dr. van Adrianus Adriaens Brekelmans en Petronella Sijmons Maes, ged. te Loon op Zand op 29 sep 1747 (getuigen: Andreas van Laijen en Maria Snoere), ovl. aldaar op 23 aug 1795.

Joannes Wouter Schalcke, zn. van Walterus Peter Wouters en Catharina Henric Simons, tr. (1) met Petronella Jacobs Colster28, dr. van Jacobus Jan Dircks en Catharina Robben Adriaens, ged. te Loon op Zand op 22 aug 1716 (getuigen: Petrus Jansen Colster en Aldegundis Peeter Colster), ovl. aldaar op 12 feb 1768.
Uit dit huwelijk.
1. Henricus Jans Colstere, ged. te Loon op Zand op 11 mrt 1736 onwettig (getuigen: Walterus Schalcke en Wilhelma Timmers).

IVe. Maria Jans de Cort9, (dr. van IIIc), ged. te Loon op Zand op 9 jan 1725 (getuigen: Joannes Smit en Maria Smits), ovl. op 22 jan 1807, begr. aldaar op 26 jan 1807, otr. te Loon op Zand op 9 nov 1748, tr. te Loon op Zand op 24 nov 1748, kerk.huw. aldaar op 24 nov 1748 met Judocus Peters IJpelers, zn. van Petrus Cornelis Eijpeleers en Joostje Frans Jansen, geb. te Sprang, ged. te Loon op Zand op 8 feb 1722 (getuigen: Joannes IJpelaers en Adriana van Selst), ovl. aldaar op 3 sep 1797.
Uit dit huwelijk.
1. Petronella van Eijpelaer, ged. te Loon op Zand op 2 sep 1749 (getuigen: Joannes van Loon en Cornelia de Kort), ovl. aldaar op 12 jan 1828, tr. (1) te Loon op Zand op 25 mei 1776 met Judocus Mutzers, tr. (2) te Loon op Zand op 15 jan 1797 met Gerardus van Gestel, zn. van Georgius van Gestel en Henrica Martens van Cleef, ged. te Loon op Zand op 31 jul 1762 (getuigen: Martinus van Cleef en Joanna van Cleef), ovl. aldaar op 3 jan 1819.
2. Joanna Eijpelaer, ged. te Loon op Zand op 30 nov 1750 (getuigen: Gijsbertus de Cort en Joanna Kelders), ovl. aldaar op 2 feb 1829.
3. Justina Eijpelaers, ged. te Loon op Zand op 15 jan 1753 (getuigen: Petrus Eijpelaer en Antonia de Kort).
4. Joannes Eijpelaer, ged. te Loon op Zand op 9 okt 1754 (getuigen: Petrus van Iersel en Waltera Schalcke), ovl. aldaar op 23 dec 1822, otr. te Loon op Zand op 18 apr 1778, tr. te Loon op Zand op 3 mei 1778 met Elisabetha van Selst, dr. van Aariaen Cornelis van Selst en Maria Huijberts Froij, ged. te Loon op Zand op 3 apr 1756 (getuigen: Jacobus van Selst en Margarita van Selst), ovl. aldaar op 30 jan 1805, begr. aldaar op 1 feb 1805.
5. Petrus Eijpelaer, ged. te Loon op Zand op 18 mrt 1757 (getuigen: Petrus Eijpelaer en Joanna de Cort), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
6. Lucia Eijpelaer, ged. te Loon op Zand op 27 nov 1759 (getuigen: Wilhelmus Eijpelaer en Antonia de Kort).
7. Petrus Eijpelaer, ged. te Loon op Zand op 6 jun 1762 (getuigen: Wilhelmus Eijpelaer en Elisabeth van Engelen), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
8. Franciscus Eijpelaer, ged. te Loon op Zand op 14 apr 1764 (getuigen: Joannes Schalke en Waltera Eijpelaer).
9. Franciscus Eijpelaer, ged. te Loon op Zand op 22 nov 1766 (getuigen: Joes Schalcke en Joanna van Loon), ovl. aldaar op 23 mrt 1808, tr. te Loon op Zand op 8 mei 1796 met Gertrudis van Vugt, ovl. te Loon op Zand op 9 apr 1807.
10. Petrus Eijpelaer, ged. te Loon op Zand op 26 okt 1772 (getuigen: Joes Eijpelaer en Petronella Eijpelaer).

