skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

Joanna Wouterse geb: 1801 overl: 16/07/1838

gerard vertelde op 24 januari 2019 om 19:33 uur
Ik zoek voorouders av:
Jo(h)anna Wouterse 1801-16/07/1838
ouders:
Jan Wouters boerenlandman gehuwd op 06/02/1794 met:
Tannetje Coetman geb waarschijnlijk 1776 overl 19/1/1830
zij hadden 2 kinderen:
Hendrik Wouterse geb 1798 Zwake overl: 14/05/1833 Hoedekenskerke
deze was gehuwd met Neeltje Raas(1800-1869)
Johanna Wouterse (1801-16/07/1838 gehuwd met Jan Maartense Raas(1798-1873 Heinkenszand)
Uit dit huwelijk heb ik alle gegevens namen kinderen data enz.
Ouders en voorouders van Jan Wouters zoek ik wie kan mij aan meer gegevens helpen
gerard

Reacties (4)

Hilde Jansma
Hilde Jansma bhic zei op 30 januari 2019 om 13:05
Hoi Gerard, heb je de website Zeeuwengezocht.nl al eens geraadpleegd? De overlijdensplaatsen van Hendrik Wouterse én van Jan Maartense Raas liggen namelijk allebei in de provincie Zeeland. Ik heb in ieder geval al gezocht via die website op dopelingen en de naam Jan Wouters: http://www.zeeuwengezocht.nl/nl/zoeken?mivast=1539&miadt=239&mizig=862&miview=tbl&milang=nl&micols=1&mires=0&mip3=Wouterse&mip1=Jan&mip4=Dopeling Hopelijk zit de juiste erbij...
gerard zei op 30 januari 2019 om 16:56
Hilde,
Hartelijk dank voor het meedenken en de info.
Ik denk niet dat de goede Jan Wouters er tussen zit:
Qua geboortedata vallen af 17824---1733---1747
De enige die in aanmerking zou kunnen komen is
Jan Wouters 1773 Oost Souburg(21 jaar bij huwelijk), maar Oost Souburg en 's Gravenpolder liggen nogal van elkaar verwijderd dus ook ??????, daarom durf ik de gok niet aan
Ik vind noch Jan Wouters noch Tannetje Coetman terug bij Zeeuwen gezocht(behalve bij huwelijk van Johanna Wouterse) en ook op Internet schijnt zich niemand met deze personen bezig te houden
Dus probeer ik via via
Gerard
Hilde Jansma
Hilde Jansma bhic zei op 31 januari 2019 om 08:42
Graag gedaan, maar jammer dat het niet echt iets heeft opgeleverd. Ik heb nog even verder gezocht, en heb gevonden dat nog niet alle doopakten via Zeeuwen Gezocht in te zien zijn: http://zeeuwengezocht.nl/nl/bronnen-dtb .
Daarnaast heb ik nog een trouwerij van een zoon van Jan en Tannetje teruggevonden bij Wiewaswie: https://www.wiewaswie.nl/nl/zoeken/?advancedsearch=1 . Die trouwerij vond plaats in 's-Gravenpolder, beide echtlieden zijn geboren in Zwake. Beide genoemde plaatsen staan niet in de lijst van doopboeken die online staan op ZeeuwenGezocht.nl .
Misschien dat een bezoekje aan het Zeeuws Archief brengen, of via Genver.nl de doopboeken doorzoeken, nog iets op zal leveren...
gerard zei op 31 januari 2019 om 11:45
Hilde,
Bedankt voor al je tijd die je er ingestoken hebt.
Ik hoop dat ik in de toekomst nog eens gebruik zal mogen maken van je kennis
gr.
Gerard

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.