skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman Bhic

Isaac van der Sluijs 1629

Leendert vertelde op 21 oktober 2013 om 15:27 uur
Ik had dit onder een oud onderwerp gezet, maar dan komt het onderaan te staan, vandaar een nieuw bericht.

Een stukje uit de vorige oproep.

De Indische Navorser, jaargang 6, nr 2 (1940), p. 19 :

Familiewapens in het Landsarchief te Batavia
722. Sluijs. Abraham van der-, Schepen Batavia 1734.
Op groen twee arendsklauwen, vergezeld boven van een zilveren eendje: helmt. de eend nitk. tusschen een vlucht.

Bedankt voor bovenstaande.

Nog een vraag, bestaat van bovenstaande familiewapen een afbeelding en zo ja kun je die voor mij incopieëren, ik kan er niets van vinden.

Abraham van der Sluijs 11-11-1696, zijn vader is Andries van der Sluijs getrouwd met Kaetje Barleus / Baldmis en zijn vader is weer Isaac van der Sluijs. Deze is volgens mij twee keer getrouwd, met Maria Pantsier 1648 en Maria Wouters, 2e moeder van Andries.
Kan dit kloppen? En dan zag ik op Google: stamboom Isaac van der Sluijs Utrecht, 1e blad een stamboom met een Isaac 1629, kan dat de Isaac zijn die met Maria Pantsier etc. getrouwd is geweest? Ze zeggen dat het de stamboom van Voorne moet zijn, in bepaalde stambomen, maar ik kom steeds richting Utrecht en Rotterdam. Abraham Janszn. van der Sluijs > 1604-< 1684 Cornelia van Voorst ????-1684 zoon:

Isaac van der Sluijs
1629-????

Volgens mij heeft alleen Andries van der Sluijs, rond 1720 en zijn zoon Andreas van der Sluijs / Neeltje Bos in Brielle gewoond.

Heeft iemand hier ook een mening, bevestiging of een document van?


Reacties (5)

Norah zei op 22 oktober 2013 om 19:32
Je kunt de afbeelding bestellen bij het CBG in Den Haag.
Kijk bij -zoeken in catalogus-, dan invullen -van der Sluijs-.

Er bestaan 2 wapens, datgene wat je zoekt is:
In groen twee arendsbenen vergezeld boven van een zwanenkop met hals, alles zilver.
Wapenvoerder:
Andreas van der Sluijs. Raad en vroedschap van Den Briel 1745.
Leendert zei op 23 oktober 2013 om 07:56
Norah, bedankt voor je reactie.

Heb je nog een idee met van der Sluijs, dat ik goed zit?
(En dan zag ik op Google: stamboom Isaac van der Sluijs Utrecht, 1e blad een stamboom met een Isaac 1629)
Norah zei op 23 oktober 2013 om 20:19
Dag Leendert,

Het is een moeilijk geval. Heb alles proberen na te zoeken.
Ik kom ook steeds uit in Utrecht. Nu zegt dat niet alles, vroeger verhuisden ze even goed.
Maria van Pantsier en Maria Wouters zouden...dezelfde persoon kunnen zijn. Wouter was dan het patroniem van de eerste? vrouw. Deze kwam uit Luik, en woonde net als haar man in Utrecht die daar ook geboren was.
Je kunt hiervoor het beste -het utrechtse archief- raadplegen.
Andere mogelijkheden:
-wiewaswie- en -genver-.

Norah zei op 23 oktober 2013 om 21:13
De vraag over de genealogie-stamboom- Ronk, kan nog wel eens kloppen &gt;

Abraham Jansz. van der Sluijs x
Cornelia van Voorst 12-11-1626 Utrecht
(Jacobikerk).
Het handige hiervan is dat je zowel het huwelijk in 1626, als de geboorte van Isaac in 1629? eventueel bij -Genver- kunt opzoeken.
Leendert zei op 23 oktober 2013 om 22:09
Bedankt Nohrah, voor het nakijken.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.