skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

Jean van Rosmalen geboren 03-05-1791 in Berlicum of elders?

Els vertelde op 12 februari 2024 om 19:48 uur
Jean of Jo(h)annes was een zoon van Gerard van Rosmalen en Adelaïde Reynders en was soldaat in het leger van Napoleon. Hij diende bij het 126e Reg infanterie van Linie -Stamboeknr. 2466 -voltigeur. Ik kan zijn doop niet vinden in Berlicum en ook niet in de omgeving. In het stamboek stond eerst waarschijnlijk Doormalen. Ik heb gezocht op allerlei variaties van de schrijfwijze. Dit is de link naar zijn inschrijving in het stamboek: Inv.nr. SHD: 21Yc877
https://www.memoiredeshommes.sga.defense.gouv.fr/fr/ark:/40699/e0052a89ebb780d7/52a89ec10e011
Wie heeft een tip???

Reacties (6)

Norah zei op 12 februari 2024 om 20:21
Ik denk hier aan Bemmel......
Els zei op 12 februari 2024 om 20:24
Er staat Balkum als geboorteplaats. Bij andere soldaten uit Berlicum die in het leger dienden staat ook als geboorteplaats Balkum.
Jeanne1 zei op 12 februari 2024 om 22:01
In de index op archieven.nl wordt Balkum geïnterpreteerd als Berlicum.
Els zei op 12 februari 2024 om 22:04
Klopt, maar op de inschrijving in het stamboek staat Balkum. Bovendien moet je even een onderscheid maken tussen Berlicum in Friesland en Berlicum in Brabant.
Norah zei op 13 februari 2024 om 00:23
Els; Berlicum = Balkum is mij bekend.
Maar ik ben allerlei combinaties langs gegaan, en daardoor kwam ik in Gelderland(Bemmel) terecht. Het is een crime, hoe ben je aan deze man gekomen, verre familie?
Men heeft dit wat ik begrijp ooit in Frankrijk genoteerd, hoe heeft men het Nederlands verstaan?
Dan lees ik verder > les bouches du Rhin... Viel Berlicum toendertijds hieronder?
Mvg.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.