skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg

Johanna v.d Langenberg(1868-1953)

Andries Otten vertelde op 6 augustus 2018 om 11:41 uur
Geboren als Johanna van Boxtel,21
Jan.1868 te Schijndel,moeder Dorothea,vader N.N.
Zij huwt 11 mei 1889 onder de naam
vd Langenberg,vader Wilhelmus vd Langenberg.Ik kom bij de moeder Dorothea verder geen gegevens tegen,wel
bij ene THEODORA van Boxtel,die pastprecies in het plaatje,nl weduwe in 1866 en huwt in 1870 met Wilhelmus van de Langenberg.Dat zou betekenen dat ze haar voornaam afwisselt met Dorothea naar Theodora,en omgekeerd,kon dat vroeger zomaar??dus ook op akten
Ik twijfel hierover,als het kan weet ik zeker dat deze Wilhelmus haar erkend heeft
Wie kan mij duidelijkheid geven?

Reacties (4)

Norah zei op 6 augustus 2018 om 12:00
Dorothea en Theodora zijn precies dezelfde voornamen, ze werden ook afgewisseld.
Als het goed is dan zou in de huwelijksakte uit 1870 moeten staan dat Willem van de Langenberg Johanna als zijn kind erkend heeft. Het betekende niet altijd dat men ook de biologische vader was.
Staat er niets in de geboorteakte vermeld, b.v. wie waren de aangevers?
Mvg.
Norah zei op 6 augustus 2018 om 12:17
En nog eens ter bevestiging, in de huwelijksakte van Johanna zelf(ook met ene van de Langenberg) staat dat moeder Dorothea/ Theodora dezelfde persoon is.
Andries Otten zei op 6 augustus 2018 om 13:47
Dank voor de uitleg,het plaatje klopt nu
Ik kan weer verder
Norah zei op 6 augustus 2018 om 15:56
Graag gedaan.
Mvg.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.