IVf. Antonia Jans de Kort9, (dr. van IIIc), ged. te Loon op Zand op 20 sep 1727 (getuigen: Joannes Smits en Maria Janse Snoeren), ovl. op 14 mrt 1807, begr. aldaar op 17 mrt 1807, tr. te Loon op Zand op 19 nov 1747 met Petrus Jans van Iersel20, zn. van Joannes Adriaen Cornelis en Antonia Peter Anthonis, ged. te Loon op Zand op 20 dec 1721 (getuigen: Petrus Antonii Neuwenhuijse en Gertrudis Joosten Kauwenbergh), begr. aldaar op 16 feb 1781.
Uit dit huwelijk.
1. Antonia van Eersel, ged. te Loon op Zand op 15 sep 1749 (getuigen: Joannes van Eersel en Anna Snoere), ovl. aldaar op 22 jan 1829, tr. te Loon op Zand op 21 mei 1775 met Joannes Peters van Lier, zn. van Petrus Goverts van Lier en Theodora Stevens Cornelissen, ged. te Loon op Zand op 26 nov 1738 (getuigen: Joannes Godefridi van Lier en Maria Adriani Snoere), ovl. aldaar op 1 okt 1795.
2. Joanna van Eersel, ged. te Loon op Zand op 3 feb 1751 (getuigen: Cornelius de Cort en Adriana Frijsse), begr. aldaar op 25 mrt 1751.
3. Joannes van Eerssel, ged. te Loon op Zand op 9 apr 1752 (getuigen: Cornelius de Cort en Maria de Cort), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
4. Joannes van Irsel, ged. te Loon op Zand op 18 aug 1753 (getuigen: Joannes van Irsel en Adriana van Irsel), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd, begr. aldaar op 29 sep 1753.
5. Joannes van Ierssel, ged. te Loon op Zand op 17 okt 1754 (getuigen: Judocus Eijpelaer en Adriana Freijse), ovl. aldaar op 26 apr 1826, tr. met Elisabeth Sebreghts.
6. Petrus, ged. te Loon op Zand op 14 nov 1756 (getuigen: Cornelius de Kort en Joanna de Kort), begr. aldaar op 11 dec 1756.
7. Petrus, ged. te Loon op Zand op 12 nov 1757 (getuigen: Bartholomeus Frijsen en Cornelia van Iersel), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
8. Joanna, ged. te Loon op Zand op 1 dec 1758 (getuigen: Cornelius de Kort en Adriana van Iersel), ovl. aldaar op 15 aug 1804, tr. te Loon op Zand op 11 jan 1784 met Laurentius van Laerhove, zn. van Joannes Wouters van Laerhove en Gertrudis Laurens Boom, ged. te Loon op Zand op 19 aug 1757 (getuigen: Joes Boom en Waltera van Laerhove), ovl. aldaar op 9 mrt 1829.
9. Petronella, ged. te Loon op Zand op 26 mrt 1761 (getuigen: Joannes Snoere en Maria de Kort), tr. te Loon op Zand op 11 mei 1788 met Gerardus Dingemans.
10. Gisbertus van Irsel, ged. te Loon op Zand op 11 dec 1763 (getuigen: Bartholomeus Frijsen en Gertrudis de Kort), ovl. aldaar op 19 nov 1824, tr. te Loon op Zand op 15 mei 1791 met Barbara van Lier, dr. van Adrianus Goverts van Lier en Anna Maria Adriaens de Jong, ged. te Loon op Zand op 29 nov 1758 (getuigen: Cornelius de Jong en Theodora van Lier), ovl. aldaar op 15 aug 1816.
11. Petrus van Ierssel, ged. te Loon op Zand op 5 feb 1765 (getuigen: Cornelius de Cort en Antonia Snoere), ovl. aldaar op 14 mei 1765.
12. Cornelius, ged. te Loon op Zand op 29 mrt 1768 (getuigen: Joes van Iersel en Antonia Snoere), ovl. aldaar op 9 jul 1835, tr. te Loon op Zand op 17 jan 1802 met Maria Jans van Tilburg.
13. Christianus van Ierssel, ged. te Loon op Zand op 27 okt 1769 (getuigen: Joes de Cort en Antonia van Iersel), ovl. aldaar op 9 aug 1842, tr. te Loon op Zand op 16 mei 1814 met Wilhelma van Riel, dr. van Joannes Adriaens van Riel en Hendrina Adriaens de Swart, ged. te Loon op Zand op 9 okt 1772 (getuigen: Joes de Swart en Adriana van Gorcum), ovl. aldaar op 9 dec 1845.
14. Henricus van Ierssel, ged. te Loon op Zand op 27 okt 1774 (getuigen: Joes Baptista van Ierssel en Antonia van Ierssel), ovl. aldaar op 17 jan 1851, tr. (1), kerk.huw. te Waspik op 2 mei 1804 met Antonia Pols, tr. (2) te Loon op Zand op 22 okt 1808 met Joanna Dingemans, tr. (3) te Baardwijk op 31 aug 1843 met Maria van den Broek, dr. van Adrianus Andries van den Broek (landbouwer) en Joanna Clerks, ged. te Baardwijk op 19 sep 1782 (getuigen: Joanna Hutten nomine Joannis Klippers en Maria Clericks), ovl. aldaar op 28 apr 1850.

IVg. Laurentius Peters Laurentius33 Freijsse, (zn. van IIIf), ged. te Loon op Zand op 16 sep 1702 (getuigen: Joannes Gijsberti en Gertrudis Vrancken), otr. te Loon op Zand op 3 okt 1733, tr. te Loon op Zand op 18 okt 1733, kerk.huw. aldaar op 18 okt 1733 met Cornelia Peters van Bruggen33, dr. van Petrus Antonis van Bruggen en Elisabetha Adriaen Peters, ged. te Loon op Zand op 14 mei 1707 (getuigen: Gerardus van Bruggen en Catharina Teunissen Schalken namens Maria Teunissen Schalken).
Uit dit huwelijk.
1. Petrus Laurens Freijsse, ged. te Loon op Zand op 20 okt 1734 (getuigen: Henricus van Brugge en Adriana Petri Freijsse).
2. Elisabetha Laurens Freijsse, ged. te Loon op Zand op 12 dec 1737, volgt Vg.
3. Adrianus Laurens Frijsen, ged. te Loon op Zand op 27 jun 1740, ovl. aldaar op 4 mei 1783, volgt Vh.
4. Wilhelmus Laurens Vreijssen, ged. te Loon op Zand op 30 jun 1742 (getuigen: Adrianus Vreijssen en Cristina Vreijssen).
5. Gertrudis Laurens Frijsen, ged. te Loon op Zand op 27 sep 1744 (getuigen: Joannes Baptista Brock en Wilhelma van Wijk).
6. Petronella Frijsen, ged. te Loon op Zand op 7 sep 1746 (getuigen: Jacobus Vervloos en Joanna Frijsen).
7. Anna Maria Frijsse, ged. te Loon op Zand op 10 feb 1751 (getuigen: Joes de Clijn en Maria Frijsse).

IVh. Martinus Peters Freijsen35, (zn. van IIIf), ged. te Loon op Zand op 16 mrt 1712 (getuigen: Francken en Wilhelma Lauwreijsen), otr. te Loon op Zand op 1 okt 1735, tr. te Loon op Zand op 16 okt 1735 met Elisabetha Gijsberts Vervlos35, dr. van Gisbertus Daniel Jans en Anna Antonis van Dijck, ged. te Loon op Zand in sep 1710 eind september (getuigen: Joannes Daniel Vervlose en Petronella van Dijck).
Uit dit huwelijk.
1. Petronilla Martens Freijsse46, ged. te Loon op Zand op 9 okt 1736, ovl. aldaar op 8 dec 1813, volgt Vi.
2. Adrianus Martens Freijse, ged. te Loon op Zand op 14 aug 1738 (getuigen: Jacobus Vervloos en Christina Petri Freijsse), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
3. Maria Martens Freijssens, ged. te Loon op Zand op 6 okt 1739, volgt Vj.
4. Wilhelmus Martens Frijsen, ged. te Loon op Zand op 7 okt 1741 (getuigen: Nicolaus Boom en Christina Frijsen).
5. Anna Martens Freijse, ged. te Loon op Zand op 4 dec 1743 (getuigen: Jois Cleijn en Anna van Vugt).
6. Joanna Freijse, ged. te Loon op Zand op 19 jul 1745, begr. aldaar op 8 dec 1779, volgt Vk.
7. Adrianus Freijse, ged. te Loon op Zand op 18 nov 1746 (getuigen: Joes Vervloos en Adriana Freijse).
8. Gisbertus Freijse, ged. te Loon op Zand op 9 jun 1748 (getuigen: Joes Freijse en Digna de Nijs).

