skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Marte Stoffers
Marte Stoffers Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Marte Stoffers
Marte Stoffers Bhic

infanterie regiment 595a

J. du Plessis vertelde op 9 februari 2013 om 20:57 uur
Beste medewerkers en lezers van dit forum,
weet toevallig iemand, of er ook Nederlanders bij het Regiment infanterie 595a (regiment Schotten 1) in dienst waren.
Dit regiment was o.a. van 1776 tot 1781 gelegerd zowel in Nijmegen als Bergen op Zoom.

Reacties (9)

Dorethé zei op 9 februari 2013 om 23:50
Joop, ik zou zeggen blader eens door de DTB boeken van Bergen op Zoom. Deze zijn te vinden op de website van het Markiezenhof. Met name in het NH trouwboek vind je behoorlijk wat soldaten van allerlei regimenten.
Succes!
J. du Plessis zei op 10 februari 2013 om 12:51
Dorethé, ik zal de boeken eens door bladeren. Mischien staan er soldaten in die in dit regiment gediend hebben.
J. du Plessis zei op 10 februari 2013 om 14:20
Dorethé bedankt, ik ben een aantal Nederlandse soldaten tegen gekomen omstreeks 1779-1781 in het N.H. trouwboek te Bergen op Zoom. Zij waren soldaat in de companie van kapitein Makenzie onde regiment: Schotten. Majoor Houston.
Norah zei op 10 februari 2013 om 17:10
Hallo Joop,

Als je je zou vervelen...:), dit regiment lag ook in Willemstad in 1774 en 1775. Toch redelijk in de buurt.

Groeten, Norah

J. du Plessis zei op 10 februari 2013 om 20:57
Nou Norah,
Die jongens kwamen toendertijd nog eens ergens!

Ik mijn vervelen? Ik ben veel te druk met mijn site du Plessis. De site is nog wel gedeeltelijk in bewerking, maar neem maar eens eeen kijkje.

Stamboomduplessis.nl

De du plessis-stamboom is mede door jullie medewerking zo groot geworden, dat ik hem niet voor mij alleen wilde houden. Je kunt hem downloaden om hem geheel te bekijken.

Vriendelijke groeten Joop.
Norah zei op 11 februari 2013 om 01:49
Wat bijzonder interessant, Joop!
We blijven het volgen,

Hartelijke groeten, Norah
J. du Plessis zei op 11 februari 2013 om 22:50
Dank je wel Norah.
henk beijers zei op 26 februari 2013 om 14:40
zoek eens in de nieuwste aanwinst van BHIC nl. de Resoluties van de Raad van State die ik heb bewerkt over 1629-1713 waar diverse personen met de naam 'du Plessis' in voorkomen - deze resoluties zijn enkele dagen geleden geplaatst op de site bij schepenbank/notaris en andere akten onder 'Raad van State'
J. du Plessis zei op 2 maart 2013 om 17:14

Mooie interessante aanwinst voor BHIC Henk.
Heb zo'n 25 pagina's doorgenomen. rest doe ik binnen kort.

Groeten Joop.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.