skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Saskia Green
Saskia Green Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Saskia Green
Saskia Green Bhic

Joannes Vink (geboren 1789 Sambeek) overleden in Pruisen?

Willem Nabuurs
Willem Nabuurs vertelde op 1 mei 2018 om 13:11 uur
Per toeval stuitte ik vandaag op de volgende informatie:

Johann Finken, geboren Sambeek 1789, overleden Schaephuysen (kreis Kleve), 24 mei 1820; sattler (zadelmaker), gehuwd te Schaephuysen 20 juni 1819 met Sibilla Catharina Keulschen, weduwe van Gerhard Heynen en dochter van Joannes Keulsen en Sophia Roes

Joannes Vinck komt voor op mijn lijstje "missing persons", verwanten waarvan ik nooit een overlijden heb kunnen vinden. Hij werd gedoopt te Sambeek op 10 oktober 1789 als zoon van Oswaldus Vink en Joanna Gertrudis Vermeer. Laatste teken van leven dat ik tot nu toe had was een verzoek van zijn stiefvader Hermanus Brienen op 5 april 1800 tot het aanstellen van momboirs voor hem en zijn broers en zussen

Voor zover ik weet is de burgerlijke stand van Nordrhein-Westfalen nog niet online in te zien. Weet iemand of ik deze data op een andere manier kan verifieren zonder er fysiek helemaal voor naar Duitsland te moeten reizen?

Reacties (9)

Willem Nabuurs
Willem Nabuurs zei op 2 mei 2018 om 07:16
dank voor de tips. ik ga het proberen
Bram zei op 2 mei 2018 om 18:45
Op de genealogische site "ongen" vind ik onder Schaepshuysen 3 treffers met Johann Vinck, inclusief een sterven in "Schaephuysen Sterben rk. St. Hubert KB4 1804-1896 / onGen-RK". Deze valt in de periode 1820-1830. Voor 2,50 Euro is de akte te downloaden. Ik kan slechts zien dat hij begin juni begraven is en getrouwd.

Van het huwelijk is een standesamt en kerkelijke versie beschikbaar.

Aangezien ik geen abo heb, kan ik helaas geen verdere details geven.
Bram zei op 2 mei 2018 om 18:49
correctie: ik kan slechts zien dat hij begin juni 1820 begraven is en op dat moment getrouwd was "conj"
Willem Nabuurs
Willem Nabuurs zei op 4 mei 2018 om 14:50
bedankt Bram. die site kende ik nog niet. ik ga het proberen
m.jansen zei op 4 mei 2018 om 19:53
Kerkelijk huwelijk op ongen: 22-06-1819 getuigen: Tillmann Rutges en Oswald Vinck. Getuige bij standesambt: Heijnen.
Overlijden volgens ongen: 20-06-1820 29 jaar oud.
kan wel een printscreen maken. Daar staat dan wel een watermerk van ongen in.
Willem Nabuurs
Willem Nabuurs zei op 4 mei 2018 om 22:45
Oswald Vinck is eigenlijk al bewijs genoeg. De naam Oswaldus is een naam die veelvuldig binnen de familie Vink in Sambeek voorkomt en die ik daarbuiten eigenlijk nog nooit ben tegengekomen. Maar uiteraard ben ik ook wel geinteresseerd in de printscreens. Watermerk maakt niet zo veel uit. Als de mensen van het BHIC zo vriendelijk zouden willen zijn om mijn e-mail adres aan je door te spelen zou dat heel fijn zijn
Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman bhic zei op 5 mei 2018 om 09:44
@Willem; je e-mailadres is verstuurd naar M. Jansen.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.