IVi. Adrianus Peters van de Schaepbruch, (zn. van IIIf), ged. te Loon op Zand op 21 apr 1719 Petrus Willemse de Cort en Wilhelma Arie Witlockx, touwslager, ovl. te Waalwijk op 23 jul 1772, tr. te Waalwijk op 15 aug 1745 met Anna Kleijberg, dr. van Everardus Jans Cleijbergh (kleermaker) en Maria Boom, geb. te Eethen op 19 feb 1722, ovl. te Waalwijk op 11 mei 1805.
Uit dit huwelijk.
1. Joannes Brans, geb. te Waalwijk in 1746, schoenmaker, ovl. te Waalwijk op 1 jan 1830.
2. Petrus Brans, geb. te Waalwijk circa 1748, touwslager, ovl. te Waalwijk op 6 nov 1793.
3. Wilhelmus Brans, geb. te Waalwijk in 1752, ovl. aldaar op 30 mei 1754.
4. Joanna Wilhelmina Brans, geb. te Waalwijk circa 1756, ovl. te Dordrecht op 15 jan 1821, tr. te Dordrecht op 5 mei 1782.
5. Maria Brans, geb. te Waalwijk circa 1758, tr. te Waalwijk op 5 mei 1782 met Henricus Dellingers.
6. Everardus Brans, geb. te Waalwijk in 1761, schoenmaker, ovl. te Waalwijk op 16 jun 1833.
7. Laurentius Brans, geb. te Waalwijk, ovl. te Breda op 23 sep 1794, volgt Vl.

Generatie V


Va. Gertrudis Gijsberts de Kort, (dr. van IVa), ged. te Loon op Zand op 19 okt 1741 (getuigen: Joannes van Dijck en Joanna de Kort), ovl. op 26 apr 1803, begr. aldaar op 29 apr 1803, tr. te Loon op Zand op 22 jun 1760 met Joannes van Kleev, ovl. op 14 feb 1810, begr. te Kaatsheuvel op 17 feb 1810.
Uit dit huwelijk.
1. Henricus van Kleef, ged. te Loon op Zand op 20 apr 1761 (getuigen: Henricus van Kleef en Anna van Kleef).
2. Maria van Kleef, ged. te Loon op Zand op 8 sep 1767 (getuigen: Martinus van Kleef en Joanna de Cort), ovl. aldaar op 26 jan 1838.
3. Antonius van Cleef, ged. te Loon op Zand op 12 okt 1772 (getuigen: Martinus van Cleef en Anna Maria van Cleef), schoenmaker, ovl. te Besoijen op 13 jun 1829, tr. te Loon op Zand op 23 mei 1811 met Maria van Hees, dr. van Lambertus van Hees en Joanna Brekelmans, ged. te Loon op Zand op 4 aug 1777 (getuigen: Judocus de Jong en Justina van Hees), ovl. na 25 apr 1844.
4. Henricus van Cleef, ged. te Loon op Zand op 20 jun 1775 (getuigen: Henricus van Cleef en Joanna van Cleef), ovl. op 12 apr 1809, begr. aldaar op 15 apr 1809, tr. te Dongen in 1806 met Wilhelma van Onsenoort, dr. van Franciscus Jans van Onsenhoort en Elizabeth van Onsenoort, ged. te Tilburg op 23 mrt 1771, ovl. te Berkel Enschot op 27 mrt 1838.
5. Joanna van Cleef, ged. te Loon op Zand op 6 nov 1776 (getuigen: Gisbertus van Dijck en Cornelia Kelders).
6. Anna Maria van Cleef, ged. te Loon op Zand op 17 feb 1784 (getuigen: Henricus van Cleef en Elizabetha van Beurde).
7. Martinus, ged. te Loon op Zand op 16 mrt 1787 (getuigen: Gerardus van Gestel en Henrica van Gestel), ovl. aldaar op 25 jun 1830, tr. te Loon op Zand op 26 nov 1812 met Anna Maria van Vugt, dr. van Petrus van Vucht en Ardina Schalcke, ged. te Loon op Zand op 5 nov 1788 (getuigen: Jacobus van Vugt en Maria Schalcke).

Vb. Joannes de Cort, (zn. van IVc), ged. te Loon op Zand op 12 feb 1749 (getuigen: Joes van Iersel en Maria de Cort), ovl. aldaar op 7 okt 1812, tr. te Loon op Zand op 4 mei 1788 met Adriana van Laerhoven, dr. van Johannes Jans van Laerhove en Anna Laurens de Jongh, ged. te Loon op Zand op 4 apr 1762 (getuigen: Leonardus van den Hoven en Helena Haemers), ovl. aldaar op 7 sep 1828.
Uit dit huwelijk.
1. Joannes de Kort, ged. te Loon op Zand op 12 jan 1793 (getuigen: Franciscus van Laerhoven en Catharina de Kort), ovl. aldaar op 5 jan 1856, tr. (1) te Loon op Zand op 10 nov 1825 met Petronilla de Jong, dr. van Henricus Cornelis de Jong en Joanna van den Hove, ged. te Loon op Zand op 17 aug 1801 (getuige: Maria van den Hoven), ovl. aldaar op 9 feb 1840, tr. (2) te Loon op Zand op 23 jan 1845 met Maria van Broekhoven, dr. van Peter Willem van Broekhoven en Helena Louisa Gehoel, geb. te Loon op Zand op 22 jun 1816.
2. Joanna de Kort, ged. te Loon op Zand op 25 nov 1794 (getuigen: Jacobus van Laerhoven en Joanna de Kort), begr. aldaar op 18 dec 1799.
3. Johannes, ged. te Loon op Zand op 25 dec 1799 (getuige: Antonia de Kort), ovl. aldaar op 13 jun 1841, tr. te Loon op Zand op 24 apr 1834 met Maria Kennekens, dr. van Joannes Kennekens en Maria Vissers, ged. te Loon op Zand op 11 jul 1809 (getuige: Petronilla Kennekens), ovl. aldaar op 27 dec 1870.

Vc. Petrus de Cort, (zn. van IVc), ged. te Loon op Zand op 30 mrt 1754 (getuigen: Gisbertus de Cort en Adriana van Iersel), ovl. aldaar op 18 jan 1814, tr. met Huberdina Henrics van Kuijck, dr. van Henricus van Kuijck en Adriana Maria Cuijpers, ged. te Elshout op 3 mrt 1748, ovl. te Loon op Zand op 28 sep 1812.
Uit dit huwelijk.
1. Cornelia de Kort, ged. te Drunen op 2 okt 1789, ovl. te Loon op Zand op 20 nov 1872, tr. te Loon op Zand op 8 aug 1833 met Joannes Brandts, zn. van Josephus Brandts en Petronella Rockvens, ged. te Loon op Zand op 26 sep 1774 (getuigen: Wilhelmus Brandts en Gertrudis Rockven), schoenmaker, ovl. te Loon op Zand op 4 feb 1859.

