skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Roxanne Lokin
Roxanne Lokin Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Roxanne Lokin
Roxanne Lokin Bhic

huwelijksbijlage 1818 Lithoijen

Gerda Stouten vertelde op 22 maart 2014 om 15:20 uur
Hoi, online kan ik de huwelijkse bijlagen van 1818 niet vinden. Wel van later. Het gaat om de bijlage bij het huwelijk op 12 april 1818 te Lithoijen van Johannes (Jan) van Hooren en Maria Aarts. Is er bij de huwelijksbijlage een document te vinden met daarop de overlijdensdatum van zijn vorige (1e) vrouw, Johanna Smits en waar? Zij overlijdt tussen 1810 1n 1818 wanneer hij opnieuw huwt.
Bijvoorbaat dank voor de hulp in deze!

Reacties (8)

Deborah zei op 22 maart 2014 om 16:34
Kan toeval zijn, maar ik vond dit in wie was wie:

Overledene:Johanna SmitsGeslacht:VrouwLeeftijd:34Vader:Eginatius SmitsMoeder:Marianne van LoonRelatie:Johannes van HoornRelatiesoort:EchtgenoteGebeurtenis:OverlijdenDatum:woensdag 1 oktober 1817Gebeurtenisplaats:Wieldrecht
Norah zei op 22 maart 2014 om 16:53
Gerda, ik kom je overal tegen;)

Jan van Hoorn was een zoon van Uwe(= Ivonis) van Hoorn en (Johanna) Maria van Uden.
Hij hertrouwt vijf jaar later, 22-05-1823 te Lithoijen met Mechel van Balgoijen en overlijdt zelf 2 jaar later te L.
Als het goed is, dan kan hier de datum van overlijden van Johanna Smits bij staan, bedoel > derde huwelijk.
Maar dat wat Deborah doorgaf, kan ook goed zijn als het binnenschippers? betrof(bij Dordrecht).
Norah zei op 22 maart 2014 om 17:12
Jongste kind was Maria * 21-12-1813, Johanna moet pas na(of op) deze datum overleden zijn.
Norah zei op 22 maart 2014 om 20:12
De mogelijkheid bestaat nog steeds dat Johanna het wel is en in Wieldrecht 1 okt.1817 is overleden. Maar men woonde er wel... Ouders van haar woonden in Maren, dan ga je het geloven.
Je kunt zelf de akte lezen bij -GenVer- onder overlijdensakten Dubbeldam(Z.-H.).
En dan zijn er nog de huwelijksbijlagen van het derde huwelijk 22 mei 1823, daar moet het bijstaan.
Dochter Maria uit het eerste huwelijk is trouwens ook getrouwd, haar moeder's overlijden zou ook in deze huwelijksakte kunnen staan.
Norah zei op 22 maart 2014 om 20:23
De moeder van Johanna Smits uit de akte van 1817 werd ook Maria Anna Dorese/Dorrese genoemd. Gehuwd met Ignatius Smits.
Gerda Stouten zei op 23 maart 2014 om 17:31
Super bedankt voor de antwoorden. Ik ga voor de Johanna uit Wieldrecht met haar man Johannes van Hoorn (erg toevallig). Beide leeftijden kloppen alsmede beide geboortejaren. De andere huwelijksbijlagen heb ik al bekeken en daar zat geen informatie bij over de overlijdensdatum van Johanna Smits. Haar dochter Maria kon het haar niet meer herinneren en Jan van Hooren die voor de 2e keer huwt met Maria Aarts stond het ook niet bij. Dat de ouders van Johanna Smits uit Maren kwamen was voor mij doorslaggevend. De afstand Maren-Lithoijen is te verwaarlozen. Inmiddels ook de geboortedatum van Johanna Smits in Maren gevonden. Johannes van Hoorn was geen schipper, een arbeider, meerdere aktes bekeken en ontinue melding van arbeider. We zullen nooit weten wat hij in Wieldrecht deed .... Bedankt voor jullie input en tot een volgende keer!
Norah zei op 23 maart 2014 om 19:47
Tot ziens maar weer!
Annemarie van Geloven namens BHIC bhic zei op 24 maart 2014 om 13:48
@Gerda, gelukkig ben je al goed geholpen door Deborah en Norah. De huwelijkse bijlagen van Lithoijen ontbreken namelijk in de periode 1811-1820..

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.