Vd. Petronella de Cort, (dr. van IVc), ged. te Loon op Zand op 5 okt 1756 (getuigen: Petrus van Iersel en Helena Couwenberg), begr. aldaar op 16 mei 1791, tr. te Loon op Zand op 2 mei 1779 met Joannes van Broeckhove, zn. van Adrianus Jans van Broechove en Thoma Michiels Deckers, ged. te Loon op Zand op 23 sep 1752 (getuigen: Joes van Broeckhove en Maria Deckers).
Uit dit huwelijk.
1. Catharina, ged. te Loon op Zand op 14 feb 1780 Michael van Broeckhove en Cornelia de Cort, ovl. te Loon op Zand op 26 jan 1836, tr. te Loon op Zand op 19 jan 1806 met Cornelius van Ooij, zn. van Michael van Noijens en Joanna van Iersel, geb. te Berkel op 18 sep 1781, landbouwer.
2. Adriana van Broeckhoven, ged. te Loon op Zand op 15 nov 1781 (getuigen: Gisbertus de Cort en Antonia van Broeckhove).
3. Maria, ged. te Loon op Zand op 15 mei 1784 (getuigen: Joes de Cort en Joa de Cort), tr. te Loon op Zand op 22 mei 1817 met Martinus Dingemans, zn. van Adrianus Jans Dingemans en Maria Matthijs Kimmere, ged. te Loon op Zand op 22 dec 1775 (getuigen: Mattheus Kemmere en Gertrudis Nette), ovl. aldaar op 10 feb 1818.
4. Joannes van Broeckhoven, ged. te Loon op Zand op 30 jan 1786 (getuigen: Cornelius de Cort en Catharina de Cort), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
5. Joannes van Broeckhoven, ged. te Loon op Zand op 21 apr 1787 (getuigen: Cornelius de Cort en Catharina de Cort), ovl. aldaar op 7 dec 1829, tr. te Loon op Zand op 10 feb 1820 met Adriana Snoere, dr. van Joannes Snoeren en Anna Maria Dingeman, ged. te Loon op Zand op 7 aug 1794 (getuigen: Adrianus Snoeren en Adriana de Rooij), ovl. aldaar op 16 jun 1851.
6. Petronilla van Broekhoven, ged. te Loon op Zand op 19 apr 1789 (getuigen: Joannes de Cort en Adriana de Cort), ovl. aldaar op 20 sep 1860, tr. te Loon op Zand op 31 okt 1814 met Joannes van Laerhove, zn. van Walterus Jans van Laerhoven en Petronella Wouters van Ujen, ged. te Loon op Zand op 31 aug 1774 (getuigen: Joes van Uden en Anna van Laerhove), ovl. aldaar op 23 aug 1849.
7. Adrianus van Broekhoven, ged. te Loon op Zand op 3 mrt 1791 (getuigen: Joanna de Kort en Catharina van Broekhoven).

Ve. Joanna de Cort, (dr. van IVc), ged. te Loon op Zand op 24 okt 1759 (getuige: Bartholomeus Freijse emn Antonia van Iersel), ovl. aldaar op 6 jul 1823, tr. te Loon op Zand op 29 apr 1798 met Petrus van Breugel, zn. van Theodorus van Bruegel en Maria Jans van der Ven, ged. te Loon op Zand op 1 aug 1775 (getuigen: Joes van Breugel en Adriana van der Ven), ovl. aldaar op 30 jul 1830.
Uit dit huwelijk.
1. Gerardus, ged. te Kaatsheuvel op 11 aug 1799 (getuigen: Petrus Borsten en Antonia van Gils), ovl. te Loon op Zand op 22 jul 1847, tr. te Loon op Zand op 17 jan 1839 met Elizabetha Croot, dr. van Joannes Kroot en Adriana de Jong, ged. te Loon op Zand op 22 okt 1797 (getuigen: Theodorus Croot en Maria Croot), ovl. aldaar op 19 apr 1871.
2. Cornelius, ged. te Loon op Zand op 16 jan 1802 (getuige: Catharina de Cort), ovl. aldaar op 6 dec 1853, tr. te Loon op Zand op 26 jul 1832 met Johanna Maria van Iersel, dr. van Cornelius van Iersel en Johanna Antonis Witlox, geb. te Loon op Zand op 21 apr 1811, ovl. aldaar op 9 jun 1878.

Petrus van Breugel, zn. van Theodorus van Bruegel en Maria Jans van der Ven, tr. (2) te Loon op Zand op 18 jan 1827 met Anna Maria Oerlemans, dr. van Cornelius Oerlemans en Helena Teurlinx, ged. te Loon op Zand op 8 jun 1799 (getuigen: Joannes Tuurlings en Catharina Oerlemans), ovl. aldaar op 4 jul 1843.
Uit dit huwelijk.
1. Helena, geb. te Loon op Zand op 29 nov 1827, tr. (1) te Loon op Zand op 6 mei 1853 met Jan Baptist Brabers, zn. van Joannes Brabers en Anna Maria Basters, geb. te Loon op Zand op 15 jan 1825, tr. (2) te Loon op Zand op 10 feb 1868 met Hendrik van den Hoven, zn. van Adriaan van den Hoven en Elisabeth van Laerhove, geb. te Loon op Zand op 19 jul 1838.
2. Johanna, geb. te Loon op Zand op 23 jul 1829, tr. te Loon op Zand op 24 jan 1861 met Willem van den Hoven, zn. van Adrianus van den Hoven en Maria Catharina Koks, geb. te Loon op Zand op 7 feb 1831.

Vf. Gisbertus de Cort, (zn. van IVc), ged. te Loon op Zand op 3 apr 1764 (getuigen: Petrus van Iersel en Antonia Snoere), ovl. aldaar op 18 jul 1840, tr. te Loon op Zand op 12 feb 1804 met Joanna van Riel, dr. van Nicolaus Cornelis van Riel en Wilhelma Dircks Hamers, ged. te Loon op Zand op 30 nov 1774 (getuigen: Joes van Breugel en Theodora Hamers), ovl. aldaar op 16 jun 1834.
Uit dit huwelijk.
1. Cornelius de Kort, ged. te Loon op Zand op 23 aug 1805 (getuige: Antonia de Kort), ovl. aldaar op 8 aug 1839, tr. (1) te Loon op Zand op 28 jun 1832 met Maria Anna van Laarhoven, dr. van Joannes van Laerhove en Maria Kemmere, ged. te Loon op Zand op 23 apr 1804 (getuige: Antonia Coomans), ovl. aldaar op 30 mei 1837, tr. (2) te Loon op Zand op 2 aug 1838 met Petronilla de Held, dr. van Petrus de Helt en Joanna van Beeck, ged. te Loon op Zand op 17 jul 1805 (getuige: Adriana van Onzenoord), ovl. aldaar op 6 mei 1860.
2. Wilhelma, ged. te Loon op Zand op 30 jan 1807 (getuige: Adriana van Riel), ovl. aldaar op 11 feb 1884, tr. te Loon op Zand op 22 apr 1841 met Andries van Iersel, zn. van Martinus van Iersel en Elisabeth Brok, geb. te Udenhout op 22 aug 1811, ovl. te Loon op Zand op 17 sep 1884.
3. Petrus de Kort, ged. te Loon op Zand op 28 jun 1808 (getuige: Catharina de Kort), ovl. aldaar op 5 feb 1825.
4. Petronilla de Kort, ged. te Loon op Zand op 27 apr 1810 (getuige: Anna Maria van Riel), ovl. aldaar op 17 nov 1845, tr. te Loon op Zand op 22 feb 1838 met Johannes van Iersel, zn. van Martinus van Iersel en Elisabeth Brok, geb. te Udenhout op 10 nov 1807, ged. aldaar op 10 nov 1807, ovl. te Loon op Zand op 20 dec 1862.
5. Adriaan, geb. te Loon op Zand op 5 jan 1812, ovl. aldaar op 12 feb 1814.
6. Adriana, geb. te Loon op Zand op 18 sep 1813, ovl. aldaar op 9 mrt 1882, tr. te Loon op Zand op 9 sep 1843 met Hendrikus van Hemert, zn. van Johannes van Hemert en Catharina van Selst, geb. te Ammerzoden in 1801, ovl. te Loon op Zand op 12 feb 1858.
7. Adriaan, geb. te Loon op Zand op 12 feb 1817, ovl. aldaar op 21 okt 1847, tr. te Loon op Zand op 27 feb 1840 met Johanna van Lier, dr. van Theodorus van Lier en Petronella Wijtmans, geb. te Loon op Zand op 3 jan 1818.

Vg. Elisabetha Laurens Freijsse, (dr. van IVg), ged. te Loon op Zand op 12 dec 1737 (getuigen: Martinus Peeters Freijsse en Antonetta van Bruggen), tr. te Loon op Zand op 3 okt 1762 met Laurentius Peters Colster, zn. van Petrus Jans Colster en Joanna Joost Thomas (zie IIId).
Uit dit huwelijk.
1. Petrus Colstere, ged. te Loon op Zand op 15 nov 1763 (getuigen: Petrus Kemmere en Justina Eijpelaer), ovl. aldaar op 1 apr 1765.
2. Petronella Colstere, ged. te Loon op Zand op 25 aug 1765 (getuigen: Joes Colstere en Gertrudis Freijse).
3. Petrus Colstere, ged. te Loon op Zand op 4 nov 1766 (getuigen: Godefridus Luben en Maria Colstere), ovl. aldaar op 14 apr 1813, otr. te Loon op Zand op 24 apr 1802, tr. te Loon op Zand op 9 mei 1802 met Joanna Verheijde, dr. van Hubertus Peters Verheijde en Maria Brock, ged. te Loon op Zand op 21 apr 1777 (getuigen: Henricus Brock en Elisabetha Brock), ovl. aldaar op 14 apr 1821.
4. Cornelia Colstere, ged. te Loon op Zand op 11 mei 1768 (getuigen: Adrianus Freijsen en Petronella Freijsen), ovl. aldaar op 14 jul 1771.
5. Joannes Colstere, ged. te Loon op Zand op 12 feb 1770 (getuigen: Wilhelmus Freijse en Digna Colstere).
6. Cornelia Colstere, ged. te Loon op Zand op 8 jan 1772 (getuigen: Adrianus Freijse en Petronella Freijse).
7. Joanna Colstere, ged. te Loon op Zand op 29 nov 1773 (getuigen: Adrianus Eijpelaer en Anna Maria Freijten), ovl. aldaar op 21 mei 1777.

Laurentius Peters Colster, zn. van Petrus Jans Colster en Joanna Joost Thomas, tr. (1) met Maria van den Broeck (zie IIId).
Uit dit huwelijk.
1. Henricus Colstere, ged. te Loon op Zand op 18 mei 1748 (getuigen: Govardus Snaphaen en Digna Colstere).
2. Laurentius Colstere, ged. te Loon op Zand op 27 apr 1755 (getuigen: Godefridus Snaphaen en Digna Colstere).

Vh. Adrianus Laurens Frijsen, (zn. van IVg), ged. te Loon op Zand op 27 jun 1740 (getuigen: Joes Frijsen en Antonia Verbruggen), ovl. aldaar op 4 mei 1783, tr. met Johanna Cornelis van Riel, dr. van Cornelius Jans van Riel en Petronella Jacobs Colster, ged. te Loon op Zand op 19 nov 1742 Robbertus Colstere en Catharina van Riel, ovl. te Loon op Zand op 29 jan 1829.
Uit dit huwelijk.
1. Cornelius, ged. te Loon op Zand op 5 apr 1774 (getuigen: Wilhelmus Frijsen en Petronella Frijsen).
2. Petronella Freijse, ged. te Loon op Zand op 9 sep 1776 (getuigen: Cornelius van Riel en Clara van Riel).

Johanna Cornelis van Riel, dr. van Cornelius Jans van Riel en Petronella Jacobs Colster, tr. (2) te Loon op Zand op 24 okt 1784 met Gijsbertus Wouters van Euijen, zn. van Walterus Antonis van Uijen en Adriana Gijsberts Swert, ged. te Loon op Zand op 13 nov 1741 (getuigen: Joannes Gijsberde SZAwart en Maria Janse de Jongh), ovl. aldaar op 29 jan 1803.
Uit dit huwelijk.
1. Thomas van Uden, ged. te Loon op Zand op 8 aug 1785 (getuigen: Petrus van Riel en Joa van Riel), ovl. aldaar op 17 jan 1844, tr. te Loon op Zand op 4 mei 1831 met Cornelia van Dongen, dr. van Gerardus van Dongen en Maria Koomans, ged. te Loon op Zand op 12 sep 1806 (getuige: Adriana van Rijkenvossel), ovl. aldaar op 9 apr 1879.

Vi. Petronilla Martens Freijsse46, (dr. van IVh), ged. te Loon op Zand op 9 okt 1736 (getuigen: Joannes Petri Freijssen en Joanna Petri Freijssen), ovl. aldaar op 8 dec 1813, tr. (1) te Loon op Zand op 16 mei 1762 met Joannes Jans Dingemans46, zn. van Joannes Peters Dingemans en Gertrudis Peters Net, ged. te Loon op Zand op 18 apr 1727 (getuigen: Petrus Buel en Maria Peterse Net), ovl. voor 25 apr 1783.
Uit dit huwelijk.
1. Anna Maria Dingeman, ged. te Loon op Zand op 28 dec 1763 (getuigen: Joes Dingeman en Maria Freijse), ovl. aldaar op 29 sep 1825, tr, kerk.huw. aldaar op 22 mei 1791 met Joannes Snoeren, geb. te Loon op Zand in 1751, ovl. (84 jaar oud) aldaar op 15 aug 1835.
2. Martinus, ged. te Loon op Zand op 2 apr 1765 (getuigen: Adrianus Freijse en Joanna Freijse), ovl. aldaar op 3 apr 1846, tr. te Loon op Zand op 17 mei 1789 met Adriana van Roij47, dr. van Antonius Crijnen van Roij en Catharina Bernards Deckers, ged. te Loon op Zand op 12 jul 1765 (getuigen: Petrus Deckers en Maria Frijse), ovl. aldaar op 2 feb 1844.
3. Petrus Dingeman, ged. te Loon op Zand op 3 jan 1768 (getuigen: Dingemannus Dingeman en Gertrudis Dingeman), ovl. aldaar op 5 mei 1851, tr. (1) te Loon op Zand op 17 mei 1789 met Adriana van Roij, dr. van Antonius Crijnen van Roij en Catharina Bernards Deckers, ged. te Loon op Zand op 13 feb 1755 (getuigen: Adrianus Freijse en Petronella Deckers), ovl. aldaar op 21 jan 1813, tr. (2) te Loon op Zand op 23 mei 1814 met Cornelia Nouwens, dr. van Cornelius Nouwens en Antonia van Gorcum, ged. te Loon op Zand op 4 aug 1778 (getuigen: Nicolaus van Gorcum en Maria van Gorcum), ovl. aldaar op 11 okt 1835.

Joannes Jans Dingemans, zn. van Joannes Peters Dingemans en Gertrudis Peters Net, otr. (1) te Loon op Zand op 11 nov 1752, tr. te Loon op Zand op 26 nov 1752 met Petronilla Peters Hamers46,48, dr. van Petrus Hamers en Maria Claes Aris Deckers, ged. te Loon op Zand op 6 apr 1732 (getuigen: Adrianus Hamers en Cornelia Hendrix), ovl. voor 1 mei 1762.
Uit dit huwelijk.
1. Adrianus46,48, ged. te Loon op Zand op 5 aug 1753 (getuigen: Petrus Dingemans en Adriana Hamers).

Petronilla Martens Freijsse, otr. (2) te Loon op Zand op 25 apr 1783, tr. te Loon op Zand op 11 mei 1783, kerk.huw. aldaar op 11 mei 1783 met Adrianus van Vugt49, ovl. te Loon op Zand op 12 sep 1804.
Uit dit huwelijk.
1. Cornelia, ged. te Loon op Zand op 5 mrt 1784 (getuigen: Joes van Vugt en Anna Maria Dingemans).

Adrianus van Vugt, otr. (1) te Loon op Zand op 10 okt 1767, tr. te Loon op Zand op 25 okt 1767, kerk.huw. aldaar op 25 okt 1767 met Cornelia Jans Mutsers49, dr. van Joannes Huijbert Joosten en Joanna Cornelis de Wert, ged. te Loon op Zand op 28 mrt 1742 (getuigen: Cornelis Mutsers en Adriana Mutsers).
Uit dit huwelijk.
1. Joanna, ged. te Loon op Zand op 20 nov 1767 (getuigen: Joes Mutzers en Wilhelma van Dijck), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
2. Joanna, ged. te Loon op Zand op 10 jul 1769 (getuigen: Joes Mustert en henrica van Weesenbeeck).
3. Joannes, ged. te Loon op Zand op 31 dec 1770 (getuigen: Joes Mutsaerts en Wilhelma van Dijk), ovl. voor 17 sep 1823, otr. te Loon op Zand op 26 apr 1800, tr. met Maria van de Waeter, dr. van Jacobus van de Waeter en Anna Jans van Limpt, geb. te Waspik in 1766, ged. aldaar op 27 sep 1772 (getuige: Catharina van de Water), ovl. te Loon op Zand op 18 aug 1846.
4. Hendrik van Vught, ged. te Loon op Zand op 27 jun 1772 Walterus van Weesenbeeck en Henrica Musters, ovl. te Loon op Zand op 23 feb 1832, tr. te Goirle op 3 mei 1813 met Petronella van Pijenbroek, dr. van Willem van Puijenbroeck (corporaal) en Adriana Deckers, geb. te Goirle op 5 jun 1790, ovl. te Loon op Zand op 30 mei 1867.
5. Sebastianus van Vught, ged. te Loon op Zand op 17 apr 1774 (getuigen: Bartholmeus Deckers en Maria van Dijck).
6. Adriana, ged. te Loon op Zand op 6 sep 1776 (getuigen: Hubertus van Weesenbeek en Gertrudis van Dongen), ovl. vermoedelijk op jonge leeftijd.
7. Hubertus, ged. te Loon op Zand op 16 feb 1778 (getuigen: Henricus Thaelen en Joanna Thaelen).
8. Adriana, ged. te Loon op Zand op 30 mrt 1780 (getuigen: Huibertus van Weesenbeeck en Gertrudis van Loon).

Vj. Maria Martens Freijssens, (dr. van IVh), ged. te Loon op Zand op 6 okt 1739 (getuigen: Adrianus Freijsse en Elisabetha Freijsse), tr. met Adrianus Jooste Kemmeren50, zn. van Judocus Thijs Kimmere en Adriana Willems van Leijen, ged. te Loon op Zand op 11 aug 1740 (getuigen: Adrianus Kemmeren en Anna kemmeren).
Uit dit huwelijk.
1. Justina, ged. te Loon op Zand op 19 apr 1764 Wilhelmus Freijse en Adriana Kemmere, tr, kerk.huw. te Loon op Zand op 27 mei 1792 met Joannes Dominicus, zn. van Dionisius Dominicus en Maria Borsten, ged. te Loon op Zand op 23 dec 1761 (getuigen: Hubertus Vijvere en Aleijdis Borste).
2. Adriana Kemmere, ged. te Loon op Zand op 1 okt 1765 (getuigen: Lambertus Kemmere en Wilhelma Kemmere).
3. Martina Kemmere, ged. te Loon op Zand op 23 mrt 1767 (getuigen: Lambertus Kemmere en Anna Maria Freijsens).
4. Laurentius Kemmere, ged. te Loon op Zand op 10 aug 1769 (getuigen: Adrianus Freijse en Joanna Freijse).
5. Petronella Kemmere, ged. te Loon op Zand op 29 jan 1772 (getuigen: Adrianus Freijse en Maria Dekkers).
6. Dingena, geb. te Loon op Zand in 1773, ovl. aldaar op 23 aug 1836, tr. te Loon op Zand op 17 jun 1792 met Paulus van Vugt, zn. van Nicolaus Laurens van Vught en Maria Adriaens Schippers, ged. te Loon op Zand op 21 okt 1761 (getuigen: Joes van Vugt en Helena Schippers), ovl. aldaar op 17 jan 1826.
7. Bernardus Kemmere, ged. te Loon op Zand op 14 mrt 1774 (getuigen: Adrianus Frijssen en Maria Dekkers).
8. Adrianus Kemmere, ged. te Loon op Zand op 23 jun 1776 (getuigen: Wilhelmus Kremer en Francisca Kemmere).

Vk. Joanna Freijse, (dr. van IVh), ged. te Loon op Zand op 19 jul 1745 (getuigen: Joes Bapta Brock en Adriana Vervloos), begr. aldaar op 8 dec 1779, tr. te Loon op Zand op 18 sep 1774 met Wilhelmus Cremers.
Uit dit huwelijk.
1. Elisabeth, ged. te Loon op Zand op 22 mei 1775 (getuigen: Adrianus Kemmere en Elisabetha Freijse), ovl. te Waspik op 7 dec 1833, otr. te Waspik op 8 nov 1799, tr. (Schepenbank) te Waspik op 24 nov 1799, kerk.huw. aldaar op 24 nov 1799 met Arnoldus Zijlmans, zn. van Evert Peters Zeijlmans en Maria Bongaerts, geb. te Waspik in 1768, ged. aldaar op 16 feb 1769 (getuige: Petronilla van den Heuvel), ovl. aldaar op 4 jun 1837.
2. Francisca, ged. te Loon op Zand op 2 dec 1776 (getuigen: Adrianus Freijse en Catharina Cremers).
3. Anna, ged. te Loon op Zand op 14 nov 1779 (getuigen: Adrianus Freijssen en Elizabetha Freijssen), ovl. aldaar op 6 mrt 1845, tr. (1) te Loon op Zand op 10 mei 1801 met Cornelis Willem Klaassen, geb. te Moergestel in 1770, ovl. te Loon op Zand op 1 okt 1830, tr. (2) te Loon op Zand op 29 okt 1840 met Petrus van Donge, zn. van Adrianus Cornelis van Dongen en Joanna van Cuijk, ged. te Loon op Zand op 4 aug 1776 (getuigen: Joes van Daele en Joanna van Donge), ovl. aldaar op 24 nov 1854.

Wilhelmus Cremers, tr. (2) te Loon op Zand op 10 sep 1780 met Maria Anna Sempe.
Uit dit huwelijk.
1. Petrus, ged. te Loon op Zand op 14 jul 1781 (getuigen: Petrus Cremers en Maria Kemmere).
2. Johanna Creemers, ged. te Loon op Zand op 2 jan 1783 (getuigen: Martinus Creemers en Catharina Creemers), ovl. aldaar op 8 sep 1849, tr. (1) met Wilhelmus Bredenbender, zn. van Thomas Bredenbender en Magdalena Baldewijn, geb. te Andwil [Zwitserland] in 1778, ovl. te Loon op Zand op 1 dec 1820, tr. (2) te Loon op Zand op 29 nov 1822 met Christianus de Been, zn. van Thomas de Beem en Petronella Paesi, ged. te Kaatsheuvel op 3 dec 1800 (getuigen: Joannes Pagie en Anna de Been).
3. Engelbertus Creemers, ged. te Loon op Zand op 3 dec 1784 (getuigen: Wilhelmus Creemers en Margarita Creemers), ovl. te Dongen op 2 aug 1851, tr. (1) te Dongen op 3 nov 1816 met Johanna Rietbergen, dr. van Francis Rietbergen en Maria IJpelaar, geb. te Dongen, tr. (2) te Dongen op 25 jun 1825 met Adriana van Oisterwijck, ged. te Chaam op 14 nov 1787.
4. Theodorus Creemers, ged. te Loon op Zand op 1 jan 1788 (getuigen: Adrianus Pijnenborg en Petronilla Kimmere).
5. Martinus Kremers, ged. te Loon op Zand op 26 mei 1790 (getuigen: Martinus Kremers en Catharina Kremers).

Vl. Laurentius Brans, (zn. van IVi), geb. te Waalwijk, touwslager, ovl. te Breda op 23 sep 1794, tr. te Waalwijk op 13 mei 1781 met Gertrudis Nooten, dr. van Laurentius Noten (landbouwer) en Ida van den Hoven, geb. te Besoijen circa 1750, ovl. aldaar op 7 okt 1791.
Uit dit huwelijk.
1. Anna, geb. te Besoijen circa 1782, ovl. aldaar op 15 okt 1790.
2. Adrianus, geb. te Besoijen op 20 feb 1785, ovl. te Drunen op 25 feb 1813, tr. te Drunen op 2 jun 1811 met Joanna van Rijswijk, dr. van Arnoldus Jans van Rijswijk en Maria Adriaens Papen, geb. te Boxtel op 22 jul 1783.
3. Laurentius, geb. te Besoijen op 10 mei 1786, touwslager, ovl. te Besoijen op 14 aug 1849, tr. te Baardwijk op 28 mei 1824 met Adriana Maria van de Grint, dr. van Cornelius van de Grint (schoenmaker) en Maria van Bijnen, ged. te Baardwijk op 20 feb 1797 (getuigen: Joannes van Bijnen en Joanna van Bijnen absentes, eorum loco suscepit Maria Anna Pieren), ovl. te Besoijen op 31 jul 1866.

Bronnen


1. Fam de Cort (TdK-002), Type: Gegevens van een mede genealoog, Gekregen van: Ton de Kort
2. Erfdeling goederen Gijsbert Corstiaenssen en echtgenote (LoZ77-119r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Inventarisnr.: RA 77, Pagina: 104r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 20 jul 1658
3. Akkoord en verkoop aktes (LoZ78-086v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Inventarisnr.: RA 78, Pagina: 86v, 97v en 120 en 8v, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 12 feb 1661
4. Erfdeling goederen Jan Corsten en Jenneken Peeters (LoZ82-104r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Inventarisnr.: RA 82, Pagina: 104r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 12 okt 1679
5. Akte van afstand en verkoopakte (LoZ82-006r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Inventarisnr.: RA 82, Pagina: 6r (2x), Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 1675
6. Erfdeling goederen Aert Gijsbregt Corsten (LoZ83-254v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Inventarisnr.: RA 83, Pagina: 254v, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 1 mrt 1684
7. Boedelscheiding goederen Frijs Jan Gijben (LoZ96-115v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 96, Pagina: 115v, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 23 jan 1745
8. Boedelscheiding (LoZ89-257r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 89, Pagina: 257r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 20 feb 1719
9. Boedelscheiding goederen Jan de Cort (LoZ97-054v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 97, Pagina: 54v, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 15 apr 1747
10. Verkoopakte (LoZ82-078v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Inventarisnr.: RA 82, Pagina: 78v, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 18 mrt 1679
11. Testament Bartel van Rijswijk en Elisabeth Snoere (LoZ96-142r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 96, Pagina: 142r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 28 jun 1745
12. Testament Bartholomeus van Rijswijck en Maria jansse (LoZ89-143r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 89, Pagina: 143r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 23 sep 1715
13. Overeenkomst mbt een kind (LoZ94-105r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 94, Pagina: 105r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 13 jan 1738
14. Inventaris nalatenschap Maria van Lier (LoZ104-233r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 104, Pagina: 233r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 4 okt 1769
15. Overeenkomst mbt de kinderen en borgbrief voor Waspik (LoZ97-212v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 97, Pagina: 212v en 213v, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 22 nov 1749
16. Inventaris nalatenschap Gijsbert de Cort (LoZ99-104r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 99, Pagina: 104r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 22 dec 1755
17. Akte van beslaglegging (LoZ100-139v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 100, Pagina: 139, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 11 jul 1759
18. Inventaris nalatenschap Johanna de Cort (LoZ100-078r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 100, Pagina: 78r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 29 jul 1758
19. Toestemminig tot gebruik van goederen en testament Aartje (LoZ103-137v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 103, Pagina: 137v en 139r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 22 mrt 1766
20. Boedelscheiding goederen Jan van Iersel (LoZ99-154r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 99, Pagina: 154r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: jan 1757
21. Inventaris nalatenschap Catharina de Cort (LoZ97-202r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 97, Pagina: 202r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 6 nov 1749
22. Boedelscheiding (LoZ89-215r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 89, Pagina: 215r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 18 okt 1717
23. Boedelscheiding als erfgenamen van Thomas Denijs (LoZ91-067v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 91, Pagina: 67v, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 12 jul 1731
24. Boedelscheiding goederen Pieter Colstere en Johanna de Neijs (LoZ101-12v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 101, Pagina: 12v, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 8 apr 1760
25. Boedelscheiding goederen Jan Couwenberg (LoZ99-184r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 99, Pagina: 184r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 13 aug 1757
26. Boedelscheiding goederen Aartje Cornelis Jan Stevense (LoZ98-094v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 98, Pagina: 94v, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 29 apr 1752
27. Aanstelling voogden (LoZ103-201r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 103, Pagina: 201r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 11 okt 1766
28. Boedelscheiding goederen jacob Colster en Catharina Brekelmans (LoZ99-053r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 99, Pagina: 53r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 17 okt 1754
29. Inventaris nalatenschap Geerit Borsten en huwelijkscontract (LoZ93-183v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 93, Pagina: 183v en 187r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 4 mei 1735
30. Boedelscheiding goederen Mattijs Kemmeren (LoZ96-027v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 96, Pagina: 27v, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 11 mei 1743
31. Akte van afstand (LoZ90-072r2), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 90, Pagina: 72r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 23 jun 1722
32. Inventaris nalatenschap Claasken Roef (LoZ93-059v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 93, Pagina: 59v, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 25 apr 1739
33. Boedelscheiding (LoZ93-085r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 93, Pagina: 85r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 21 nov 1733
34. Aanstelling voogden (LoZ105-123v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 105, Pagina: 123v, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 24 okt 1771
35. Boedelscheiding goederen Gijsbert Vervlossen en Anneke van Dijk (LoZ96-088v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 96, Pagina: 88v, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 6 jun 1744
36. Inventaris nalatenschap Bastiaan van Dijck (LoZ101-142v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 101, Pagina: 142v, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 21 nov 1761
37. Akkoord nalatenschap Leendert Kelders en boedelscheiding (LoZ104-107v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 104, Pagina: 107v en 236r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 17 mrt 1768
38. Akte van afstand (LoZ104-114v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 104, Pagina: 114v, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 28 mrt 1768
39. Overeenkomst en inventaris (LoZ105-118r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 105, Pagina: 118r en 119v, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 12 okt 1771
40. Huwelijkscontarct (LoZ100-079r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 100, Pagina: 79r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 29 jul 1758
41. Huwelijkse voorwaarden (LoZ101-055v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 101, Pagina: 55v, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 20 sep 1760
42. Erfdeling goederen Johanna Reckers (GW51-132), Type: Algemene akte, Archiefnaam: SALHA, Archief: Groot Waspik, Inventarisnr.: RA 51, Pagina: ongefolieerd, Plaats van akte: Waspik, Aktedatum: 13 feb 1769
43. Testament van Jacobus van Loon en Huijbertie van Dongen (LoZ105-037v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 105, Pagina: 37v, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 29 jan 1771
44. Inventaris nalatenschap Anneke van Gompe en akte van afstand (LoZ94-111r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 94, Pagina: 111r en 115, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 7 mrt 1738
45. Testament Aalbert Capiteijn en Aartje van Laarhoven (LoZ100-058v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 100, Pagina: 58v, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 2 mei 1758
46. Inventaris nalatenschap Pieternel Hamers en vaststelling erfdeel (LoZ102-023r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 102, Pagina: 23r en 38r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 1 mei 1762
47. Inventaris nalatenschap Barent Deckers en boedelscheiding (LoZ104-203r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 104, Pagina: 203r, 205v, 207v en 247r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 28 jun 1769
48. Boedelscheiding goederen Peeter Hamers en Maria Dekkers (LoZ104-021r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 104, Pagina: 21r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 13 mei 1767
49. Boedelscheiding goederen Jan Vermustert en Johanna de Weert (LoZ105-096v), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 105, Pagina: 96v, verwijzing inventaris op f 74r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 26 jun 1771
50. Boedelscheiding goederen ouders (LoZ105-135r), Type: Algemene akte, Archiefnaam: RAT, Archief: Loon op Zand, Deel/Akte: 0, Inventarisnr.: RA 105, Pagina: 135r, Plaats van akte: Loon op Zand, Aktedatum: 11 dec 1771

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.